Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w mojej e90 2008 r N47 143KM 145k km pojawił się wczoraj błąd filtra cząstek stałych. Czy powie mi ktoś co on dokładnie oznacza? Chodzi mi czy to jest jakaś procedura wypalannia czy coś innego? http://zapodaj.net/images/dffcf6dc43a8e.jpg
Opublikowano

Particle filter

Possible to continue Journey

Possible reduction in engine power

Have the problem checked by your BMW Service.

 

Dokładnie to jest napisane i taka ikonka dpf z przekątna i po jednej stronie kropki

Opublikowano (edytowane)

Mialem dokladnie to samo, przytkamy filtr DPF, co skutkuje mozliwa redukcja mocy silnika, wez przegoń go gdzies ladnie i zobacz jak sie wręca, u mnie przy tyma samym bledzie krecil sie tylko do 3.5 tys rpm :mad2:

 

Najlepszym rozwiazaniem dla Ciebie bedzie ogarniecie kogos z Disem, czy czymkolwiek innym, dzieki czemu wymusisz wypalanie DPF. :cool2: Nastepnie szukaj przyczyny zatkania sie tego ustrojstwa :-) W moim przypadku winne byly termostaty, ktore nie dogrzewaly autka.

 

Ps. Dziqsek, z forum wypalil mi filtr i auto odrazu odzylo, a po 2tys. Km lekka chmura dymu ma parkingu i auto znow dostalo drugie zycie :D wiec nie wiem co sie tam z tym filtrem w srodku dzieje.

Na poczatek wymus my wypalanie i szukaj przyczyn przytkania :-)

Lecz jezeli masz ponad okolo 1000zł, to jedzie do najblizszego dobrego tunera i wywal ten syf w trzy dupy i zapomnij o swoim problemie :-) :cool2:

Edytowane przez krzychu366
Opublikowano

Czyli pewnie coś takiego:

 

http://wrzucaj.net/images/2014/04/17/IMG20131024192623.jpg

 

Tak jak kolega wyżej napisał, zacznij od diagnostyki termostatów. Jeśli są ok i auto łapie odpowiednią temperaturę udaj się do kogoś kto Ci podłączy auto pod DIS'a i włączy wypalanie DPF.

Opublikowano
Winą jest termostat. W ukrytym menu temperatura nie przekracza 67 stopni C nawet jak porządnie przegonie, zacznę od wymiany termostatu, myślicie ze po wymianie powinien się przetkać ten filtr?
Opublikowano

Gdy wyskoczył Ci ten błąd, to prawdopodobieństwo, nawet po wymianie termostatu, tego, że wypali się on samoczynnie jest nikłe :/

 

Jak wymienisz termostat to nie zwlekaj, nie jeździj długo z tym błędem tylko szukaj kogoś w okolicy z Disem, lub czymkolwiek innym i wymuś wypalanie filtra, najlepiej dwukrotnie, po takim zabiegu powinno wsio hulać ! :cool2:

Opublikowano
Witam ponownie, czekam na termostat (wiadomo święta) a co do błędu to znikł? ? ? i nie wiem co mam o tym sądzić. Wymienię szybko termostat i postaram się go przegnać na obwodnicy zobaczymy czy coś pomoże.
Opublikowano
Witam ponownie, czekam na termostat (wiadomo święta) a co do błędu to znikł? ? ? i nie wiem co mam o tym sądzić. Wymienię szybko termostat i postaram się go przegnać na obwodnicy zobaczymy czy coś pomoże.

 

Błąd znikł, ale za chwilę może powrócic u mnie też, zawsze po skasowaniu nie wyskakiwał przez cały dzień i kiedy się mu zachciało to się ukazał. :mrgreen:

 

Kwestia z przegonieniem na autostradzie jest taka, że możesz to zrobic. Wypalanie może się aktywowac, ale nie musi i cały czas będziesz nie pewny czy filtr się wypalił czy też nie, dlatego ogarnij kogoś jak kolega wyżej napisał kogoś z softem, aby Ci sprawdził jak się ma ciśnienie za i przed filtrem, sprawdzisz to zwykła inpą, a taki programik ma co druga osoba tutaj na forum, zaś jeżeli o wypalanie chodzi to obczaj w okolicy kogoś np. tutaj z forum, do którego masz te niespełna kilkadziesiąt km i poproś go o wymuszenie wypalania filtra. Będziesz miec wtedy pewnośc, że ten badziew jest czysty i wymiana termostatu miała sens :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.