Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam jestem zainteresowany wymiana silnika w swoim bmw e36 compact gdzie silnik mam 1,6i i mysle nad wstawieniem 2,5 badz 2.8 auto bedzie używane bardziej do sportu typu KJS itp macie jakies rady potrzebuje pomocy Edytowane przez krw20
Opublikowano
Przy takim swapie będziesz musiał praktycznie wszystko przełożyć z drugiego auta. Ja gdybym miał się decydować na taką operację to tylko m52b28 a ewentualnie pojechałbym na całość i wrzucił m54b30 :D
Opublikowano
No to tak pomijając fakt że compact jest mniejszym samochodem od coupe czy sedana to będziesz musiał znaleźć wał napedowy pasujący do compacta pod 2.8 (najlepiej jakiś wzmocniony), do tego zwiecha na poliuretanach najlepiej + gwint (nie musi być może być sportowe usztywniające), hamulce wymiana tylnego mostu z bębnów na tarcze ( z przodu tarcze na większe bo im większa moc silnika tym wywiera większy nacisk podczas hamowania). Odchudzenie wszystkiego, wstawienie ewentualnie jakiś kubełków na szelkach, i tak można wymieniać i wymieniać. A i z tego co mi wiadomo to lepszym silnikiem do kjs czy driftu jest M50B25 ponieważ jest na żeliwnym bloku, a M52 już na aluminiowym i nie idze tak mocno go kręcić jak M50.
Opublikowano

Siema, słuchaj jak dla mnie jeżeli auto ma być do sportu to przygotowanie go bedzie bardzo kosztowne i z tym sie musisz liczyć.

Kwestia silnika to bedzie Ci potrzebny słupek i cały osprzęt tzn. wiązka, czuniki, komputer ews (z tym są problemy), cewki, alternator, kolektory najlepiej zapodać od 2.5 jeżeli bedzie to motor 2.8. Jest to koszt w okolicach 4tyś.

Polecałbym motor 2.5 bez vanosa ze względu na to że jest mniej awaryjny i "idioto odporny" mnie przekładka z 2.0 do 2.5 wyniosła ok. 3,5tyś. U Ciebie są koszty napędu (dłubanie) bo nic nie pasuje tak jak powinno. Poszukaj przełożonego juz compiego bo wyjdzie to taniej lub w tej samej cenie a sie nie narobisz przy tym.

Opublikowano
No to tak pomijając fakt że compact jest mniejszym samochodem od coupe czy sedana to będziesz musiał znaleźć wał napedowy pasujący do compacta pod 2.8 (najlepiej jakiś wzmocniony), do tego zwiecha na poliuretanach najlepiej + gwint (nie musi być może być sportowe usztywniające), hamulce wymiana tylnego mostu z bębnów na tarcze ( z przodu tarcze na większe bo im większa moc silnika tym wywiera większy nacisk podczas hamowania). Odchudzenie wszystkiego, wstawienie ewentualnie jakiś kubełków na szelkach, i tak można wymieniać i wymieniać. A i z tego co mi wiadomo to lepszym silnikiem do kjs czy driftu jest M50B25 ponieważ jest na żeliwnym bloku, a M52 już na aluminiowym i nie idze tak mocno go kręcić jak M50.

juz dawno takich głupot nie słyszałem, po pierwsze compact ma taki sam wał jak każde inne e36 (nie wierzysz sprawdź numery OEM są identyczne), silnik i osprzęt jest ten sam, różnice pojawiają się dopiero w dyfrze, tylnym zawiasie, hamulcach, półosiach itd.

 

po drugie jaki most?? w bmw nie ma mostu, jest niezależny dyferencjał, który nie ma nic wspólnego hamulcami, żeby zmienić hamulce na tarcze musisz mieć wahacze od wersji 323ti lub 318ti, ewentualnie 316i (można było dopłacić za tarcze z tyłu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.