Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wymieniłem olej / tłoczki / uszczelki / w skrzyni ZF 6hp26.

Aktualnie w momencie wrzucenia pozycji "D" pojawia mi się błąd: "transmission position P not engaged"

 

Ponadto w momencie gdy przeskakuję przez pozycję N dioda nie zawsze "rozpoznaje pozycje" i nie zapala się.

 

Na D skrzynia zachowuje się dziwnie. Auto praktycznie nie rusza po puszczeniu hamulca. Zaczyna jechać dopiero w granicy 2000rpm.

Tak jak wspomniałem na D pojawia się też ten błąd.

 

Skanowałem auto i nie pokazują się żadne błędy.

 

Bardzo proszę o wskazówki.

Opublikowano
Nie działa poprawnie wybierak. "P" nie jest elektronicznie rozłączone gdy załączasz tryb jazdy.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

 

Szkoda, że tak odpowiedź przyszła tak późno ale mimo wszystko serdecznie dziękuje.

Udało mi się go ogarnąć następnego dnia.

 

Btw. "kupiłem" od Ciebie sterownik świec niedawno ;)

 

----

 

Dla potomności:

 

Po podpięciu się INPA pokazywały się błędy: 5088 oraz P0706 na skrzyni oraz błąd 4BE2 na silniku.

Po poszukiwaniach w internecie znalazłem informację, że faktycznie najczęściej przyczyną jest wybierak / dźwignia zmiany biegów.

 

Co za tym idzie nabyłem używkę w celu sprawdzenia i okazuje się, że po wymianie problem został rozwiązany.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Kurcze mam ten sam błąd..wymieniłem lewarek potem do regeneracji poszła machatronika i dalej to samo...

Jakieś pomysły ?

 

Problem rozwiązany:

Winna okazała się elektronika mechatroniki.

Cały ten czarny element.

http://digitronik.eu/wp-content/uploads/2011/04/6hp26-mechatronic.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Po przejechaniu krótkiego porannego dystansu i ponownym uruchomieniu silnika wyskoczył błąd skrzyni biegów transmition fault drive moderately ". Lewarek zablokowany był w pozycji P i nie dało rady zmienić biegów. Zgasilem i odpaliłem jeszcze raz i błąd zszedł.

Inpa pokazała błąd EGS 5014.

Szukałem na forach, ale nie mogę znaleźć tego kodu.

Może ktoś wie coś na ten temat?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez johan666666
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Inpa pokazała błąd EGS 5014.

 

EGS => Elektronische GetriebeSteuerung

=>> Sterownik skrzyni biegow

 

5014 =>> TRANS CONTROL UNIT POWER SUPPLY. POWER SUPPLY ECU CUT OFF LIMIT

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dziękuję bardzo.

 

Co może znaczyć cut off limit w praktyce , i nie chodzi mi o tłumaczenie.

Zasilanie było, silnik odpalił normalnie, żadnych innych błędów czy też choinki na desce.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

cut off limit

 

moje tłumaczenie to : "odcięcie " lub zablokowanie po przekroczeniu limitu lub " zadanej " wartości :D

 

teraz wystarczy zobaczyć w INPA na EGS

 

- obroty silnika ,temperatura silnika, temperatura skrzyni , położenie przepustnicy, prędkość pojazdu itp nie " nie pasują " ...... ze sobą :D

 

P.S

nie jestem specjalistą od INPA jak ktos wie lepiej to nie poprawi :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dziękuję.

 

Błąd faktycznie oznaczał zbyt duże napięcie na sterowniku skrzyni, ale bateria i ładowanie było ok. Około 2 miesięcy temu wymieniłem baterię, a 4 miesiące temu wymieniany był konwerter/sprzęgło. Adaptacja baterii była robiona...

Mam nadzieję że to był jednorazowy epizod.

 

PS.

Mam pytanie jeszcze. Czy po wymianie konwertera powinien być robiony reset ustawień skrzyni? W DIS jest funkcja zerowania "uczenia się" skrzyni.

 

Dzięki jeszcze raz.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, powinieneś skasować adaptację i nauczyć ją od nowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, odgrzewam temat.

Mam podobny problem. BMW e53 3.0d 2004r. kupione 3 lata temu, olej w skrzyni wymieniłem po zakupie. Skrzynia GA6HP26Z, zawiesza się na trzecim biegu. Kontrolka wybierania nie gaśnie. Wyskakuje taki błąd:

a38e9953e171.jpg


Na komputerze jest tak:

23b424edf5bd.jpg


Czy to wybierak?

Pomożecie? Może autor tematu?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ja też się podłącze bo mam temat podobny. Tzn. Uruchamiam samochód. Wrzucam na D wszystko chodzi idealnie. Aż do momentu gdy wrzucam P, zostawiam tak około minuty. I wybierak blokuje się w takim położeniu wyrzucając błąd skrzyni biegów. Dodam, że na rozgrzanym silniku i oleju wybierak chodzi idealnie błędów nie ma. Dodam że błąd znika kiedy auto rozgrzeje się dobrze i kilkukrotnie wyłączę i włączę zapłon. Wszystko to pojawiło się po wymianie oleju i mechatroniki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.