Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesc koledzy. Na poczatku sorki za brak polskich znakow ale sytuacja to wymusza. W mojej 530d troche i nierownormiernie trzesie silnikiem. Bawilem sie INPA i sprawdzalem korekcje na zimnym i cieplym i ogolnie znac o sobie daje 2 wtrysk, ktory zimny ma korekcje ok. 2, a po rozgrzaniu spada do 1. Reszta nie przekracza 1. Gdy wszedlem w obroty poszczegolnych cylindrow (korekcje sie wtedy wylaczaja) to zaczyna juz trzesc caly czas i tu moje pytanie czy te trzesienie jest spowodowane przez wtryski?
Opublikowano

jak wchodzisz w obroty to trzesie, bo komputer wymusza wszystkie korekcje na 0, wówczas daje o sobie znać nierównomierność pracy poszczególnych wtrysków. Po to komp koryguje dawki, zeby możliwie wyrównać prace calego motoru.

 

Jak trzesie nieregularnie, to masz do wyczyszczenia złączke czujnika cisnienia na koncu listwy i złączki wszystkich wtrysków.

Im porządniej to zrobisz, tym osiagniesz bardziej pożądany efekt.

Izopropanol do akcji i coś, czym możesz nieco styki poskrobać

Opublikowano
Właśnie chodziło mi o to aby się upewnić, że to wtryski powodują trzęsienie bo trzęsie równomiernie po wyłączeniu korekcji, natomiast gdy silnik chodzi normalnie w sensie nie na inpie w obrotach cylindrów to trzesie nierównomiernie i wychodze z założenia, że coś jest z wtryskiem(ami) bo korekcja nie da rady tego wyrównać i stąd trzęsienie. Kostke czujnika czyściłem, nic to nie dało.
Opublikowano

Hej.

Ja miałem podobnie z tym trzęsieniem silnika ale było to tak że raz trząsł a raz nie czasami aż do zgaśnięcia.

Problem zdiagnozowałem na podstawie live daty a dokładniej sprawdzałem ciśnienie na listwie.

Wywnioskowałem że może to być zawór wysokiego ciśnienia w pompie albo czujnik na listwie,

najszybciej sprawdzić idzie czujnik na listwie przy pracującym silniku zdjąłem wtyczkę z niego i silnik zaczął chodzić równiutko że się zdziwiłem. :cool2:

Kostka poszła do czyszczenia i mam spokój. :D

Sprawdź czujnik ciśnienia w ten sam sposób (wiem że czyściłeś kostkę ale może coś tam :norty: ).

Powodzenia.

Opublikowano

słaby kontakt z tym czujnikiem powoduje rozjechane korekcje, wiem sam sobie na logikę odpowiedz.

Do wyczyszczenia masz jeszcze wtyczki (styki) wszystkich wtrysków.

Zrob to porządnie - wyskrob troche styki i przejedź izopropanolem ('kontakt' w sprayu)

Opublikowano
Poczyściłem wtyczki od wtrysków i popsikałem kontaktem (LIQUI MOLY). Narazie jak nierozgrzany dobrze to nie trzęsie praktycznie, może delikatnie chociaż to może moje przewrażliwienie, ale wszystko wyjdzie dopiero jak się porządnie rozgrzeje więc dopiero jutro po 14 będę wiedział jak króciutką traskę zrobię. Co do wtyczki czujnika CR to czyściłem ją już przed tym tematem - skrobałem igiełką i psikałem kontaktem, tak samo dzisiaj zrobiłem z wtyczkami wtrysków. A i jeszcze troszkę piny podoginałem.
Opublikowano

Aha, no bo u mnie trzeslo jak startowałem cieply silnik - tzn rozgrzany od słońca. A nawet czesto w telepanie wchodził w pół rozgrzany silnik, ale po rozgrzaniu do 90st ustępowało.

 

Jesli u Ciebie nie pomoze czyszczenie, to zostaje Ci zmienić stację paliw i wlać środek do czyszczenia wtrysków liqui moly na cały bak, przejezdzić go dość ostro i po całej operacji reset wtrysków i wtedy oceń czy trzęsie. Jesli trzesie to któryś wtrysk podlewa i bedziesz musial je zdemontowac wszystkie i na stół. Wtedy najlepiej wymienic juz wszystkie koncowki i uszczelnienia.

 

U mnie zawsze trzęsło po paliwie z BP i na Statoilu.

Na orlenie jest najlepiej (przynajmniej na tych miejscowych u mnie), i bede tez sprawdzał Shella.

Opublikowano
Płukanke i reset zrobiłem jako pierwsze ;) I myśle że jednak podlewa mi wtrysk. Nie robiłem jeszcze próby przelewowej bo mi sie nie chciało ale czy ona pokaże coś?
Opublikowano

Raczej nie, proba przelewowa sprawdza uszczelnienie do kanałów powrotu paliwa, a tu może podlewać do cylindra bardzo nieznacznie. Test ten jednak mozesz zrobić, bo jakis wtrysk moze sporo odbiegac od pozostałych, czyli uklad CR ma jeszcze cisnienie by odpalać, ale moze swiadczyc ze dany wtrysk jest juz wytyrany.

Przykapca cos na szaro/czarno? Czy w normie raczej? Widzisz cos w lusterku gdy depniesz?

Przy odpalaniu puszcza ciemną chmurkę, jakąkolwiek?

 

Zmień jeszcze stacje paliw i potestuj.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przeczyścilem kostki wtrysków kontaktem i podoginałem piny i poskrobałem. Przeczyściłem także jeszcze raz kostke czujnika ciśnienia CR no i musze przyznac że troche pomogło. Mniej trzesie i mimo że czasem da sie wyczuc takie lekkie nierownomierne kolysniecie to d.upa juz nie podskakuje na fotelu ;) Spadło też spalanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.