Skocz do zawartości

Kontrolka silnika po wymianie oleju i filtrów


kamandolosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie, po wymianie oleju i filtrów zaczęła się świecić pomarańczowa kontrolka silnika...wg instrukcji wpływ na to ma słaba mieszanka paliwa, ale że zatankowałem jak zwykle na Shellu, to wątpię by to było przyczyną...zrobiłem potem trasę ok. 600 km i nie było żadnego problemu...czy możliwe, by mechanik nie podłączył jakiejś kostki czy czujnika? w warsztacie powiedziano mi , że niektóre samochody po podniesieniu podnośnikiem mają coś takiego, ale potem gaśnie, ale tak się nie stało...co powinienem zrobić? czy konieczne jest podłączanie pod komputer? z góry dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witajcie ponownie! czy moje pytanie jest tak bezsensowne, że nikt na nie nie odpowiada? :) jestem laikiem i po prostu nie wiem o co chodzi, a nauczony doświadczeniem, nie chcę od razu targać samochodu do warsztatu, bo zaraz z głupiej kontrolki wyjdzie 1000 PLN :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, żeby po podniesieniu samochodu zaświecała się kontrolka silnika - nigdy czegoś takiego nie miałem.

Wiele razy miałem wymieniany olej i nigdy po jego wymianie nic się nie świeciło.

Wg. mnie coś panowie mechanicy popsuli, albo nieszczęśliwy zbieg okoliczności.

Z drugiej strony ciężko coś popsuć wymieniając olej i filtry, więc chyba jednak ta druga opcja.

Mogę jedynie poradzić podłączenie samochodu pod kompa i sprawdzenie co powoduje zaświecenie kontrolki.

 

Patrząc na konstrukcję mojego silnika, gdybym wymieniając filtr powietrza, wyciągnął filtr razem z obudową to na pewno odpinałbym przepływkę.

Brak podpiętej przepływki wywali błąd silnika.

Jak to jest u Ciebie, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak w temacie, po wymianie oleju i filtrów zaczęła się świecić pomarańczowa kontrolka silnika...wg instrukcji wpływ na to ma słaba mieszanka paliwa, ale że zatankowałem jak zwykle na Shellu, to wątpię by to było przyczyną...zrobiłem potem trasę ok. 600 km i nie było żadnego problemu...czy możliwe, by mechanik nie podłączył jakiejś kostki czy czujnika? w warsztacie powiedziano mi , że niektóre samochody po podniesieniu podnośnikiem mają coś takiego, ale potem gaśnie, ale tak się nie stało...co powinienem zrobić? czy konieczne jest podłączanie pod komputer? z góry dzięki za pomoc

skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.