Skocz do zawartości

Z4 E85 3.0 i by Shawn


shawn

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

autko nabyłem niedawno, więc dopiero się do niego przyzwyczajam. Jest to wersja 3.0 i, zatem banan na twarzy jest już po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Frajda z jazdy jest.

 

Chociaż jeszcze niedawno nie zapowiadało się,że będę miał BMW. Generalnie mialem już kiedyś roadstera - mx-5 z 1994 r - 115 KM (otwierane lampy - coś pięknego) i przyjemność z jazdy była, do tego było dostępne pełno gratów do przeróbek auta. Kultowe auto. Niestety mazda produkując model NC (trzecia generacja mx-5) trochę mnie zawiodła , i designem zewnętrznym, wagą auta i ciągle małą mocą (2.0 - 160 KM). Przeglądałem już ogłoszenia, przejechałem się wersją 2.0 i ... nie ujęło mnie to auto (chociaż sercem byłem z mazdą). Do tego mazda w 2012 r. zrobiła facefilting pojazdu i odłożyła w czasie produkcję nowszej wersji (ND) do 2015 r (aktualnie mazda wspolpracuje z alfa przy budowie nowego roadstera). Także zacząłem szukać innego pojazdu i wybór padł albo bmw z4 albo 350z cabrio. Znowu poszukiwania i przeglądanie netu i ...czarna z4 trafila sie niedaleko od mnie. Spełniła moje oczekiwania i jest już ze mną.

 

Zamówiłem moduł gaptecha do otwierania dachu za chwilowym nacisnięciu przycisku (OTH) oraz impregnat do dachu (chociaz w deszczu nie zamierzam jeżdzić). Musiałem też dokupić fabryczny windshott , filtr powietrza (wkładka K&N), filtr przeciwpyłkowy (czyli standardowo co się zmienia po zakupie). wymienić poduszki mocowań mcpherson oraz płyn hamulcowy.

 

Plany na przyszłość:

1. Rozpórka

2. Opony z tyłu 255/40/18 (pewnie toyo proxes t1-r)

3. Zmiana koloru tapicerki.

4. Stożek K&N.

 

Niestety zmieniarka po paru dniach odmówiła posłuszeństwa (nie mogę wyjąć płyt i nie czyta), więc zastanawiam się czy naprawiać czy przerabiać pod AUX, zobaczymy :8)

 

Fotki wkrótce

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania

S345A CHROME LINE INTERIEUR Wyposaż. wewn. Chrome Line

S350A VERBUNDRAEDER STERNSP. 108/MISCHB. Obręcz łączona BMW szpr. gw. 108

S380A HARDTOP-VORBEREITUNG Przygotowanie pod Hardtop

S387A WINDSCHUTZ Osłona przeciwwietrzna

S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Dach skł. el.-mech., całk. automatyczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S711A M SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER M Fotel

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S925A VERSANDSCHUTZPAKET Ochronny pakiet wysyłkowy

S962A KENNZEICHENTRAEGER VORNE ENTFALL Brak podst. tabl. rejestr. przedniej

 

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S224A FAHRDYNAMIK CONTROL Kontroler dynamiki jazdy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyo t1r, jako opona kierunkowa, nie specjalnie sprawdzi sie w mocnyym i ciezkim rwd jakim jest z4..

Raczej szukalbym jakichs dobrych asymetrykow.

 

TapaTalking

 

Co sugerujesz ?

 

bardzo zależy mi na przyczepnosci, bo te oponki co teraz mam na tył (szerokosc 225) BFGoodrich niestety nie trzymaja dobrze - czy może to być wina tego ze nie są szerokosci 255 ? (bo bieżnik mają dobry).

Fakt ,że kiedyś miałem toyo ale w małym autko o 130 KM i tam się sprawdzały -była super przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem t1r w barchttcie i byly rewelacyjne, w z4 ich nie pro owalem, ale generalnie wiekszosc ludzi ktorzy zalozyli je do mocnych rwd nie byla zachwycona

Przy mocnym tylpedzie bardzie sprawdza sie opona asymetryczna niz kierunkowa - ksztalt bieznika powoeuje ze jest mniej podatna na uslizgi na boki niz kierunkowa

Ja w swojej mialem potenze re050a najpierw 225/40/18, pozniej 255/35/18 i roznica w przyczepnosci przy negatywach -2.5st jest niemal niezauwazalna przy jezdzie na wprost, natomiast przy ostrych skretach jest kolosalna.

Od zeszlego sezonu mam potenza s001 i wydaje mi sie ze na ulice jest jeszcze lepsza niz re50

 

Moze masz po prostu stare te opony i dlatego juz nie kleja?

 

Swoja droga przy 225/45/17 na obu osiach auto sprawuje sie wyraznie spokojniej (mam takie na zime i letnie do upalania)

 

TapaTalking

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pare fotek z ostatniego wypadu na DTM na Hungaroring:

 

http://i57.tinypic.com/rc351s.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2vrsv8g.jpg

 

http://i59.tinypic.com/mrphm8.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2q40ep2.jpg

 

http://i62.tinypic.com/i2r69d.jpg

 

http://i57.tinypic.com/309q7n6.jpg

 

http://i62.tinypic.com/fe2usl.jpg

 

http://i57.tinypic.com/2j10xsw.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2yyp5p0.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2m2i5pi.jpg

 

http://i61.tinypic.com/15zppir.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna składanka:

przód zderzak polift, tył lampy przedlift, kierunki białe tył+błotniki, a przód pomarańcz w lampach.

Jakoś to dziwnie wygląda :(

A w tym tylnym zderzaku to siatka siedzi, bo jakoś kiepsko widać.

Lubię 4 rurki z tyłu auta :cool2:

Zmień antenę na krótką (koszt chyba 35 pln w ASO cytryny)

No i daj więcej zdjęć :cool2:

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiszę się czterema łapami pod postem kolegi McKoval - opony asymetryczne bardziej pasują do charakteru Z4. Obecnie jeżdżę na Continental Sport Contact 5. Ciche opony jak na ten segment, choć dość szybko się zużywają. Na zakrętach dużo lepsze niż często polecane mainstreamowe Vredesteiny czy Falken. Na następny zestaw spróbuję chyba Goodyear Eagle F1A2 - przynajmniej z testów wychodzi i taniej, i lepiej.

 

Faktycznie dość dziwny ten przód - samochód jest sprzed liftu (lampy przód, lampy tył), a zderzak przedni jest poliftowy. :idea: Może warto wywalić pomarańcz z lamp przednich?

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe oponki (falken - asymetryczne) potestuje od lipca (na razie brak felg).

 

Odnosnie zderzaka przedniego znalazlem coś takiego z lutego 2005 (oficjalny katalog BMW):

http://i60.tinypic.com/2ur2zph.jpg

 

Przednie lampy można też zmienić na ringi, ale mi na tym nie zależy. Poza tym puchar konstruktorom BMW za łatwość wymiany lampy/ żarówki (nie ma to jak rozwiązanie z mondeo - wysuwa się dwa zatrzaski i można wyciągnąć całą lampę :D ).

 

Wszelkie zmiany w tym aucie dokonali na razie moi poprzednicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie zderzaka przedniego znalazlem coś takiego z lutego 2005 (oficjalny katalog BMW):

http://i60.tinypic.com/2ur2zph.jpg

bo chyba w 2005 e85 przeszło lift :wink:

Przednie lampy można też zmienić na ringi, ale mi na tym nie zależy.

ale tu chodzi o pomarańczowe kierunki, chyba lepiej by wyglądało auto z ujednoliconymi kolorami kierunkowskazów :roll:

Wszelkie zmiany w tym aucie dokonali na razie moi poprzednicy.

no ale dlaczego te zmiany takie "łaciate"? Nie sądzę, że poprzednik celowo zrobił takie puzzle.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shawn, gdybyś miał taki zderzak z fabryki, to miałbyś również zupełnie inne lampy przednie i tylne; co więcej, miałbyś również zupełnie inny silnik i sporo innych rzeczy.

 

Niestety, ten zderzak jest jedyną poliftową rzeczą i raczej wygląda na przypadek wymiany (zniszczonego?) elementu przez kogoś, kto nie wiedział za bardzo, co wstawia.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.