Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów! Przepraszam, że zaśmiecam z góry. Ale szybko potrzebuje wachowej porady.

Posiadam BMW 320i 1998 r grudzień. Sedan. Amorek mi wylał prawy i wyskoczyły tuleje wachacza (znosi auto) Moje pytanko brzmi:

Najlepsze amorki tylne do mojego autka w granicach cenowych 400-600 (aby wytrzymały do końca żywotności autka) I przede wszystkim warunki na naszych drogach.

Jakie tuleje wachacza, lewy tylny. Lemforder czy Meyle HD tak to się chyba pisze (I czy można wymienić w tylnych wachaczach tuleje same ?). I czy w zestawie są 2. I co jeszcze wymienić przy okazji ? Dodam, że autko poci się na skrzyni mniej więcej pod siedzeniem kierowcy chyba z śruby.

W skrócie: Jakie amorki, tuleje i co przy okazji wymienić. Prosiłbym kolegów o szybką i fachową pomoc. Dzięki!

 

EDIT: I jaki mniej więcej wyniósłby koszt u mechanika.

EDIT2: Głuchy stuk przy zmianie biegów, poduchy sprawnę. Problemem może być tuleja w dyfrze ?

Opublikowano

UP. Panowię proszę o szybką pomoc

 

EDIT: Amorki zamówiłem Kayaba wraz z poduchami.

 

Jak mi znosi autka to w wahaczu jest taka tuleja ?

http://allegro.pl/tuleja-wahacza-tyl-bmw-3-e46-z4-e85-komplet-2-szt-i4096247053.html

Opublikowano

jak robisz amorki to zrób sprężyny proponuje Bilsteina. średnio cenowo a śmiało każdy polecić może. KyB też są bardzo dobre.

te tuleje są chyba nie wymienne z tego co pamiętam bo wahacze są aluminiowe.

BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Amortyzatory na tył to najlepiej Sachs lub bilstein i sprawdź najpierw czy nie masz zawieszenia S226A sportowego dostosowania podwozia ,M-Technik ,(nie musisz mieć M-pakietu) jak masz to będzie kosztowało drożej i tylko prawie Sachs (orginały też Sachs) spisz numery z amortyzatorów i poszukaj, podają oryginalne numery i ich zamienniki M-tech też.

Tuleje wahacza przedniego możesz wymienić bez wahaczy, najlepiej obie, aby miały takie same parametry, ważne podczas hamowania, można same wkładki ale trochę roboty z wciskaniem, lepiej kupić całe z uchwytami, jak masz kanał to szybka robota, nie trzeba demontować wahacza tylko odciążyć całe zawieszenie z przodu (podnieść) przeszkadza trochę rama pomocnicza , można odkręcić lepsze dojście, do wciskania na wahacz użyj jakiegoś płynu do naczyń lub mydła, aby nie zniszczyć i później się lepiej ułoży

Najlepsze lemforder, ale MAYLE też ujdą tylko trochę twardsze i pewnie szybciej się zużyją, sprężyny to sobie odpuść jak masz OK nie są wyłamane!

PS jak masz M-tech to nie radze zakładać zwykłych, M-tech są krótsze i twardsze, zwykłe nie wytrzymają długo ze sprężynami M-tech

Edytowane przez Din76
Opublikowano

Dziękuje za odpisanie co prawda trochę za późno ale takiej odpowiedzi szukałem... Tuleje zamówiłem po dwie na wahacz. Numer 4 i jeszcze jakaś na realoem. A co sądzisz o KYB Excel-G ? Takie zamówiłem. Wydały mi się rozsądne. 250 zł za komplet.

 

To normalne, że jak zamówiłem Tuleje Lemf. to jedna jest produkowana w niemczech a inna w brazyli ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena atrakcyjna, widzę że masz zwykłe, bo KAYABY do M-tech by były dużo droższe , a i tak nie bardzo odpowiadają oryginałowi, nie są złe, ale osobiście wolałbym do BMW Sachs lub bilstein, ale nie masz co się teraz martwić, wymień razem z osłonami i odbojami, na tym nie ma co oszczędzać!

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/i/138.png

 

07 Gniazdo amortyzatora 2 33521092362 $33.63

i jeśli będzie uszkodzone element nr 7 jak byś po wymianie jakieś stuki słyszał.

Tuleje, lepiej jak by były z jednego miejsca, pewnie nie odczujesz różnicy. Powodzenia i przyjemnej jazdy :D

 

Stuk przy zmianie biegów, może być tuleja w tylnym moście , albo podpora wału, sprawdź poduszki skrzyni biegów, oby nie dwumas, raczej któreś z tych poprzednich.

jak chcesz zobaczyć jak wszystko wygląda to jest to wpisz w google realoem bmw katalog po polsku tam sa wszystkie części i numery bywają też ceny (jak byś nie wiedział)

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. Numer 7 kupiłem oczywiście też. Poduszki są sprawnę. Pozostaje tuleja w tylnym moście. Trochę mnie uspokoiłeś z amorkami bo dużo ludzi narzeka. Ale wydaje mi się, że chociaż te 30k kilometrów przejeżdżę bez obaw jak myślisz ? Potem wymienie na te co mówisz, sachsy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spokojnie 30tyś przejedziesz, przecież na Kayabach jeżdżą prawie wszystkie japończyki, chodzi o raczej bardziej miękną charakterystykę tłumienia drgań, bardziej buja i przechyla na zakrętach, ale jak cenisz sobie komfort jazdy to możesz być zadowolony :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.