Skocz do zawartości

bmw 316i n42


maciej e46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow! Mam problem dotyczący uszczelniaczy zaworów, kupilem auto wszystko bylo ok dopuki nie wymieniłem oleju, silnik sie prze plukal,i autko zaczelo brać olej, jak mam stan oleju przy minimum to mogę jeździć i jeździć i nie trzeba dolewać oleju, ale jak doleje zrobie z 300km i wypije i znowu jest minimum, rozmawiałem z mechanikiem na ten temat to powiedział ze jak auto ma przejechane 180tk przebieg ori, to musi być gęstszy olej, wtedy auto się zamuli i nie będzie bralo oleju,bmw zaleca 5w30, co myślicie na ten temat? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie toleruje gęstego oleju... Zostaje Ci wymiana uszczelniaczy. Skąd jesteś?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalewaj gęstszym niż 5W30/5W40 bo te silniki nie tolerują gęstszego oleju. Możesz uszkodzić vanosa i sporo innych rzeczy. Jeżeli nie widzisz żadnych wycieków spod pokrywy zaworowej, elektrozaworów vanosa czy pompy vacum to raczej wychodzi na to że trzeba zrobić będzie pierścienie albo uszczelniacze zaworowe. Zrób test, pozostaw auto na wolnych obrotach z 15min i później ostro przygazuj kilka razy i zobacz czy i jakiego koloru pójdzie dym. Z tego co mówił mi mechanik jak bedzie niebieski to pierścienie, biały to uszczelniacze. Może też odma być zapchana, możesz sprawdzić czy jak na odpalonym silniku wyciągniesz bagnet od oleju czy na chwile wyraźnie się zaksztusi i spadna obroty tak powinno być czy nic się nie stanie a to oznacza że odma albo jej przewody są zapchane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegi Znibi z kuj-pom jestem, a masz coś do zaproponowania? No i nie bedę lać gęstszego oleju, a test zrobie tak jak mówicie, ale auto ma sile, ani się nie krztusi ani nic, a wskazówka od temp stoi w pionie, więc moim zdaniem uszczelniacze, ale żeby to zrobić to tez trzeba mieć dobrego mechanika i blokadę rozrządu;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% to M. Kopernik nie żyje. A okolo 99% mechaników, rzuca diqgnozami na oko i wymienia sprawne części na nowe za pieniądze klientów ...

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej cena za ta usługę bez ściągania głowicy to max 500zl plus uszczelniacze około 200zl

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie. Wymienisz i spokój na nast 200tys. Tylko uczulam, n42, n46, to wedlug mnie najbardziej skomplikowany silnik jaki bmw sobie wymyslilo. Znajdz dobrego mechanika bo inaczej...czytaj post nizej jakie problemy kris30 ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja bez sciagania głowicy płaciłem za sama robocizne 800zł w warsztacie w którym naprawiaja same bmw i to było najtaniej z możliwych ofert bo w innych warsztatach zaśpiewali mi 1200 oczywiscie plus części . na forum jest kolega z pomorskiego który to juz robił kilka razy i kilku osobą z forum wiec zagadaj do niego .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.