Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko,bo smigam obejrzec pikna bejce 324td touring czerwona 92 rok z ładnym wypasem za 8500zł,na blacharce,układ kierowniczy sie znam ale powiedzcie mi na co mam zwrocic uwage podchodzac do tego autka.Wiem ze ma tam kilka swiatełek ktore maja sie zapalac ale co i jak to nic nie wiem.Niechce kupic autka zeby potem w niego ładowac.Troszku poczytałem przez opcjie "szukaj" ale to za mało.

Bede wam bardzo wdzieczny za te wszystkie rady.Decyzji nie zmienie i ma byc 324td touring :D

Opublikowano

Przede wszystkim obejrzyj turbosprezarke - czy jest sucha, odpal silnik, posluchaj, czy oprocz normalnego klekotu nie wydaje z siebie zadnych podejrzanych dzwiekow. Przejedz sie, zobacz czy turbina sie prawidlowo zalacza, czy samochod ma wlasciwa moc.

Z tymi 'lampkami', to chodzi Ci chyba o sygnalizacje koniecznosci wymiany oleju i zrobienia przegladu (inspection). W starszych BMW te wskazniki sa czesto olewane przez serwisy i malo komu chce sie je kasowac przy wymianie oleju i przegladzie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Panfil a czy turbina ma sie załaczyc w granicach 2500obr/m czy w bmw jest inaczej i co do tych kontrolek jesli bedzie sie jakas palic to nie jest nic powaznego??Nie miałem nigdy do czynienie z diesle ,pytanie o olej jak mu przygazuje a bedzie brał olej to dym bedzie koloru jasnego??
Opublikowano

Hmm. Nie wiem, przy ilu obrotach powinna sie zalaczyc turbina w 325 TD. W TDS-ie zalaczala sie przy ok 2500 obr/min.

Jezeli chodzi o te kontrolki od oleju i przegladu, to w starym BMW raczej o niczym nie swiadcza. Chociaz jezeli ktos naprawde dba o samochod, to powinien je kasowac.

Natomiast wszystkie inne lampki, zwlaszcza koloru czerwonego, to juz sygnal powaznej awarii, jak w kazdym samochodzie.

Co do sprawdzenia diesla - odpal go na zimnym i na cieplym silniku, jezeli trzyma kompresje, to powinien odpalac bez problemu.

Dymic powinien, jezeli juz, tylko na czarno.

A zeby miec pewnosc, powinno sie zmierzyc kompresje w warsztacie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

A zeby miec pewnosc, powinno sie zmierzyc kompresje w warsztacie.

A jak wychodzi kompresia na takim silniku?? Dla mnie nie problem podjechac na warsztac i wyłozyc kase zeby sprawdzic ale chciałbym wiedziec co i jak.Czesto jest tak ze niektorzy maja swojego mechanika i sa juz umowieni.wiecie o co chodzi.dobrze jest byc przygotowanym.

Opublikowano

Sprężanie:

-stopień sprężania = 22

-ciśnienie sprężania = >20 bar

-granica = 20 bar

-maks. ciśnienie turbosprężarki = 0,76 - 0,90 bar

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
Zawieszenie i blacha w 324td to nie jest az tak wazne to da sie naprawic tanim kosztem.Wazne jest zeby nic oprocz silnika nie klekotało(u mnie klekocze lozysko w skrzyni biegow a jej naprawa jest nieoplacalna wiec czeka mnie wymiana koszt od 400 do nawet 1000 zl),wazne jest zeby w desce bylo wszystko sprawne tzn obrotomierz,ekonomizer,jest tez kontrolka od wtryskow no i lepiej zeby nie swiecila(u mnie nie bylo zarowki wiec nie swiecila ale jak uzupelnilem braki zarowek odrazu zaswiecila i mam kolejny problem:) jesli cos w desce szwankuje to podejrzenie pada odrazu na sterowniki silnika i pompy cena za uzywany sterownik to ok 300 zl za sztuke :? Cena 8500 za ten rocznik wydaje sie byc normalna ale w Radomiu widzialem z 93 roku dobrze wyposarzoną za 5100 do oplat czyli troszke taniej ale moze ta jest wyjatkowa :norty: zycze udanego zakupu i pochwal sie jak dojdzie do zakupu wymienimy wtedy poglady :mrgreen:
Opublikowano
No jak na moje oko to calkiem ładne autko zawsze podobały mi sie czerwone :lol: no i jak na 3 bardzo dobrze wyposazona ma wszystko co konieczne w samochodzie,warta obejrzenia tylko ze to oferta komisu i nadal sugeruje ze cena o 1000 za wysoka!
Opublikowano
paopao niekiedy warto wyłozyc tego tysiaka wiecej i miec ładne autko,sa tansze ale i tez w kiepskim stanie wole dac wiecej niz niby zaoszczedzic a potem jeszcze sporo włozyc.Chociaz nie ma reguły ,moze byc tez tak ze w to tez mozna włozyc troszku kasy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.