Skocz do zawartości

E46 320d Praca silnika, sprzęgło? pytanie o olej +2 filmiki


Levron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czytałem na forum apropo oleju silnikowego.

Posiadam od czerwca 2012 roku BMW e46 2001r polift z silnikiem 2.0 Diesel.

W aucie wymieniłem cały układ chłodzenia, uszczelke pod głowicą wraz z regeneracją gniazd zaworowych (koszt 2000zł),

Przepływomierz, 2 razy koło pasowe, odme nie mówiąc o filtrach, tarczach klockach itp.

Autko odkąd je mam jeździ na oleju Castrol Magnatec 5W40 ale odkąd je kupiłem dość głośno chodzi co mnie niepokoi.

Myślałem, że to może wina poduszek pod silnikiem, zgłego wygłuszenia ale coraz bardziej zastanawiam się czy to aby czasem nie wina oleju. Proszę mi powiedzieć jakim olejem zalać silnik nie mówie o marce tylko o gęstości tj. zostać przy 5w40 czy może coś innego.

Jeśli chodzi o marke to zastanawiam się nad Liquli Molly albo Valvoline tylko nie wiem jaki konkretnie (Proszę o pomoc).

Poniżej zamieszczam link do filmiku na ktorym wyraźnie słychać jak chodzi autko. Dodam, że auto jest pozbawione klapek zawirowań, jest po czyszczeniu kolektora ssącego i ma zaślepiony EGR. Czy tak powinien chodzic ten motor?

http://przeklej.org/file/OobHky/WP.20140324.007.mp4

Ten wyciek na filmie to woda po deszczu

 

Druga sprawa, kiedy auto stoi na równej drodze, wbijam jedynke i ruszam z samego sprzęgła słychać dziwny dźwięk. Ktoś kto zaglądał do auta powiedział, że to najprawdopodobniej koło dwumasowe ale auto przyśpiesza normalnie nie ślizga się. A wiem jak objawia się ślizganie dwumasy bo juz przez to przechodziłem.

http://przeklej.org/file/YmI0T6/WP.20140325.001.mp4

 

Dodam, że siedze w UK i nie mam zamiaru póki co dawać auta do mechanika bo koleszka miał przekaźnik 215 spalony w audi a4 b6. Miesiąc auto stało pod domem przyjechało 3 mechaników. jeden nie mógł się podlaczyc pod komputer skasował 40f drugi przyjechał zrobil to samo skasował 40f ale powiedzial zeby kupił komputer do auta, komputer kupił i dalej nie wiedzieli co jest grane a okazało sie ze przekaźnik jak opisał problem na forum.

 

Pozdrawiam i prosze o odpowiedz

 

Prosze o odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo zaślepienie EGR zmienia prace silnika na biegu jałowym i w zakresie niskich obciążeń na twardą. Uruchom EGR i silnik się wyciszy. Jeśli twardo pracuje podczas przyspieszania to może to być wina wtryskiwaczy ( przypchane końcówki wtryskiwaczy, lejące wtryski, zanieczyszczone) lub złe ustawienie kąta wtrysku.
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziękuje za odpowiedź, ludzie napisalem o swoim problemie na dwóch forach.. jestem za granicami naszego pięknego kraju i na prawdę potrzebuje pomocy.

Czy kolego oglądałeś zamieszczone przeze mnie filmiki?

 

Właśnie chodzi o to, że to nie przez EGR silnik tak glosno chodzi bo jeszcze jak EGR byl podłączony to było podobnie a jakies pol roku temu podpinalismy bunie pod kompa i wszystkie dane z wtrysków były bliskie zeru czyli tak jak powinno być.

 

Teraz pytanie przy zapalaniu auta bez znaczenia czy to zimny czy nagrzany silnik przez kilka sekund pali mi sie kontrolka oleju żółta. Czytałem, że to czujnik poziomu oleju. Olej jest w normie.. sprawdzam regularnie ale czytałem też, że to może być jakiś zaworek czy coś który jest od ciśnienia oleju i biorąc pod uwage głośną prace silnika może poprostu silnik nie jest zaopatrzany w odpowiednią ilość oleju w związku z słabym ciśnieniem podawania oleju? Kompletnie sie na tym nie znam.. Proszę o pomoc w temacie oleju, głośnej pracy silnika jak i przypadłości podczas ruszania bez sprzęgła co ukazane jest na drugim filmiku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wtryskiwacze mogą ulec uszkodzeniu w każdej chwili, jeśli mają jakiś tam przebieg za sobą, nie ma reguły. Co do twardej pracy to mogą to być właśnie lejące wtryski.

Czy auto dymi na lekko siwy kolor, bądź puszcza kopcia po rozruchu.

Obejrzyj sobie filmiki na youtube o sprawdzaniu przelewów wtryskiwaczy i sam to ogarniesz, tzn sprawdzisz.

Uruchomisz ciepły silnik i zostawisz go na biegu jałowym na 3 minuty, po tym czasie na żadnym z wtryskiwaczy przelew nie powinien wynieść więcej jak 30 ml.

 

Co do odgłosów spod auta, to gwoli ścisłości, dwumasa się nie ślizga co najwyżej docisk i sprzęgło. Dwumasa może stukać, walić, "skrzeczeć" itp zależy od uszkodzenia.

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę was sciągnijcie te dwa filmiki, obejrzyjcie i pomóżcie mi.

Apropo wtrysków auto nie kopci nie dymi nie puszcza zadnego dymku.

Uwazam ze dla kogos z pojęciem po obejrzeniu drugiego filmu nie będzie problemem zdiagnozowanie czy to dwumas czy nie.

Czy prosze o tak wiele?

Na jednym forum zablokowali mi temat na drugim udziela się jedna osoba.

Ludzie co sie z wami dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz sam podłączyć pod kompa? Nie takie trudy znowu, a i za granicą kupisz kabel. Może znajdziesz tam jakąś odpowiedź a propos wtrysków.

 

Dźwięk przy puszczaniu sprzęgła rzeczywiście jakiś dziwny, ale tutaj chyba nie wiele zdziałasz bez zrzucania skrzyni i właśnie od tego bym zaczął.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzucenie calego spodu... niestety, dojscie do sprzegla

 

Odrazu mozna sprawdzic dwumas i sprzeglo bo moga byc na wykonczeniu

 

Jaki przebieg?

 

U siebie planuje taka operacje, zakupione juz czesci i w kwietniu jak bede w domu zrzucam wszystko no i jak juz bedzie zdjete to pewnie wymienie... bo roboty mnostwo a samo lozysko 80 zł kosztuje, u mechanika okolo 300-400 za sama robocizne :P

Objawy w moim przypadku to grzechotanie przy lekkim wcisnieciu sprzegla, bez sprzegla i przy mocniejszym wcisnieciu cisza, ja zdiagnozowalem to jako łożysko oporowe, nie wiem czy trafnie, ale pod koniec kwietnia bedzie wiadomo :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=qtFpjIbcefU&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=U-1vCR925R4&feature=youtu.be

 

 

Dodam, że dwumas sie nie ślizga.

Powiedzcie mi czy to normalnie ze te 2.0d tak glosno chodzą?

 

Pozdrawiam

 

PS.nalatane 230 tysiecy (niewiem czy oryginalny przebieg) ale tak jak pisałem wczesniej auto kupilem z wywaloną uszczelką pod głowicą.. wymieniłem caly uklad chlodzenia paski koło pasowe i uszczelke wraz z planowaniem glowicy i gniazdami zaworowymi i przepływką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem, moze to byc a moze to nie byc to łożysko oporowe, jesli masz kanal i wolny caly dzien + narzedzia to gdzies na forum juz widzialem manual wymiany sprzegla to mozna zrzucic wszystko i sprawdzic, ale moze kto inny lepiej skojarzy dzwieki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym ruszaniem z jedynki, masz tak tez ten dzwiek na suchym sprzegle bez biegu ? I na calej jego dlugosci czy tylko w jakims przedziale "nacisku"? Jak sie buda zachowuje - odnosnie 2masa jak juz bierzesz pod uwage - czy stojac przy zapalonym silniku drga Ci np otwarta oslona od slonca?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posprawdzam tłumik a co do poduch jak moge to sprawdzic? Dodam, że drga mi gałka zmiany biegów na wyzszych obrotach. W sumie nie drga tylko rusza się.

Apropo biegu jałowego sprawdze to jutro.

 

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak wcisne na biegu jałowym sprzęgło to gdzies w połowie ledwie słychać podobny dźwiek do tego co przy ruszaniu pod góre bez gazu, lecz o dużo mniejszym natężeniu.

Dodam, że nic nie koliduje to w normalnym uzytkowaniu auta ale lepiej dmuchać na zimne.

 

Mam pytanie apropo oleju. Może to ze auto tak głośno? chodzi tkwi wlasnie w oleju? Auto odkad kupiłem zalewane Castrolem Magnatec 5w40 wymieniany co 10 tysiecy..

Niedługo sie zbliza termin wymiany wobec tego może byc zmienic olej na 5w30 ? albo 10w40? a jeśli nie to jaki dokładnie proponujecie olej do Diesla firmy Valvoline bądź Liquli Molly ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na biegu jałowym to slychac, to pewnie łożysko oporowe

Mam w tym momencie tak samo - na jałowym slychac na pewnym odcinku naciskania sprzegla ten dzwiek, przy ruszaniu na 1 lub wstcznym bez gazu tez to slychac ;)

 

Ja polecam Valvoline ze swojego doswiadczenia - nigdy nie mialem zadnych problemow, ale poczekaj na opinie innych :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziękuje Ci bardzo.

A powie mi ktoś dlaczego przy większych obrotach drga mi drążek zmiany biegów?

 

Ludzie z całym szacunkiem.. apropo tego oleju to nie odsyłajcie mnie do wyszukiwarki bo przelatałem całą pierwsza strone w googlach i w skrócie jest tak:

Niektórzy jadą po Castrolu inni to chwalą.. drudzy mówią tylko Mobil 1 z czego cos wyczytałem ze Mobil znowu też nie za dobry.. Inni mówią ze tylko Motul. Czytałem też ze Valvoline no i Liqui Molly ale o tym mało. Wiem, że do CR najlepiej coś LL-04 z związku z tym moje pytanie jeśli zdecyduje się na coś z Valvoline albo Liqui Molly to co dokładnie? bo z każdej marki są po dwa rodzaje 5W40. Aha a no sądzicie o olejach ELF bo czytałem post gościa co pisał że jak oleje to tylko produkcji francuskiej.

 

Komu wierzyć? Poradzi mi ktoś? Jeśli tak prosze o konkretną rade najlepiej z linkiem to zamówie bo niema co zwlekać.

 

POzdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

co do drgan to moze byc wlasnie dwumasa, ale drgalby Ci tez na biegu jalowym, takze sprawdz dokladnie

 

Co do oleju, ja bede zalewal valvoline 5w30

Na mobilu sie zawiodlem, na valvoline jeszcze nie LM nie uzywalem, takze nie mam zdania

 

Czyms takim

http://allegro.pl/valvoline-maxlife-fe-5w30-5l-4-1-promocja-i4057518538.html

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak uprzednio pisałem, odkąd zakupiłem autko czyli od czerwca 2012r zalewane było Castrolem Magnatec 5w40 i tego sie trzymałem a kompletnie sie nie znam czy moge zmieniać na 5w30 skoro mam 5w40 i od samego początku pije do tego żeby mi ktoś z łaski swej wytłumaczył. Dodam, że autko jest z 2001 r z końcówki CR 150 KM i leje Castrola Magnatec Diesel 5w40. Proszę kogoś z was aby w końcu mi wysłał link z olejem który mam teraz zalać, żeby było lepiej. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.