Skocz do zawartości

Kilka problemów perwsza bmka e91 318d m sport


properdouble

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Przegladam forum juz od kilku tygodni ale nie moge znalezc odpowiedzi.

Mój problem pierwszy to :

Kiedy dojezdzam do swiatel jest czerwone i nagle zmienia sie na zielone wszyscy ruszaja jezeli jade ponizej 20km/h to jak wrzuce 2 bieg autem zaczyna szarpac i musze wbic jedynke podczas jazdy - zawsze myslalem ze jedynka jest tylko do ruszania ??? tak wiec nie wiem czy elastycznosc na 2gim biegu jest tak mala mam bmw 318d touring n47 m sport po lifcie z 2008 roku przebieg 130 000. Tak wiec nie wiem czy to normalne czy nie.

Zdarza sie tez ze czasem autko poszarpuj tak bardzo delikatnie jak na samym sprzegle ruszam i musze podniesc obroty z jalowych 780 na jakies 900 delikatnie dodajac gazu.

Równiez okazjonalnie nie moge wbic 1ego biegu tak jakby cos stalo na przeszkodzie a jak wrzuce luz puszcze sprzeglo i wcisne jeszcze raz to wchodzi normalnie narazie zdarza sie to rzadko ale warto by bylo sie tym zajac zanim sie pogorszy.

Ogólnie uwielbiam to auto jest sliczne i swietnie sie prowadzi, troszke mi pali duzo bo 6.7 l/100km. na baku robie gdzies 900km ,56 litrów wlalem ostatnio.

I silnik jest troszke glosny i drzy lewarek ale z tego co czytam na wtryskach bosha ten typ tak ma i w dieselu zazwyczaj trzesie lewarkiem.

Bardzo bym prosil o wasze opinie na ten temat.

Zycze wesolych swiat i smacznego jajka.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to drgań na lewarku to zależy jaka jest ich intensywność bo generalnie w 318d i 320d to norma ale delikatnie ,ja miałem trochę mocne drgania ,okazało się ,że była zerwana 1 poduszka skrzyni teraz jest dużo lepiej praktycznie minimalne drgania . A co do 20km/h i 2 biegu to tak jest bo 318 d ma długi dyfer i przy takiej prędkości mam jakieś 900 obr/min więc silnik się przydusi lekko jak mu tak szybko wrzucisz 2 bieg .Tez mnie to czasami denerwuje ale tak jest ;]

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Dzieki za odpowiedzi a ta poduszke zeby wymienic to trzeba wyciagac skrzynie ,duzo to pracy i jaka kupic jak cos w sumie nie zaszkodzilo by zmienic.

Z tym paleniem tez mysle ze troszke duzo jezdze trasy do 60 km dosyc zwawo zawsze krece do 3000 przed zmiana biegu i taki cykl mieszany , a jak te termostaty sprawdzic kiedys wszedlem w ukryte opcje i sie przejechalem to 88 stopni miala tak po 5 kilometrach przejechanych, myslalem zeby ten MAF sensor wyczyscic moze pomoze ale troche sie boje wszystko smiga. co do 1 biegu to chyba jednak pokatuje troche bmw zeby wymienili sprzeglo bo dziady mnie zbywaja a kupilem uzywke z salonu wiec gwarancja konczy sie za pol roku , podejrzewam ze na tym z przegazuwkami jeszcze zrobie ze 40 000 ale jakby wymienili na gwarancij to by byl spokój na dluzej.

Aha i zakupilem jeszcze gas struts-silowniki to tylnej klapy we wtorek przyjda 200zl za dwa bo mi staje klapa w polowie i trzeba ja samemu uniesc a juz uniesiona nie opada ku dolowi zacytuje dzien swira hehehe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygazówki mało mają do tego :), temp jak miałeś 88 to jest ok.

 

Ja jak robiłem przygaówki w trasie 150-200 to miałem średnie 7 coś :). To nie wiem jak musiał byś w tej trasie przygazowywać, żeby mieć 318d prawie 7 na sto :).

 

Może up softu pomoże zarówno na szarpanie jak i na spalanie.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinen płynnie przyspieszać na dwójce nawet od obrotow jalowych. Nawet komp nie sugeruje zmiany na niższy bieg w takim wypadku. Troche dziwnie sie to zachowuje wg. Twojego opisu. Spalanie tez dziwnie duże jak na takie jazdy. U mnie było poniżej 5 średnio w podobnym trybie jazdy. Moze coś z wtryskiwaczami ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Z tym 2 gim biegoem to jest tak ze mam renault traffic i tam jak tylko rusze to od razu wbije 2 nawet jak auto sie tylko minimalnie toczy i nie ma problemu . A w moim bmw jak rusze i zaczyna sie toczyc to jak wbije 2 to za wolno na ten bieg wiec na 1 musze jechac troszke dluzej tak do 20 km/h sie rozpedzic. Prosze tych co maja 318d m sport by przyuwazyli czy u nich tez tak jest . Swoja droga z 780 obrotów na 2 noe da rady nawet jak wrzuce2 bieg i puszcze gaz to auto ma 900 obrotow i jedzie samo z predkoscia 20 km/h bo takie jest przelozenie i jak dodam gazu to ladnie przyspiesza takze nie wydaje mi sie zeby wtryski byly bo to by sie objawialo w innych sytuacjach. A tak swietnie sie zbiera i generalnie jest ok pracuje równo auto od nowosci serwisowane w bmwu i oryginalny przebieg. Ostatnio podpinali pod kompa jak zmeniali klocki gdzies miesiac temu i mówili ze nie ma bledow. Spalanie w sumie jakbym nie jezdzil kest caly czas takie nawet jak moja kobieta keszcze pracowala i jezdzila do pracy to tez takie bylo a ona delikatnie jezdzi swoja droga na 2 litrowy silnik i touring przeciez to póltorej tony auto to chyba w snach ponizej 6 jak sie zwawo jezdzi. Moze w trasie 600 km autostrada 120 na tempomacie na 6 biegu. Ludzie czesto mówia mi pali tyle i tyle prawdopodobnie ich komputer zle pokazuje jak mówie 900 km na pelnym baku mnie zadowala ten wynik. Moje litrowe polo ktore mial wczesniej palilo podobnie i nie jechalo wcale. A jerzeli nie termostat to co jeszcze moze byc przyczyna spalania.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Z tym 2 gim biegoem to jest tak ze mam renault traffic i tam jak tylko rusze to od razu wbije 2 nawet jak auto sie tylko minimalnie toczy i nie ma problemu . A w moim bmw jak rusze i zaczyna sie toczyc to jak wbije 2 to za wolno na ten bieg wiec na 1 musze jechac troszke dluzej tak do 20 km/h sie rozpedzic. Prosze tych co maja 318d m sport by przyuwazyli czy u nich tez tak jest . Swoja droga z 780 obrotów na 2 noe da rady nawet jak wrzuce2 bieg i puszcze gaz to auto ma 900 obrotow i jedzie samo z predkoscia 20 km/h bo takie jest przelozenie i jak dodam gazu to ladnie przyspiesza takze nie wydaje mi sie zeby wtryski byly bo to by sie objawialo w innych sytuacjach. A tak swietnie sie zbiera i generalnie jest ok pracuje równo auto od nowosci serwisowane w bmwu i oryginalny przebieg. Ostatnio podpinali pod kompa jak zmeniali klocki gdzies miesiac temu i mówili ze nie ma bledow. Spalanie w sumie jakbym nie jezdzil kest caly czas takie nawet jak moja kobieta keszcze pracowala i jezdzila do pracy to tez takie bylo a ona delikatnie jezdzi swoja droga na 2 litrowy silnik i touring przeciez to póltorej tony auto to chyba w snach ponizej 6 jak sie zwawo jezdzi. Moze w trasie 600 km autostrada 120 na tempomacie na 6 biegu. Ludzie czesto mówia mi pali tyle i tyle prawdopodobnie ich komputer zle pokazuje jak mówie 900 km na pelnym baku mnie zadowala ten wynik. Moje litrowe polo ktore mial wczesniej palilo podobnie i nie jechalo wcale. A jerzeli nie termostat to co jeszcze moze byc przyczyna spalania.

Dzieki

 

Mam ten sam model tylko 2007 i u mnie jest to samo- przyznam szczerze, że czasami mnie to denerwuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez denerwuje na maxa w szczegolnosci jak przedemna zwalniaja i ruszaja a ja jeszcze sie nie zatrzymalem i za szybko na 2 jest a za wolno na 1 no ale coz trzeba sie nauczyc jezdzic widac czlowiek uczy sie cale zycie hehee.

Wracajac do pytania z tymi poduszkami skrzyni to zeby je wymienic trzeba wyjac skrzynie czy mozna bez.

I jescze jedno czy mozna czyscic w tym silniku MAF przeplywomierz powietrza i czy to pomoze na spalanie bo czytalem ze sa 2 typy i jeden mozna czyscic a drugi mozna zepsuc czyszczeniem. i EGR czy warto czyscic czy to co pomaga jak mowie serwisowane w bmw ale oni tam wymieniaja tylko jak padnie cos taka polityka a chcialbym troche zadbac o to auto ,nie bardzo sie znam i nie wiem od czego zaczac narazie kupilem ksiazke sam naprawiam i czytam niezliczone ilsoci forum.

To tak na 130 000 to co powinno by wymienione bo do tej pory to chyba klocki kilka razy olej i tyle.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się rozpędziłem :) bo sam mam automat i wsadziłem wszystkich do jednego wora XD

 

w automacie trzeba adoptować skrzynię :) W manualu nie ma co :)

 

Ale sam soft silnika zmienia chociażby obroty spoczynkowe i inaczej może regulować pracę silnika pod obciązeniem np podczas ruszania.

 

W manualu jest też zaworek przy skrzyni, redukujący, można go wypiedzielić i powinno też płynniej łapać sprzęgło.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adoptować to można sierote, a nie skrzynie ;)

A adaptacja to czynność serwisowa, a w temacie być moze sprzęgło/dwumasa sie kończy a niektórzy wywalaja cdv i twierdza ze jest poprawa. U mnie nic podobnego sie nie działo wiec to nie jest normalne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

u Ciebie nic sie nie dzialo takiego czyli po ruszeniu z miejsca juz jak tylko auto zacznie sie toczyc wrzucasz 2 puszczasz sprzeglo i jest ok nie szarpie i mozesz na 2 gim bieku jak puscisz sprzeglo i gaz jechac z predkoscia ponizej 20 km/h powiedzmy za nawet 5km/h?????

Moze to przez to ze mam wersje m sport ja juz sam nie wiem.

Co z tym spalaniem w takim razie czy to ze mam18 felgi 255 szerokie na niskim profilu moze miec jakis wplyw na to chyba go wstawie na tej gwarancij raz jeszcze by sprawdzili sprzeglo i to spalanie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj. To jest diesel on ma mniejszy zakres prędkości na poszczególnych biegach niz benzyna. Ma wrażenie ze złe jeździsz autem. Oczywiście ze auto będzie szarpalo jesli obroty bedą poniżej jałowych. ZAkresu prędkości na dwójce juz nie pamietam. Teraz mam automat. Jednak nie jest prawda ze na jedynce sie nie jeździ. Jedynka w dieslu jest krótka i należy do tych 2500 obr minimum na niej przeciągnąć. Przy normalnej jeździe , bo przy maksymalnej dynamice należy kręcić do 4900.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Spoko wątek przejrzalem . Poszedlem do auta silnik ogladnac bo przeczytaniu pari watkow i obejrzeniu zdjec i teraz juz wiem co mi sie poci w oleju to egr zawór , może to powoduje duże spalanie.

Zastanawiam soe czy by tego ustrojstwa nie wyczysc i uszczelnic na nowo. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.