Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się poradzić odnośnie problemu z oponami w BMW E90 320d.

Po założeniu letniego kompletu (opony+felgi) zaczął przeszkadzać mi hałas z przedniego lewego koła okazało się, że opona jest wy ząbkowana od wewnętrznej strony nie są to straszne zęby ale chce uniknąć dalszego pogłębiania zaznaczam że opony były kupione w zeszły sezon nówki (Uniroyal RainSport 2 225/45/17). Po dzisiejszej wizycie u wulkanizatora przerzuciliśmy lewy przód na tył i co się okazało tylną oponę również delikatnie zaczyna ząbkować (jeszcze nie huczy).

Teraz pytanie do Was jaki może być powód ząbkowania z lewej strony opon? Zapomniałem dodać, że mam założony gwint "Ap-Sportfahrwerke" i nie wiem czy to ma znaczenie.

 

P.S. Dzisiaj umyłem samochód i przejechałem się po zapiaszczonej ulicy co zauważyłem, że na tylnej osi opony od strony zewnętrznej są mniej brudne od wewnętrznej i środka (a nie mam negatywu włożonego) Czy takie ustawienie może być powodem ząbkowania tylko z jednej strony?

Opublikowano

Raczej to wina opon, po prostu taki urok.

 

Jeśli chodzi o brud na oponach to jest on zależny od kątów, z tyłu w BMW się je ustawia i przez to wewnętrzna strona opony zawsze bardziej przylega do ziemi.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałbym się poradzić odnośnie problemu z oponami w BMW E90 320d.

Po założeniu letniego kompletu (opony+felgi) zaczął przeszkadzać mi hałas z przedniego lewego koła okazało się, że opona jest wy ząbkowana od wewnętrznej strony nie są to straszne zęby ale chce uniknąć dalszego pogłębiania zaznaczam że opony były kupione w zeszły sezon nówki (Uniroyal RainSport 2 225/45/17). Po dzisiejszej wizycie u wulkanizatora przerzuciliśmy lewy przód na tył i co się okazało tylną oponę również delikatnie zaczyna ząbkować (jeszcze nie huczy).

Teraz pytanie do Was jaki może być powód ząbkowania z lewej strony opon? Zapomniałem dodać, że mam założony gwint "Ap-Sportfahrwerke" i nie wiem czy to ma znaczenie.

 

P.S. Dzisiaj umyłem samochód i przejechałem się po zapiaszczonej ulicy co zauważyłem, że na tylnej osi opony od strony zewnętrznej są mniej brudne od wewnętrznej i środka (a nie mam negatywu włożonego) Czy takie ustawienie może być powodem ząbkowania tylko z jednej strony?

 

1. Jaki przebieg mają Twoje amortyzatory?, bo to ze są sprawne na pomiarach to nie wszystko (PATRZ NA WYKRES, a nie tylko na % sprawność - to częsty błąd diagnostów).

 

2. Osobiście nie wierzę w niefabryczne rozwiązania tuningowe, bo w jaki sposób dobrze ustawić geometrię, jeśli nawet w fabrycznych E9x w oprogramowaniu do ustawiania geometrii wiodącego w tym temacie sprzęcie Beissbarth'a przy ustawianiu geometrii w E9x jest tyle parametrów, że aż trudno uwierzyć.

A jakie parametry przyjąć po tuningu? Nikt tego nie wie..., a Panowie ustawiający geometrię robią enter ... enter ... enter... enter ... enter ... (...) i jakoś pojedzie...

 

3. W samochodach z wielowahaczowym zawieszeniem doświadczeni mechanicy zalecają nie stosować opon kierunkowych.

Na potwierdzenie tej tezy mogę Ci powiedzieć, ze sam borykałem się z tym tematem już 15 lat temu w nowym (kupionym w salonie jako fabrycznie nowy) Passacie B5 sedan.

Wtedy sprawny, nowy, pachnący samochód też delikatnie ząbkował mi zimowe opony kierunkowe.

Na montowanych na taśmie oponach letnich niekierunkowych tematu ząbkowania i podwyższonej głośności nie było.

Z Niemiec z centrali VW przyszło zalecenie - opony kierunkowe nie nadają się do tego auta.

Nie chciałem wierzyć za żadne skarby, ale dałem się przekonać, że spróbujemy, założyłem nowe zimówki niekierunkowe I FAKTYCZNIE temat ustąpił.

 

A osobiście obstawiam na wypadkową nieidealnych amortyzatorów (choć pewnie nie mają wycieku, mają dobrą skuteczność i niezły wykres) i błędów w geometrii zawieszenia.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

 

Również zauważyłem, że opony kierunkowe są bardziej narażone na wyząbkowanie. Im opona szersza, tym efekt jeszcze większy.

U siebie również zauważyłem po trzech sezonach bardzo delikatne wyząbkowanie na tylnych oponach kierunkowych. Zamieniłem opony - z prawej na lewą felgę i odwrotnie, aby wyząbkowana strona trafiła na zewnątrz. Na pewno to wydłuży żywotność opon.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.