Skocz do zawartości

Problem ze szczelnością klimatyzacji E60 Bmw 530d


megapol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nietypowy problem otóż co roku mam niedobór czynnika chłodniczego w moim BMW 530D 2008rok. Napełniane mam ok 870g czynnika chłodniczego a odzysku po 4 miesiącach około 120g , wkurza mnie to strasznie , gdzie mogą byś nieszczelności z reguły w bmw jeśli ktoś z was przerabiał ten temat . Czy macie może kogoś kto zna się na klimatyzacji i nieszczelnościach bo u mnie w Piotrkowie średnio każdy chce się podjąć . Czekam na wasze sugestie i opinie , Z góry dziękuję

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem umówiony na napełnienie to będę kazał wpuścić kontrast. Jeśli mam taki mały ubytek to po kilku dniach umówić się na sprawdzenie czy dłużej pojeździć z tym ????

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pogoda będzie sprzyjać by jeździć non stop z klimą. To zależy ile jeździsz. Jak kilka set tygodniowo to wystarczy dzień dwa. Jak bardzo małe odcinki to musisz pewnie z tydzień pojeździć.

 

Jedź do dobrego warsztatu, nawet oddalonego od Twojego miejsca zamieszkania powiedz w jakim okresie jaki był ubytek czynniki i oni doskonale będą wiedzieć ile masz jeździć z wpuszczonym kontrastem.

 

Później przegląd z UV i będzie wszytko jasne.

 

To mogą być rury, chłodnica klimatyzacji, sprężarka. Czyli tak na dobrą sprawę wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak jak piszesz miałeś aż 870 g czynnika nabite, to nie zdziw się jak będziesz miał w kliku miejscach nieszczelności. Po prostu ktoś niezle przesadził. W kazdym samochodzie z klimatyzacją jest naklejka z informacją ile dokładnie czynnika ma się znajdować w układzie. O ile dobrze pamiętam w E60 jest ona pod maską w jej górnej częsci, z przodu. W E60 jest chyba 700g z tolerancją 30g na + lub -. Cały proces sprawdzenia klimy rozpoczyna się od odessania tego co jest w układzie, a więc czynnika R123 i oleju, który jest niezbędnny do prawidłowej pracy. Wiesz wtedy ile miałeś gramów a z ile musisz dopłaić. Następnie napełnia się układ do prawidłowych wartości wlasnie z czynnikiem UV i po kilku minutach w odpowiednich okularach sprawdzisz gdzie i czy duży, czy mniejszy jest przeciek. Miejsc takich jest wiele ale standartowo najczęsciej to oring na kompresorze. I to by była dobra informacja, zła to jesli nigdzie nie będzie śladu przecieku a jednak ubytki będą znaczące. Oznacza to parownik, do którego dojscie tylko po demontażu deski rozdzielczej. Rzadziej się to zdaża i na 90% stawiam na kompresor bo z tego co piszesz to duży wyciek. Same wyjęcie kompresora tylko z kanału i dość łatwe. Przy okazji sprawdz też te gumowe sprzęgiełko bo z racji ciąglej pracy ono też lubi się wyrabiać. Jak co to pisz, może dam radę pomóc na odległość. Powodzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć... moje e61 z 2008 roku straciło szczelność na rurce przed parownikiem, klima nie działała. Po napełnieniu azotem było słychać delikatne syczenie... z wymianą jest masę roboty ale teraz czekam na upały bez obaw. Parownik schowany jest głęboko w desce obawiam się, że kontrast może być niewidoczny. Pozdrawiam życzę szybkiej i trafnej diagnozy i skutecznej naprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po demontażu filtrów przeciwpyłkowych mozna coś tam z kontrastem zobaczyć i tak jak mówisz, roboty a roboty... A! Tam nie ma azotu! Syczenie słyszysz bo jest za mało czynnika i przez zawór słychać. Własnie przy ubytkach na początku słychać delikatnie, póżniej głośniej a na końcu wcale...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym jak stwierdziłem wraz z zaprzyjaźnionym szpecem od klimy, że jest gdzieś nieszczelność bo układ nie trzymał ciśnienia to załadował ponownie azot aby sprawdzić skąd leci i po osłuchaniu kilku newralgicznych miejsc wyszło, że syczy z okolic parownika. Masz rację mówiąc ze po zdemontowaniu filtrów i podszybia można co nieco zobaczyć. Teraz to zaczyna się ruch w temacie klim...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.