Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu nurtuje mnie pewna myśl- czym skończyłoby się elektroniczne wyłączenie sondy lambda w dieslu? Czy istnieje w ogóle taka możliwość?

Pytam, bo kilka miesięcy temu miałem usunięty DPF, a po tym zabiegu dźwięk z tłumika przypominał jednostajny tajniacki pierd (takie ciągłe pffffff) :wink: Padła decyzja o zamontowaniu całkowitego przelotu i dźwięk się znacząco poprawił, ale spalanie wzrosło o jakieś 1-1.5l/100km. Z całego fabrycznego układu została tylko lambda i wydaje mi się, że nieco zmieniło się jej położenie względem oryginału. Czy ma to jakiś wpływ na spalanie?

Opublikowano
DPF był wyrzucony profesjonalnie, z wyłączeniem elektronicznym i od razu mapą na 240 km. Po tym zabiegu spalanie było niższe niż przed wycinką, podskoczyło dopiero po całkowitym opróżnieniu układu wydechowego- pusta rura od turbo do samego końca. :wink:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

uzupelnie o roli lambdy i dawkowaniu paliwa w dieslu

 

Diesel z grubsza niezaleznie czy to golf1 z 78 roku czy taki super hitech jest sterowany nie jest tak zupelnie inaczej

Generalnie w golfie 1 nacisniecie gazu poprzez linke decyduje ile pompa wtryskowa poda a w super dieslu po drodze jest elektronika.. i teraz

W EDC15 nacisniecie pedalu gazu konwertowane jest na zyczona dawke paliwa w mg a w EDC16 na zyczony moment (teoretyczny).. z tym, ze ten zyczony moment jest stosunkowo prosto tlumaczony na zyczona dawke wiec rewolucji w samej metodzie nie ma

 

Golf1 oczywiscie ogranicznika dymienia nie mial i tu sprawa sie konczyla (czarne za nami a my mkniemy).. a EDC15 i 16 (jak i 17) maja ograniczniki

W EDC15 dziala on w oparciu o odczyt przeplywki (dla takich obrotow i takiego przeplywu max dawka paliwa to X) a w edc16/17 dziala on w oparciu o sonde lambda

Ta sonda w zasadzie daje informacje o AFRze (czyli stosunkowi mg powietrza do mg paliwa)...

Krotko: kazdy tuner bedzie umial ten ogranicznik skutecznie dezaktywowac... sonde lambda bym nie wyjmowal bo i po co

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

turbo nie jest sterowane sonda lambda ale paliwem/zyczonym momentem

Od przeplywki sterowany jest EGR

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.