Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam nietypowy problem. Zaczęło się to pewnego razu kiedy cisnąłem od 2-go biegu do 4-go do około 200km/h. Potem spokojnie zwolniłem i przy przyspieszaniu zauważyłem, że szarpie samochodem. Im więcej gazu tym bardziej szarpie, na niższych biegach mniej na wyższych bardziej. Do tego samochód stracił moc. Jechałem tak około 15km. Później zacząłem kombinować i teraz tak:

 

odpalam samochód rano - ma mega nierówne obroty, szatkuje, brak mocy jak wyżej. Złapie troche temperatury, zgaszę, odpalę - działa gitara, ma moc tylko niskie obroty dalej nie takie. W momencie przełączenia na gaz praktycznie zawsze zaczynają się jaja takie jak na zimnym na benzynie, w dodatku często gęsto śmierdzi gazem. Staram się nie jeździć samochodem a jak już to na samej benzynie, czyli: odpalam, grzeję, gaszę, odpalam i jedzie prawidłowo.

 

Wymienione wszystkie świece na irydowe Denso, sprawdzone wszystkie cewki i każda ma 0,8ohm. Przy okazji wymieniona odma wraz z wszystkimi wężami. Olej zmieniony, płyn chłodniczy też ale to na bank nie ma żadnego wpływu.

 

Próbowałem u mechanika podłączyć samochód pod komputer ale nie może połączyć się z silnikiem. Gdzieś po drodze zanika sygnał. Mechanik powiedział, żebym zostawił auto i sprawdzi bo pewnie jakieś połączenia zaśniedziały lub coś tego typu. Na razie nie zostawiłem, zacząłem szukać na tym forum jak i innych(5er, sport) i nie znalazłem takiego problemu... Miał ktoś podobny problem? Myślałem np o czujnikach wału lub wałka ale nie wiem jak się objawiają problemy z nimi. Dodam jeszcze, że samochód odpala bez problemu, nie trzeba kręcić. Zarówno na ciepłym jak i zimnym.

Opublikowano
Nic nie hałasuje w silniku. A jeśli rozrząd by przeskoczyl to po ponownym odpaleniu nie wróciła by moc... W golfie 1.6D przeskoczył mi rozrząd kilka lat temu. Także wiedziałbym raczej jak to poznać.
Opublikowano

Mysle ze dobrze by bylo zajac sie tym zeby byla mozliwosc podlaczenia auta pod komputer mozliwe ze cos pokaze i nie trzeba bedzie wymieniac i zgadywac 100x

pozdrawiam.

PS dlaczego jak cos sie komus dzieje to nagle kazdy zaczyna wymieniac olej itd...

Opublikowano

Sprawdź cewki i świece ;). Na kompie powinieneś mieć błędy wypadania zapłonu - sprawdź to.

 

Pozdrawiam,

Radek

Opublikowano
W naszych samochodach pierwszą rzeczą którą trzeba zrobić to podłączenie pod kompa i czytanie błędów jeżeli jakieś są,a skoro chcesz naprawić auto na forum to życze powodzenia.Odstaw auto do mechanika niech ogarnie połączenie i potem zastanawiaj sie dalej.
Opublikowano

Nie jestem jakiś głupi, żeby zmieniać olej bez sensu. Zmieniłem olej przed wystąpieniem problemu ponieważ poprostu trzeba było... Tak tylko doopisałem poprostu. Swiece są WSZYSTKIE NOWE. Cewki pozamieniam miejscami, może to coś zmieni. Czytałem, że w taki sposób też można było się przekonać.

 

Szatkuje tzn mam na myśli, że chodzi jak traktor i jak ruszam to trzeba dać dużo więcej gazu niż zwykle bo poprostu zgaśnie. Jak przyspieszam to trzęsie autem i jedzie jakby ze 150KM miało. Dzisiaj jeszcze raz jeździłem i cały czas te same objawy. Wskazówka temp. wyjdzie półtora cm poza zimne, zgaszę, odpalę i moc wraca, obroty stabilniejsze ale dalej nierówne i dalej chodzi jak traktor. Tyle, że jak przygazuje ponad 1tys rpm to już normalnie łapie 6 cyl i jedzie jak dziki. :D Umówiłem się z mechanikiem na sobotę. Mam nadzieję, że już w sobote się coś dowiem tzn uda się nawiązać połączenie z silnikiem...

 

Moim zdaniem na forum są ludzie, którzy wiedzą co i jak, ale nie chcą pomagać bo wolą wziąć za to pieniądze. :/

Opublikowano

tez mam taka samä taczke.

jak zmienia sie objaw z e zmiana temperatury -to ja bym patrzyl w kierunku jakiegos czujnika temperatury. moze odma albo nieszczelnosc.

gosc mial kiedys peknieta obudowe czujnika walu-tez mial podobne problemy.

ekonomizer zapina ci do konca przy bucie? bo jak nie to przeplywka.

live data odczytaj odratu po odpalce na zimnym. i w czasie jazdy.

mi jak szatkowalo w zime to mialem waz od odmy urwany. korekty jakie masz dlugie i krotkie

pozdro :norty: :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

Przepływka bankowo ok bo niedawno zmieniona. Odma zmieniona razem z wszystkimi wężami bo i tak auto stoi praktycznie cały czas. Oczywiście po wymianie zero poprawy.

 

Jutro zawożę do mechaniora. Powiedział, że ma używane praktycznie wszystkie częsci, które mogły paść. Także ogarnie połączenie kompa z silnikiem i później jazda z tym cholerstwem.

Opublikowano
Moim zdaniem na forum są ludzie, którzy wiedzą co i jak, ale nie chcą pomagać bo wolą wziąć za to pieniądze. :/

 

Śmieszna teoria.Jak masz zamiar tutaj pisać tylko aby kogoś obrażać to daruj sobie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem na forum są ludzie, którzy wiedzą co i jak, ale nie chcą pomagać bo wolą wziąć za to pieniądze. :/

 

Kolego, nikt na forum nie jest wróżbą, i nie rozkłada tarota wraz ze szklaną kulą przed wejściem na forum, także trzeba znaleźć jakiś punkt zaczepienia żeby coś pomóc.

Podepnij się pod kompa, pokaż jakie błędy wywaliło, zrób filmik z livedata, posprawdzaj parametry zadane z otrzymywanymi, to wtedy coś na pewno wymyślimy.

Gdyby ktoś siedział na forum tylko po to żeby brać kasę to wiesz, długiej kariery moja szklana kula mu nie wróży, zazwyczaj jak chce odpłatnie rozwiązać problem z autem jadę do mechanika, a nie wchodzę na fora internetowe.

Tutaj pomoc jest za free, ale nie każdy i nie zawsze może/potrafi podać trafną diagnozę, tym bardziej nikt nie powie "wymień to i to i będzie chodzić".

Opublikowano

Ja myślę ze chłopak jest załamany bo kupil auto coś nie działa i nagle zrozumiał ze musi wszędzie płacić za naprawę :cry2:

wymiana oleju nie naprawiła mu silnika to wymienił płyn chłodnicy i dalej nic ! a ze wróżki się nie pokazują

teraz do tego widzi jeszcze teorie spiskowa na forum,

Opublikowano

pajos zabawny jestes. Ciekawe masz poczucie humoru. :D Luzik może troche mnie poniosło z tym 1 zdaniem. Nikogo nie miałem na myśli obrażać. Raz się spotkałem (chyba na tym forum) z gościem o mega dużej wiedzy który po jakimś czasie masowo usuwał wszystkie swoje pomocne posty. A szkoda. :/

 

Olej, płyny, świece, wszystkie filtry wymieniłem PRZED(!!!) wystąpieniem problemu. Ot tak tylko to dopisałem. Moja pierwsza benzyna (nie licząc 2 kółek) i mój pierwszy taki problem. Ogólnie z podstawami mechaniki nie mam problemów. Sam walczyłbym z podpięciem pod kompa ale ściągnąłem 3 inpy z 3 różnych źródeł i z każdą inny problem więc się poddałem.

 

Miałem auto zawozić jutro ale zawożę zaraz. Najwyżej do jutra będzie stać nie ruszone. I tak nie jeźdżę więc dla mnie żadna różnica.

Opublikowano
Też o tym myślałem ale jakoś nie zebrałem się na to. Prawdopodobnie dopiero w poniedziałek dowiem się co z autem. Także tylko czekać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.