Skocz do zawartości

[E36 318i M43B18] Problem z czujnikiem temp?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry wszystkim.

 

Przechodząc od razu do rzeczy mam problem, i nie wiem z czym dokładnie czy z czujnikiem temperatury wody czy może sondą lambda. Objawy wyglądają następująco:

- Silnik przed złapaniem temperatury działa tak jak ma działać jedyne co jest nie w porządku to to że zaraz po odpaleniu od razu łapie 1100 obr/min i po jakimś czasie spada do 800-900 a zdarzy mu się zejść jeszcze nawet do 600-700 tak jak by miał się zaraz wyłączyć (ale nigdy się jeszcze nie wyłączył)

- Zaraz po złapaniu temperatury na budziku pion zaczyna się magia. Obroty zaczynają same wzrastać do 2 tyś obr/min a jak już zaczną spadać to zaczyna się wahadło obrotów pomiędzy 1500-2000.

- Jak silnik złapie temperaturę i pojeżdzę na niej chwilę i zgaszę samochód na parę minut i chcąc go znów zapalić już nie odpali, trzeba nim kręcić 2-3 razy po czym ledwo wstanie do 300-400 obr i naciskając pedał gazu silnik zaczyna powoli wstawać popierdując. Potem jak zaś pojeżdzę to dzieje się to samo. Aż do ostudzenia silnika

 

Teraz geneza problemu:

Silnik to M43B18 na łańcuszku, miałem w nim zainstalowaną instalację gazową DT Gas system wyprodukowaną przez firmę Lublin. Od pewnego czasu miałem problemy ponieważ silnik ciągle mi się zapowietrzał i były problemy z chłodzeniem pomimo że cały układ był wymieniony na nowy, począwszy od chłodnicy, pompy wody, termostatu, 3 króćców wody i tak dalej. Pomyślałem że może być coś nie tak z uszczelką więc zrobiłem test na Co2 i wykazało wynik negatywny czyli uszczelka przynajmniej w teorii powinna być wporządku. Pomyślałem więc by w ogóle na gazie nie jeździć. Niestety do czasu kiedy silnik zaczął chodzić na 2 lub 3 gary i zaczął popierdziewać. Wziąłem się do roboty: sprawdziłem świece/przewody/cewkę i nic nie pomogło. Mechanik w pracy polecił mi bym wypiął stare wpinki do wtryskiwaczy od gazu i wpiął starą ori listwę elektryczną od benzyny. Co spowodowało tym że silnik nagle odżył miał moc której do tej pory nie miał i wszystko było w porządku do czasu kiedy silnik zaczął łapać temperaturę i zaczął świrować. Polecono mi sprawdzić czujniki temp. wody/ lambdę oraz przepływke. Zacząłem więc od przepięcia przewodów na odwrót do czujników temp z czarnego do niebieskiego i na odwrót, okazało się że wskazówka zaczęła latać jak chce czyli można przypuścić że czujnik działa? Myślę na tym by teraz zabrać samochód na sprawdzenie błędów tylko że problem jest w tym że gdy już dojadę to może nie odpalić, więc chciał bym spróbować cokolwiek we własnym zakresie. I tu moja prośba/pytanie do forum:

 

Co może nie działać, czujniki czy może lambda? Co powoduje że silnik ma problemy ze wstaniem po złapaniu temperatury oraz co powoduje dopływ zbyt bogatej mieszanki do silnika (świece czarne suche po wykręceniu) ? Z góry dziękuje wszystkim za jakiekolwiek rady, odpowiedzi i tym podobne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej byłoby podłączyć auto pod komputer i zobaczyć jakie są błędy,praca sond itp.Na odległość można tak sobie gdybać.

Co do instalacji DTGaz System z Lublina to jedna wielka masakra.Kiedyś założyli mi instalację w E36 M43 1.8i i o dziwo jest przez 7 lat ok ale już w E39 nie dali sobie rady i musiałem ją zdemontować :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.