Skocz do zawartości

E46 2.0 benz. podwójny Vanos wypadanie zapłonów valvetronic


aron20000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna stałem się posiadaczem takiej BMW jak z tematu. Posiada ona silnik 2.0 benzyna na podwójnym vanosie, rok 2000, instalacja LPG. Jakie jest oznaczenie tego silnika?

Czy samochód ten posiada Valvetronic? Jak to sprawdzić? Jak działa ten system i do czego tak właściwie jest?

 

Dodatkowo mam problem tego typu, że na zimnym silniku nie ma zupełnie mocy.

Na wolnych obrotach pracuje dobrze, jakby na wszystkich cylindrach. Przy przyśpieszaniu, ,na zimnym silniku, nie ma zupełnie mocy, jakby pracował na 4, 3 cylindry, czasem nawet lekko strzela.

Jak złapie temperaturę jest już trochę lepiej, ale też zdąża są i to nawet dość często że nie przyśpiesza.

Na LPG jest dużo lepiej nawet na zimnym silniku, ale też nie do końca dobrze.

Na kompie pojawiają się błędy wypadania zapłonów na cylindrach 4, 6 i błąd sondy 1 za katalizatorem.

Co może dawać takie objawy.

Pozdrawiam

Edytowane przez aron20000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak pompowtryski to faktycznie dramat :duh:

Odnośnie 320i to jest m52tu20, zacznij od świec i sprawdzenia cewek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem po kupnie, ok. 3 miesiące temu. Wymieniłem 2 z 4 sond. Dwie nie pracowały jedna przed, a druga za katem. Dwie zostały stare.

Pokombinuje z tymi cewkami.

Najdziwniejsze jest to, że jak tylko złapie trochę temperaturę to jest trochę lepiej, ale i tak czasem się niemiłosiernie muli. Cewki jak padają to chyba właśnie przy podwyższonej temp. raczej, powinny niedomagać, a nie jak w tym przypadku, odwrotnie?

Mógłbyś napisać, czy m52tu20 posiada Valvetronic, czy jeszcze tutaj, w tym podwójnym Vanosie, nie ma tego systemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem na zimnym sprężanie. Wszędzie po 14-15 bar.

Wszystkie cewki zostały podmienione ze sprawnej BMki. Żadnej różnicy to nie dało.

Na zimnym silniku na jałowym pracuje bardzo dobrze, ale jak się chce przegazować, to obroty ledwo dochodzą do 2000-2500 i strzela, przerywa.

Nie mogę na zimnym przełączyć od razu na gaz, żeby zobaczyć jak się zachowuje na gazie, ale po rozgrzaniu do ok. 40st. jeszcze trochę na benzynie przerywała po dodaniu gazu. Po przełączeniu przy tej temp. na gaz silnik od razu inaczej zaczął się wkręcać, prawie tak jak trzeba. Po przełączeniu na benzynę znów trochę jakby nie mógł się wkręcić na wyższe obroty.

Zmierzyłem ciśnienie na listwie, bez wężyka, na jałowym 2 bar. Po przegazowaniu spada do ok. 1,8.

Zmierzyłem również ciśnienie podłączając bezpośrednio na wyjściu pompki ze zbiornika. Po załączeniu dobija do 1,5 bar.

Czy z tym ciśnieniem jest wszystko ok. czy przypadkiem nie powinno być większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki sama silnik M52TU 2.0 i miałem wypadanie zaplonow na 5i6 cylindrze oraz błąd sond a tworze czujnik położenia walka rozrządu ssący i wydechowy.

 

Wymieniłem oba czujniki i uszczelnilem dolot i teraz jest ok.

 

Tylko ze impas mi pokazywała te błędy.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.