Skocz do zawartości

[e46] 320d 2004r Czerń relingów dachowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie, ostatnio przyglądałem się swoim relingom dachowym w moim touringu i uznałem, że są zbyt wyblakłe i matowe, to samo pionowe listwy ozdobne drzwi.

Chciałbym to pomalować/polakierować bo mnie to irytuje - nie wiem tylko jakie one ( relingi i listwy ozdobne - obecnie są równo wypłowiałe ) miały oryginalnie odcień czerni.

Domyślam się, że nie połysk jak shadow linie, ale może któryś z was przerabiał temat w kwestii lakierowania relingów, ewentualnie jak wyszło itd.

Dzięki z góry za podpowiedzi/sugestie/odpowiedzi.

Opublikowano

Nie wiem czy to nie jest czasem proszkowo malowane.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Chodzi tobie o relingi czy pionowe ozdobne listwy ?

Piaskowanie i malowanie proszkowe nie jest problemem gdyby zaszła taka konieczność, ale listwy są z aluminium a na relingu wydaje się, choć głowy nie dam na łączeniach relingu jest jakby uszczelka czy jakiś wtopiony plastik/guma.

Opublikowano
Myślę że po lekkim przeszlifowaniu elementów papierkiem o wysokiej gramaturze - Plastdip zrobiłby robotę.
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
ale listwy są z aluminium a na relingu wydaje się, choć głowy nie dam na łączeniach relingu jest jakby uszczelka czy jakiś wtopiony plastik/guma.

Nie wiem jak w e46 ale w X5 od spodu relingu jest śrubka typu torx nr.25 odkręcasz ją i wyciągasz końcówki relingu zdejmując przy okazji te plastikowe "uszczelki"

Opublikowano

Plastidip odpada - na relingi zakładam często poprzeczki thule i uchwyt rowerowy - zeszłoby, poza tym mnie interere trwały efekt.

 

Polerką - chodzi o farecle g-3 na mokro oscylacyjną szlifierką ?, czy coś innego miałeś na myśli ?

 

Wiem, że mocowanie reling - dach jest poprzedzone uszczelką, nie o to mi chodziło - miałem na myśli poprzecznie reling - reling, co jakiś kawałek na łączeniu wydaje się, że coś jest, uszczelka czy plastik jakiś.

Opublikowano

Jest jest, Mikan ma rację, przed chwilą byłem popatrzeć u siebie i faktycznie coś jest w łączeniu części - jakby jakaś masa uszczelniająca?

A co do samego lakierowania - nie w BMW, ale w Fordzie Granada, którego renowację mój znajomy robi, lakierował proszkowo bagażnik dachowy oryginalny - odcień RAL 9005 satyna, i wyglądały jak nowe. Nie wiem tylko jak z trwałością takiej powłoki, bo auto generalnie jeszcze nie jeździ, ale to epoksyd, więc powinno być niezniszczalne.

 

A co do czerni - u mnie też relingi "wyblakły". Ja radzę sobie tak, że nakładam na nie FK exterior trim restorer, i na miesiąc mam spokój, a po miesiącu nakładam znowu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Dlatego z góry założyłem, że proszkowe odpada przez to "coś" na łączeniach.

Co do specyfików/kosmetyków - próbowałem, spadł deszcz to jeszcze gorzej wyglądało, jako że wydaje mi się, że z podobnego jak nie takiego samego materiału są ozdobne ramki pionowe przy drzwiach co relingi, to chciałem za jednym zamachem dać to lakiernikowi - bo są równo wypłowiałe - po lakierowaniu mieć spokój na 2-3 lata.

 

Oczywiście, jak piszesz mogę kombinować z dobraniem koloru/odcienia ale robię najpierw rozeznanie jak było w oryginale.

Podszybie też mam już nowe - gotowe do założenia, bo stare wygląda jak vectrze a, może z czasem wezmę się za ramiona wycieraczek jakby dobrze wyszło z relingami.

Nie wiem czemu się tam robi z tymi czarnymi elementami, samochód garażuje od przeszło 3 lat.

Opublikowano
Dlatego z góry założyłem, że proszkowe odpada przez to "coś" na łączeniach.

Co do specyfików/kosmetyków - próbowałem, spadł deszcz to jeszcze gorzej wyglądało, jako że wydaje mi się, że z podobnego jak nie takiego samego materiału są ozdobne ramki pionowe przy drzwiach co relingi, to chciałem za jednym zamachem dać to lakiernikowi - bo są równo wypłowiałe - po lakierowaniu mieć spokój na 2-3 lata.

 

Oczywiście, jak piszesz mogę kombinować z dobraniem koloru/odcienia ale robię najpierw rozeznanie jak było w oryginale.

Podszybie też mam już nowe - gotowe do założenia, bo stare wygląda jak vectrze a, może z czasem wezmę się za ramiona wycieraczek jakby dobrze wyszło z relingami.

Nie wiem czemu się tam robi z tymi czarnymi elementami, samochód garażuje od przeszło 3 lat.

 

Musiałbyś przed każdym "garażowaniem" dokładnie myć auto z piachu, soli, chemikaliów z powietrza, z wody osuszyć... ;)

 

Na BMW-diesel Rexman bodajże opisywał jak reaktywował relingi. Nawet mu to wyszło ładnie, ale nie pamiętam jak to robił.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

 

Wiem, że mocowanie reling - dach jest poprzedzone uszczelką, nie o to mi chodziło - miałem na myśli poprzecznie reling - reling, co jakiś kawałek na łączeniu wydaje się, że coś jest, uszczelka czy plastik jakiś.

No przecież o tym właśnie pisze , nie chodzi mi o podkładki pod relingi . Relingi przynajmniej te w x5 nie sa monolitem tylko skladaja sie z czterech czesci . Aby je rozebrac trzeba wlasnie odkrecic te male torxy . I koncowki sie wysowaja z glownej sztangi .

Opublikowano

koledzy, ja przymierzam się do zakupu czegoś takiego -> CARTEC VINYL TP-49

 

Pewnie w maju będę ogarniać tym temat i jestem ciekaw jak to wyjdzie.

Opublikowano
ale listwy są z aluminium a na relingu wydaje się, choć głowy nie dam na łączeniach relingu jest jakby uszczelka czy jakiś wtopiony plastik/guma.

Nie wiem jak w e46 ale w X5 od spodu relingu jest śrubka typu torx nr.25 odkręcasz ją i wyciągasz końcówki relingu zdejmując przy okazji te plastikowe "uszczelki"

A co do polerki to ostatnio polerowałem Range Rovera i poleciałem tez po relingach i słupkach . Efekt był taki że elementy te nabrały równego czarnego półmatu . Dla tego nie widzę potrzeby lakierowania

Opublikowano
Menzerna FG500 , ale po G3 efekt pewnie będzie taki sam . Z tym że jak te listwy i relingi polerowałem to robiłem to jednym przeciągnięciem polerki . Bo bałem się aby połysku nie nabrały . Po prostu ściągnąłem pastą tą szarą wyblakłą jakby to nazwać , patynę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.