Skocz do zawartości

[E39] TDS nie rowno chodzi po odpaleniu na zimnym...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

mam 2 problemy z moim silnikiem TDS.

1. Gdyby opale silnik, kompletnie zimny (odpala od strzała) to nie równo chodzi (pierdzi), obroty widać wyraźnie że wtedy falują, jak przejadę 300-400m chodzi już równo, przyczyna na pewno się są świece żarowe by były wymienione na nowe firmy meyle a przekaźnik działa. a im niższa temperatura jest na dworze tym te obroty bardziej falują i silnik pierdzi.

2. gdy samochód jest zimny czy ciepły to słychać na niskich obrotach ze głośniej chodzi, nie wiem jak ocenić ten dźwięk ale jest taki bardziej metaliczny, zauważyłem ze czasami jest to cichsze a czasami głośniejsze, mój kolega ma omege 2,5td i tego tak nie słychać, jak dodam trochę gazu wszytko ucicha i chodzi jak nówka, obroty nie falują trzymają się dobrze. Samochód nie problemu z odpalaniem na ciepłym silniku odpala od 1 do 4 obrotów rozrusznika.

Oba problemy pojawiają się nie zależnie od ilości paliwa w baku

 

Po za tym silnik ogólnie sprawuje się wg mnie dobrze

 

Szukałem przyczyny 2 dni ale takiego dokładnie problemu nie znalazłem.

Co może być przyczyna tych problemów?

a) podłączałem go do kompa ale on nic nie pokazał w sumie, cały czas jest błąd czujnika temp wody (nawet gdy silnik jest wyłączony, po usunięciu od razu się pojawia) czujnik wymieniłem i nic, nie posiadam chipa grzania świec żarowych (szukałem go i nie ma).

b) Wyciągnięty rozrząd ?? (moim zdaniem jest jeszcze ok, ma luz ale nie jest on jakiś duży)

c) Pompa wtryskowa ?? jakiś czas temu zmieniałem nastawnik na regenerowany znaczy wyczyszczony :)

d) wtryskiwacze ?? moim zdaniem mogą być winowajcami bo zauważyłem ze pierwszy i ostatni wtryskiwacz lekko się pocą, ostatni trochę bardziej ale nie widać żeby chlapały gdzieś po silniku

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam :D

Edytowane przez Piotr 2223
Opublikowano

Nie rozpisujcie się tak, widzę o jakiś pierdołach to się rozpisujecie a człowiekowi pomóc w potrzebie to nie bo po co.

Nie wierze w to że nikt z was nic nie wie, każdy by napisał coś co wie to na pewno by mi to pomogło (np. czy te spocone wtryskiwacze wymieniać czy nie)

Opublikowano
A nie masz powietrza w przewodzie doprowadzajacym do pompy? pompka wspomagająca w baku sprawna na bank czy na wymarciu? Pocące wtryski trzeba zrobic bo auto nie ma kompresji jak ucieka z pod niego i na jednym garze zmieni się kompresja i będzie nie równa praca... DOlot szczelny? Coller sprawny nie dziurawy nie zasrany smieciami?
Opublikowano
nie mam powietrza w przewodach, jest w nim druga pompka i różnicy nie ma, vdo i jakaś chińska różnicy nie ma, widać nawet że ta chińska ma większe ciśnienie, wtryski wyczyściłem i chce zobaczyć z czego dokładnie będzie lecieć, na pewno nie z przelewów(sa nowe) , jeden widzę bardzo lekko się poci z podkładki miedzianej (chyba) jest to pomiędzy wtryskiem a głowica, a drugi widać ze sie poci tak w połowie wtrysku i trochę widach z niego leci, wiedz raczej chyba jest do wymiany, uklad dolotowy jest moim zdaniem ok i cooler tez, ale mi sie wydaje ze przez układ dolotowy by chodził nie równo na wyższych obrotach
Opublikowano
Kompa podaje błąd czujnika temp wody, wymieniałem ten główny,od zegarów czujnik zostawiłem bo moim zdaniem działa, a zewnętrzny termometr działa, ja nie wiem czy jeszcze jakiś czujnik jest
Opublikowano
Jutro mam plan zobaczyć czy wiązka tego czujnika nie jest uszkodzona, i później pod kompa podłącze i zobaczę, przepływa raczej ok, komp blendy nie pokazuje a w tds rzadko sie ona psuje
Opublikowano (edytowane)
Po odpaleniu na zimnym już silnik chodzi równo :D ktoś przy samej wtyczce przeciął brązowo zielony kabel. przy ucięciu kabla świece ciągle grzały, a teraz na ciepłym muszę hehłać 3-5s ( miałem tak jak auto stało 30 min) tak do 10 min to odpala po 2-3s, czyli pompa do regeneracji... ale chyba jeszcze takiej tragedii nie ma?? chip grzania świec pomorze? Edytowane przez Piotr 2223
Opublikowano

Już rozwiązałem problem z głośna praca na niskich obrotach, to napinacz, koło pasowe ma lekkie bicie (rok temu kupione a gwarancje gdzieś wcięło) i przez to napinacz ciągle pracuje i on wydaje ten dźwięk.

oto 2 foty pokazujące co mi inpa pokazuje o silniku, zobaczcie sami oceńcie czy jest wszytko ok, silnik był lekko nagrzany z tego co pamiętam wskazówka była przed kreską (na tablicy w aucie)

http://www78.zippyshare.com/scaled/66607277/file.html

http://www5.zippyshare.com/scaled/52261520/file.html

Opublikowano
Już rozwiązałem problem z głośna praca na niskich obrotach, to napinacz, koło pasowe ma lekkie bicie (rok temu kupione a gwarancje gdzieś wcięło) i przez to napinacz ciągle pracuje i on wydaje ten dźwięk.

oto 2 foty pokazujące co mi inpa pokazuje o silniku, zobaczcie sami oceńcie czy jest wszytko ok, silnik był lekko nagrzany z tego co pamiętam wskazówka była przed kreską (na tablicy w aucie)

http://www78.zippyshare.com/scaled/66607277/file.html

http://www5.zippyshare.com/scaled/52261520/file.html

 

Zrób zrzut ekranu taki sam jeszcze raz ale na rozgrzanym silniku.

Widać że nie rozgrzany, olej 36 stopni, płyn chłodniczy 45.

Jak na razie można się przyczepić tylko do nie odpowiedniego konta wtrysku.

Powinien być 2.82 a jest 1.80 chyba że ci aż tak skacze i w tym momencie zrobiłeś zdjęcie.

Szczelność wtryskiwaczy możesz sam zrobić.

Butelka po płynie do szyb, wlej wody i płynu do naczyń, wymieszaj i spryskaj okolice wtrysków na odpalonym silniku. Jak będą bąbelki z któregoś szły to wiadomo że przedmuch.

Świece oczywiście tylko BEHR.

Zauważyłem że inne często dłużej się rozgrzewają niż oryginalne. Kontrolka gaśnie zanim się rozgrzeją na zamiennikach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.