Skocz do zawartości

316.Moc raz jest raz nie ma, duże spalanie


mbinek

Rekomendowane odpowiedzi

BMW E36 316i Compact 1994r.

 

Zacznę od spalania

Do 12litrów w mieście (Kraków), bez kręcenia do czerwonego, biegi staram się zmieniać najpóźniej przy 3k, obroty staram się trzymać najniżej do 1500. Opony 15'' 195x65, ciśnienie 2,1. Wiem że spalanie 12l w mieście to nie jest problem dla tego silnika natomiast dziwi mnie ono przy moim stylu jazdy. Staram się dynamicznie przyspieszać a później utrzymywać prędkość, widzę czerwone światło - zdejmuję nogę z gazu.

 

Na trasie - 8,5-9litrów. Trasa kraków - Radom. Na obwodnicy starałem się trzymać 140km/h. Na drogach w terenie niezabudowanym średnio 100km/h, maksymalnie 120.

 

Samochód tyle pali odkąd go posiadam tj. 3 tygodnie. Zrobiłem mu zbieżność, dolałem oleju (cieknie), opony letnie 8mm bieżnik, wymieniłem termostat na nowy (w starym uszkodzone kolanko), wymieniłem filtr powietrza na nowy. Silnik niegazowany.

 

W kwestii mocy - raz jak się go depnie to się zbiera, szybko wchodzi w obroty i lekko "wpina w fotel" a czasem lekko przyśpiesza, nie ma już tego charakterystycznego szarpnięcia jak się wdepnie gaz, obroty wchodzą wolniej. Nie zauważyłem reguły kiedy się tak dzieje - czasem na jednym odpaleniu jest raz tak, raz tak.

 

Swojego czasu wjechałem w sporą kałużę na drodze i po tym samochód miał problemy z obotami i mocą. Obroty spadały do 700, czasem 400. Dławił się - jak się mocniej depnęło i odpuściło nogę z gazu (bo wciśnięcie gazu nie szło w parze z przyśpieszeniem) następowało lekkie szarpnięcie/przyśpieszenie na ułamek sekundy. Po 3-4 dniach sytuacja zanikła samoistnie. Domyślam się że woda podmyła jakąś elektrykę. Ten akapit podaje jako uzupełnienie merytoryczne do całości bo może to mieć coś wspólnego, nie pili mnie bardzo żeby się tym zajmować - wystarczy nie wjeżdżać w kałuże :)

 

Na przyszłość proszę się stosować.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zmieniłeś filtr paliwa ?

Po kupnie warto zawsze wymienić świece i przewody, wszystkie filtry. Podłącz pod kompa jak masz wątpliwości co do mocy samochodu, zawsze jakieś błędy pokaże i zaoszczędzisz pieniądze na wymianach w ciemno. Sprawdź też stan przewodów, jak mówi kolega wyżej.

Oczywiście weź pod uwage, że 1.6 to nie jest demon prędkości.

Spalanie po mieście moim zdaniem 12l to za duże, ja w coupe 2.0 na oponach 225/45/17 mieszcze sie w 10 - 10,5l (również Kraków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.