Skocz do zawartości

Problem ze wskaźnikiem paliwa BMW 525 tds e39


damian_e39

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na Forum rozwiązania dla mojego problemu lecz nic nie znalazłem. Mam problem ze wskaźnikiem paliwa w bmw 525 tds e39 , Paliła mi się rezerwa , wskaźnik był prawie na zero , zajechałem na stacje (Lotos) i wlałem 11 litrów , po czym wchodzę do samochodu i wskazówka drgneła tylko leciutko powyżej zera , a komputer pokazywał zasięg 60 km . Myślałem że jak trochę pojeżdże to się ureguluje i bedzie spokój bo wcześniej też tak miałem pare razy , lecz tym razem , jeździłem samochodem cały dzień i przez cały dzień wskazówka nie poszła wyżej a zasięg wachał się miedzy 58-66 km , az w koncu zaparkowałem samochód pod ukosem na kilka godzin ( prawa str wyzej niż lewa) gdy wróciłem i przekręciłem kluczyk ku mojemu zdziwieniu wskazówka poszła na poziom ok. 10 litrów a zasięg zwiększył sie do 200km . Ucieszony wsiadłem i pojechałm spokojnie ale po chwili znowu to samo , wskazówka spadła na poziom lekko powyzej zera a zasieg spadł do 60 km. W czym tkwi problem bo sam już nie wiem co się dzieje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe że pływak któryś się zawiesza.

W ukrytych testach OBC masz poziom paliwa odczytywany z obu pływaków, zobacz tam ile paliwka pokazuje.

A jak coś, to zdejmujesz kanapę, odkręcasz 2 blachy (prawa i lewa strona) potem odkręcasz rewizy do baku, i masz pływaki na widoku.

Powinny luźno dać się poruszać w górę i w dół, jak się zacinają, to coś jest nie tak.

Przy okazji możesz skontrolować ilość syfu w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OBC też chyba coś źle pokazuje , bo dzisiaj wybrałem się do miasta i w OBC pokazywało 0,0 w lewej , 2,5 l w prawej komorze i zasięg 50 a wskazówka była powyzej zera , po kilku kilometrach nagle zasięg spadł mi do 3 km, a wskazówka ponizej zera całe szczeście ze po drodze miałem stacje to zatrzymałem się zeby zatankować , przed tankowaniem sprawdziłem poziom paliwa w obc i pokazało 0,0 w lewej a w prawej 0,3 l ... wlałem 5 l ,wchodze do samochodu i wskazówka dalej nie drgneła a zasięg podniósł sie tylko do 5 km. poszedłem zrobic zakupy i gdy jechałem po zakupach do domu , to w trakcie drogi wskazówka drgneła do góry a zasięg wzrósł do 45km , to mówie fajnie , wszystko już działa , ale za chwile zasięg spadł do 10 km , gdy zatrzymałem się pod domem , znowu sprawdziałem poziom paliwa w obc i wynosił on 0,5 l , a na zatankowanym paliwie zrobiłem tylko 12 km...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co pamiętam, to wysoka rezystancja na pływaku to niski poziom paliwa, a niska rezystancja to poziom paliwa wysoki.

Więc może być że któraś kostka na pływaku nie łączy i zaniża ilość paliwa?

Jak auto postoi dłużej, paliwa ma być tyle samo w obu komorach (mniej więcej), potem po odpaleniu, paliwo będzie przelewało do prawej komory, czyli z lewej ma ubywać, a w prawej przybywać, jak masz mniej jak 20l w baku, to powinno się wszystko zmieścić do prawej komory, a lewa ma zostać pusta.

Także dotankuj sobie, i postaw auto na jakiś czas, a potem bez odpalania zobacz w testy OBC, co pokazują pływaki.

Jak np jeden pokazuje 15, a drugi 0, to ten z "0" coś nie trybi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.