Skocz do zawartości

Zapala sie i gasnie kontrolka akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;)

 

W mojej e39 530iA na zimnym silniku po odpaleniu auta zapala się kontrolka akumulatora. Dopóki silnik chodzi na wolnych obrotach nie gaśnie, jak depnę do 3 000 obr gaśnie, a jak spada poniżej to znowu się zapala :/ Jak silnik się rozgrzej to po tych 3 tyś obr gaśnie :/

 

Jakieś pomysły ;) ??

Opublikowano

a jak lądowanie ? sprawdź czy alternator ląduje jak należy.

 

Jak nie masz miernika zrób to przez wyświetlacz na liczniku

Opublikowano

Test nr 9

Masz prawdopodobnie wywalone już szczotki albo regulator

Na wysokich obrotach alternator ma większe ładowanie i kontrolka gaśnie.

Nie radzę wybierać się gdzieś daleko od domu bo CI auto może zdechnąć.

Opublikowano
By to ch..... akurat potrzebuje auto bo lewa łydka naderwana i na rehabilitację muszę się jakoś przemieszczać :/ Jak zrobić test nr 9 bo nie za bardzo kumam ? :/ Mam kabel i INPA w lapku, sprawdzę jakoś to ładowanie w ten sposób ? Acha jeszcze jedno, jak auto jest rozgrzane i go włączam to zachowuje się normalnie ;) I jakie wartości powinien pokazać miernik w porównaniu między włączonym, a wyłączonym silnikiem ;)
Opublikowano

 

Może być tak, że padnie całkiem ładowanie i wtedy kilka km i auto zgaśnie.

 

Możesz ew sprawdzić pasek od alternatora czy nie jest luźny ale na 90% masz uwalony alternator. Jak dobrze znajdziesz to w jeden dzień Ci mechanik zrobi. Najpierw zmierz napięcie. Albo zrób test pod obciążeniem światłami dmuchawą podgrzewaniem i bez tego, na obrotach i na jałowych, I napisz jak się napięcie zachowuje.

Opublikowano

No pomierzyłem sobie baterię i tak :

 

Napięcie akumulatora na postoju - 12,9 V

 

Napięcie akumulatora na włączonym silniku przy świecącej się kontrolce na obrotach jałowych:

- bez obciążenia - 12,2 V

- z obciążeniem (klimatyzacja, nawiew, podgrzewanie tylnej szyby, światła mijania) - 11,7 V

 

Napięcie akumulatora na włączonym silniku po przy gazowaniu do 3 tys obrotów i odpuszczeniu gazu do obrotów jałowych (kontrolka przestaje się świecić)

- bez obciążenia -148 V

- z obciążeniem (takim samym jak wyżej) - 14,2 V

 

No kontrolka nie kłamie, he he nie ma ładowania jak się świeci ;)

 

Ale co dalej, pasek, czy szczotki, może łożysko czy cały alternator, no i czy alternator jest rozbieralny czy trzeba go wymieniać zamiast regenerować ;) ?

Opublikowano

Jak chcesz autem pojeździć dłużej i chcesz mieć pewne auto to regeneruj. Regeneracja kosztuje ok 200-300zł

U Ciebie pewnie siedzi regulator napięcia. Ale szczotki są tanie kilkanaście zł za sztukę a będziesz wiedział co masz.

To nie będzie żadne łozysko. Chyba, że się okaże że jakieś huczy, ale to nie powoduje spadku napięcia.

Opublikowano
Alternator daj do naprawy, regeneracji i powinno być ok.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
No cóż jak noga wyzdrowieje będę działał ;) Na razie mam nadzieje, że wytrzyma ;) Dziękuję i wesołych świąt ;)
Opublikowano
Może paść w każdej chwili wydoić do cna aku a wtedy holowanie albo laweta i często nowy aku jak się go do cna rozładuje to może się okazać że i on jest do wymiany. I już ucieka tysiaczek z portfela albo lepiej :mrgreen:
Opublikowano

odradzam jazdę na uszkodzonym alternatorze

szkoda kosztów czasu na czekanie na lawetę i tego całego szajsu którego być nie musi

Opublikowano
Jasne, ze tak w tygodniu ogarnę ;) Będę się musiał przesiąść na młodej C2 1.4 HDi w manualu :/ Bleeee ;) He he ;) Rehabilitacja będzie łydki pracując na sprzęgle ;p Dziękuję za rady i pozdrawiam ;)
Opublikowano
Ladowanie na postoju powinno byc ~14V jak dobrze pamietam. A swiatla Ci nie falowaly (przygasaly)?
Opublikowano

a co swiatla dostaja z alternatora napiecie jak w rowerze ze maja sie tak zachowywac ?

u mnie ladowanie ejst 13,8

takie jest juz w miare ok 14 nie wiem chyba nowy alternator wyciaga,

Opublikowano

Witam.

Jak kończą się szczotki to przy okazji warto wymienić komutator na wirniku.

Koszt szczotek to 5zł a komutatora 10zł robota zależy czy sam, czy dasz to komuś zrobić.

Jak łożyska padają to przy jednej robocie warto zrobić.

Duże łożysko w granicach 35zł, małe 20zł.

Sam u siebie robiłem i ceny są z listopada 2013.

Wszystko kupowane na miejscu, aha łożyska jakbyś robił to kupując musisz podać że to do alternatora,

bo są narażone na wysokie temperatury pracy i na pole elektromagnetyczne a zwykłe polecą raz dwa.

Powodzenia w naprawie.

Opublikowano
Problem rozwiązany ;) Regulator napięcia i regeneracja alternatora ;) Jestem lżejszy o 250 zł ;) Ale głowa i reszta ciała bezpieczna ;) Dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.