Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to ze BMW pobiera olej to zadna nowosc kazdy o tym slyszal przekonal sie. No ale kur.. :mad2: od pewnego czasu silnik zdecydowanie pobiera za duuuuuzo oleju. Wiadomo nie mozna na niego za bardzo narzekac, na milosc za duzo nie wolno :nienie:. Zbiera sie normalnie wsio dziala, no oprocz motywu diesla przy odpalaniu, juz slynnego na tym forum:/ ale vanosy jakos niedlugo wymienie problem powinnien wtedy znikanac. Do rzeczy wczesniej na poczatku roku przejechalem ok 2 tys km cos tam dolalem leju (raz) wiadomo cos ta trzeba czasami z 200 ml olej 5w30. Ale ostatnio zdarza mi sie dolewac ok 200 ml oleju takiego samego,co okolo 190 km, no kurcze bez przesady:/ jest maly wyciek spod gumowej uszcelki na glowice w rogu ale to tylko kropelki a nie zeby az tyle spierdzielal, 200 ml zdecydowanie za duzo jak na takie krotkie odcinki.. autem jezdze normlanie nie daje mu raczej ostro w pi.. no wiadomo czasami tam sie pocisnie. Dym jest tez raczej ma normalny kolor, nie wskazuje zeby jakos tak namietnie palil olej. Ktos ma jakies propozycje skad moze leciec i dlaczego moze leciec ?.Ile moze spalic. Ewidentnie nie widzi mi sie sprawdzanie paliwa i dolewanai oleju

 

Silnik N42b20a

Opublikowano
200ml na 190km to pomiędzy wymianami oleju powiedzmy co 15000km dolejesz 15 litrów. U mnie w tym czasie zejdzie na bagnecie od max do min. Odma była wymieniana kiedyś? Kopci na niebiesko? Co do wycieku raczej nikt ci nie powie skąd leci, wypucuj silnik i patrz skąd dokładnie zaczyna lecieć.
Opublikowano
No wlasnie na niebiesko nic nie kopci :) od niedawna zaczelo mu sie pierdzilic. Chyba ze ta pieprzona kontrolka moze byc tez od cisnienia oleju? odme zamawiam w tym tyg i wymienie dziadostwo, no wlasnie kolego wyczyscilem w jednym miejscu lecialo troszke nie dokrecone bylo ale juz jest dobrze, no i pod ta uszczelka a tak to w innym miejscu nie moge znalezc gdzie leci :/ czasami czuc jak spadnie na kolektor gdzies kolo nawiewu nagrzewnicy bo czuc jak smierdzi olejem przez chwile, zwlaszcza jak sie ostro skreci w lewo. Do Polski mam zamiar niedlugo pojechac i srendio mam ochote zabierac baniak 5 litrow oleju w trase :mrgreen:
Opublikowano
zgodnie z książką silnik może brać nawet do litra na 1000 km. i nie ma c się tym przejmować u mnie znika 0,7 na ok 1500 km. Martwiłem się tym aż mi w aso powiedzieli że nie ma czym silniki tak mają, do tego te oleje pełne syntetyki ( też są różni producenci a do tego podróbę można trafić). Powiedzieli mi żebym się zaczął martwić jak przekroczę 1,5 l na 1000 km. bo to od wielu czynników też zależy ( jazda miasto-trasa, zima - lato). W sumie też mam passata 2.0 służbowego i ten od nowości wcina 1 l na 1000 km. JA dzięki temu regularnie sprawdzam olej i wizytuje pod maską co mi przyjemność sprawdza... zwyczajnie trzeba tego pilnować i się nie przejmować
BUNIA :)
Opublikowano
/ jest maly wyciek spod gumowej uszcelki na glowice w rogu ale to tylko kropelki a n

 

Silnik N42b20a

 

To raczej pokrywa zaworów bo uszczelka głowicy o ile głowice byś u siebie dojrzał jest niżej i nie jest gumowa tylko metalowa.

Jak są już kropelki to jest możliwość, że to ten wyciek robi tyle zamieszania

Opublikowano
TO ze BMW wpierdziela to kazdy chyba o tym bardzo dobrze wie :) no ale moj ewidentnie za duzo wpierdziela tego oleju, jadac do Polski i do domu tutaj ponad tysiac km to musze brac 5 l zeby mi starczylo bez zadnego ale :Dno wiec wiesz...a zadnego wycieku nie widze co tym bardziej mnie dziwi:/ i od jakiegos czasu tak sie robi wczesniej jak pisalem bylo w miare" normalnie". Wiesz tylko tez kasa niepotrzebnei ciagle wydawana na olej jak mi wpierdziela az tyle
Opublikowano
Robert passat 2.0 to jest kapa. Ty masz m54 i u ciebie standard że pije tyle oleju ale w n42 kolegi nie bardzo. Większość producentów podaje takie wartości żeby nie musieli wymieniać silnika w nowym aucie jak się okaże że jadąc do Chorwacji i z powrotem nowiutkim autem za 150k pln trzeba 5 razy po drodze olej tankować...
Opublikowano
/ jest maly wyciek spod gumowej uszcelki na glowice w rogu ale to tylko kropelki a n

 

Silnik N42b20a

 

To raczej pokrywa zaworów bo uszczelka głowicy o ile głowice byś u siebie dojrzał jest niżej i nie jest gumowa tylko metalowa.

Jak są już kropelki to jest możliwość, że to ten wyciek robi tyle zamieszania

 

 

NIe o uszcelke glowicy mi chodzi :),tylko o ta gumowa ktora jest pod oslona silnika tym plastikiem, nr 2 na zdj. Zdj pierwsze lepsze http://www.super-bmw.pl/images/detailed/113/113668.jpg

Opublikowano
Tak jak kolega napisał już to jest uszczelka pokrywy zaworów. Jak rzeczywiście z tego leci to oczywiście wymieniaj.

 

W samym rogu widac od dolu kropelke przy kabinie, trzeba bedzie poszukac w tym tyg, troche sie pomeczyc z szukaniem tutaj u nich :/. Jest mozliwosc ze z tego tak spierdziela mocno?

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.