Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Udało mi się uporać z różnymi problemami (o nich w innych moich postach), został niestety jeden.

 

Mam nowe czujniki położenia walka rozrządu (ssący i wydechowy - oryginał) oraz nowy przepływomierz - oryginał. Nowe gumy dolotu od przepływki do przepustnicy. Na komputerze cały czas pojawiają mi się błędy nr 202 i 203 w INPA.

 

Nie wiem czy to oznacza że za bogata mieszanka czy za uboga - dolot sprawdzałem i nie ma żadnych nieszczelności. Ktoś gdzieś na forum napisał, że te błędy mogą być spowodowane za małym ciśnieniem pompy paliwa.

 

Wklejam zrzut ekranu z INPY (lambda test) ktoś może to ocenić?

 

http://http://www.apnetsystem.pl/bmw/inpa_lambda_test.png

 

Podejrzane sa te wartości napięć z wykrzyknikiem, chyba że to błąd INPA.

 

Dziś to znaczy 24.03.2014 w poniedziałek podpiąłem kompa do auta i sprawdziłem DIS-em błędy i wyszły znowu sondy. Nie wiem czy one są problemem czy tylko sczytują coś co spowodowane jest czymś wcześniej. Pomóżcie mi podjąć jakiś trop bo kupiłem to auto i cały czas nie mogę doprowadzić do prawidłowego działania.

 

Niestety nie potrafię odczytać czy parametry pracy silnika są właściwe i dlatego boję się jechać do mechanika żeby nie kazał wymienić po kolei rzeczy sprawnych - tak jak się słyszy.

 

Wklejam kilka zrzutów z DIS-a może ktoś zaznajomiony z tym coś zasugeruje. Lub ewentualnie może ktoś poleci kogoś kto mi to ogarnie.

 

http://http://www.apnetsystem.pl/bmw/blad.png

http://http://www.apnetsystem.pl/bmw/error1.png

http://http://www.apnetsystem.pl/bmw/error2.png

http://http://www.apnetsystem.pl/bmw/live.png

http://http://www.apnetsystem.pl/bmw/live2.png

 

no i filmik z DIS-a z obserwacji parametrów pracy

 

http://www.apnetsystem.pl/bmw/lambda.avi

Edytowane przez Bugs10
Opublikowano
Sprawdz szczelnosc elastycznych przewodow paliwowych przy listwie(minimalne pocenie)Spróbój też podmienic czujnik wału(przy grodzi)na jakiś pewny.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano

Walczę caly czas z moim silnikiem.

 

Ostatnio zaczął telepać na wolnych obrotach i zapala mi sie check engine. Kilka zrzutów z pracy na wolnych obrotach:

 

http://www.apnetsystem.pl/bmw/lambda_m.png

http://www.apnetsystem.pl/bmw/wypadanie1_m.pnghttp://www.apnetsystem.pl/bmw/wypadanie2_m.pnghttp://www.apnetsystem.pl/bmw/wypadanie3_m.png

 

Wiem że to jest wypadanie zapłonów. Poprawiło się jak dopchnąłem bagnet od oleju bo był nie trochę wyciągnięty.

W inpie mam błedy 202,203,227,228 czyli sondy ale one chyba moga błędnie wskazywać jak będzie źle spalać w silniku (tak gdybam) POMÓŻCIE

Opublikowano
227 i 228 odpowiadają na 99% za pompę paliwa. sprawdź może już ci siada. inne błędy mogą być konsekwencją tego że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Przy okazji warto też wymienić filtr paliwa tu masz linka i zobacz jak walczyliśmy z tymi błędami. viewtopic.php?f=69&t=206010&start=330
BUNIA :)
Opublikowano

A powiedz mi bo ty masz silnik M54 a ja M52TU jak mogę sprawdzić pompę paliwa. Czy ona jest w ogule sprawdzalna.

 

T wypadanie u mnie gdyby było na tych samych cylindrach to można by podejżewać cewki i świece ale występuje na róznych więc raczeć coś co ma wplyw na wszytskie cylindry.

Opublikowano
pompa to wydatek ok 250 zł wymienić można samemu. u mnie była z pierwszego montażu czyli miała 13 lat !!!! wymienić można. Jest to jakoś sprawdzalne jak poszukasz w tym linku co ci pisałem był jeden kolego co to opisywał. U ciebie w M52 można to zrobić przez listwę wtrysków jakoś. Po zmianie zdecydowanie spadło spalanie dzięki czemu wymiana szybko się zwróci. Poczytaj ten link tam jest dużo cennych info bo walczyliśmy tam z tymi błędami przeszło 2 lat prawie :) ani ASO nie pomagało, większość uwagę kieruje na nieszczelność dolotu bądź układu wylotowego, przepływomierz, silnik krokowy katalizatory .. a rozwiązanie było zdecydowanie prostsze. Pompa działała ale nie dawała już odpowiedniego ciśnienia... co powodowało, że komp musiał to sobie jakoś regulować. A przy okazji wymień też filtr paliwa
BUNIA :)
Opublikowano
pompa to wydatek ok 250 zł wymienić można samemu. u mnie była z pierwszego montażu czyli miała 13 lat !!!! wymienić można. Jest to jakoś sprawdzalne jak poszukasz w tym linku co ci pisałem był jeden kolego co to opisywał. U ciebie w M52 można to zrobić przez listwę wtrysków jakoś. Po zmianie zdecydowanie spadło spalanie dzięki czemu wymiana szybko się zwróci. Poczytaj ten link tam jest dużo cennych info bo walczyliśmy tam z tymi błędami przeszło 2 lat prawie :) ani ASO nie pomagało, większość uwagę kieruje na nieszczelność dolotu bądź układu wylotowego, przepływomierz, silnik krokowy katalizatory .. a rozwiązanie było zdecydowanie prostsze. Pompa działała ale nie dawała już odpowiedniego ciśnienia... co powodowało, że komp musiał to sobie jakoś regulować. A przy okazji wymień też filtr paliwa

jaką pompe paliwa zamontowałeś?

Opublikowano
jak to jaką? taka do mojego modelu .... albo szukasz po vin-ie albo po numerze cześci. ale boscha jeśli chodzi ci o producenta nie ma co bawic sie w jakies tanie zamienniki. orginal kosztuje ok 250 zl
BUNIA :)
Opublikowano

Poszedłem waszym tropem i po przeczytaniu wszystkich postów z walki z błędami lambdy itp. postanowiłem, że odłączę przepływkę i pośmigam bez niej. Ku mojemu zdziwieniu auto zaczęło normalnie chodzić (oczywiście po odpięciu i skasowaniu błędów i adaptacji).

obroty się unormowały - nie czuć wibracji na wolnych obrotach,

jedzie jakoś lepiej, dobrze się wkręca, jest elastyczny i łagodniej,

nie wiem jak ze spalaniem - nie czas na takie testy.

nie zaobserwowałem wypadania zapłonów (coś 5 cylinder ma większe wartości ale to może być świeca),

Ogólnie nigdy od zakupu nie działał tak dobrze

 

Tutaj macie mój zrzut video z INPY na wolnych obrotach po odpięciu przepływomierza http://youtu.be/ZTTe4qMEzFg

 

Parametry wglądają o wiele lepiej (tak mi się wydaje bo nie bardzo na nich się znam) i nawet sondy lambda zaczęły pokazywać napięcie i wartości.

Opublikowano
ale to nie oznacza że przepływka jest uszkodzona. Jakbyś się wczytał to byś zauważył ... ja niestety poszedłem tym tropem i kupiłem nową ( chyba 650 zł ) a po wymianie było to samo. Komputer mając złe wartości sam reguluje mieszanką ... tańszą opcja jest zmiana pompy najpierw. Jak masz za małe ciśnienie na pompie to wtryski są zalewane paliwem, tzn wtryskiwacze zamiast mgiełki puszczają krople masz przez to większe spalanie i możesz też mieć nie równą prace.
BUNIA :)
Opublikowano
ale to nie oznacza że przepływka jest uszkodzona. Jakbyś się wczytał to byś zauważył ... ja niestety poszedłem tym tropem i kupiłem nową ( chyba 650 zł ) a po wymianie było to samo. Komputer mając złe wartości sam reguluje mieszanką ... tańszą opcja jest zmiana pompy najpierw. Jak masz za małe ciśnienie na pompie to wtryski są zalewane paliwem, tzn wtryskiwacze zamiast mgiełki puszczają krople masz przez to większe spalanie i możesz też mieć nie równą prace.

 

Zrozumialem. Zamierzam kupić pompę paliwa nie przepływkę. Wnioski z waszych walk takie wyciągnąłem. Zobaczymy po zmianie pompy - pokazywałem swoje parametry po odpięciu przepływomierza. Wydaja sie być ok.

Opublikowano
mam nadzieje że i tobie się uda wygrać tą walkę nam zajęło to prawie 2 lata. Tańszą opcją jest po prostu najpierw wymiana pompy. Daj znać czy i tobie pomogło
BUNIA :)
Opublikowano

Możesz powiedzieć gdzie kupiłeś pompę paliwa.

 

Dzwoniłem do serwisu i podali mi numer pompy po numerze VIN auta i jest taki: 6 766 942 i kosztuje u nich 1200 zł

 

Mówiłeś że dałeś 250 prawda.

 

Znalazłem na necie kilka pomp i są różne rodzaje takie w metalowej obudowie i takie z plastikiem nie wiem jaką mam kupić.

Opublikowano
wieczorem wysle ci linka gdzie będziesz mogl sprawdzić numer czesci do twojego auta. teraz w pracy jestem. Ja szukałem później na allegro a kupiłem w sklepie w warszawie na lodygowej ... poszukaj w Google znajdziesz zadzwoń jak maja to ci wyślą. auto części wrobel tak się sklep nazywa. mi w serwisie tez tyle krzyczeli sle nimi nie ma co sie sugeriwac oni cene biora razy 3 :) juz to nie raz przerabialem i często części sam szukam jest duzo taniej.
BUNIA :)
Opublikowano

tu masz kilka ciekawych stronek pomocnych przy szukaniu częsci"

 

http://www.bmwstore.pl/pl/

 

https://www.bmwautoparts.net/pl

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=

 

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/295/e46_320i_touring.html

 

http://www.my330i.com/odb2.php a tu stronka jak masz inpe by sprawdzić sobie co oznaczają błędy

większość tych wyszukiwarek działa po wpisaniu Vin-u mi najbardziej ta z realoem pasuje. Szukasz części, znajdujesz numer i już wiesz czy do twojego będzie pasować... szukam na allegro. A u nich http://www.autoczesciwrobel.pl najczęściej kupuje części czasami może nie mają najtaniej ale są pewni. W czymś jeszcze moge pomóć :D

BUNIA :)
Opublikowano

Dzięki za wszystkie przydatne info.

 

Mi też pasuje realoem.com. Dzwoniłem dziś do auto wróbel i do mojego modelu mają pompę paliwa za 350 zł. (chyba tyle samo płaciłeś)

Opublikowano

ja chyba tyle zapłaciłem z wymianą z tego co pamiętam. Wiesz oni czasem mają promocje ... a jak u nich kupujesz i wymieniasz to też inaczej liczą tak czy siak w porównaniu z ASO jesteś sporo do przodu. To teraz daj znać czy wszystko gra po wymianie pamiętaj zresetuj kompa po wymianie.

A może ta różnica wynika z innego modelu nie wiem

BUNIA :)
Opublikowano

ja tylko jeszcze jedną rzecz zauważę: może zamiast hura optymistycznie wymieniać pompę i pół auta najpierw sprawdzić jakie faktycznie daje ciśnienie? Ja u siebie sprawdziłem dzisiaj i jest katalogowe.

A co do samych przyczyn check engine, nierównej pracy i błędów to może być pare. Sam trochę poczytałem na ten temat. Do sprawdzenia na pewno: dolot, odma, czujnik wałka rozrządi i właśnie pompa. Zapewne jedno z tych rzeczy, ale niekoniecznie wszystkie.

Opublikowano
ja tylko jeszcze jedną rzecz zauważę: może zamiast hura optymistycznie wymieniać pompę i pół auta najpierw sprawdzić jakie faktycznie daje ciśnienie? Ja u siebie sprawdziłem dzisiaj i jest katalogowe.

A co do samych przyczyn check engine, nierównej pracy i błędów to może być pare. Sam trochę poczytałem na ten temat. Do sprawdzenia na pewno: dolot, odma, czujnik wałka rozrządi i właśnie pompa. Zapewne jedno z tych rzeczy, ale niekoniecznie wszystkie.

 

Sprawdź nasz temat co tu wcześniej wklejałem. Tam walczyliśmy w grupie z błędami 227 i 228 ... do tych rzeczy co wymieniasz to dodaj jeszcze Przepływomierz, silnik krokowy, sondy, katalizatory, świece, filtr paliwa.... chyba niczego nie pominąłem. Jedyne co pomogło na te błędy to wymiana pompy. Nie mówię że i u kolegi to pomoże w 100% jak ma możliwość sprawdzenia ciśnienia niech mu mechanicy sprawdzą przed wymianą ( ja tak zrobiłem). Ona cały czas chodziła mimo że miała 13 lat i była z 1 montażu !! miała prawo dawać gorsze ciśnienie. Kolega ma też inny silnik więc trochę inne rozwiązania ... Ale jak już walczy to najpierw niech od tego zacznie ...

BUNIA :)
Opublikowano

Zrób tak jak kolega mówi, przejrzyj posty.

Ja wymieniłem:

- czujnik położenia walka rozrządu strona ssaca i wydechowa,

- przeplywomierz,

- gumy dolotu,

I nadal mam błędy 202, 203, 227, 228 i silnik pracuje nie równo i pali sie check.

 

Odpiąłem teraz przepływoomierz tak jak koledzy i auto działa bardzo ładnie. Równo i nie ma wypadania zaplonow. Parametry pracy silnika w normie .

W weekend planuje wymienić pompę paliwa i okaże sie czy to jest dla mnie lekarstwo.

 

W tej chwili mam błąd tylko przepływomierza no ale jest odłączony.

Opublikowano
Zrób tak jak kolega mówi, przejrzyj posty.

Ja wymieniłem:

- czujnik położenia walka rozrządu strona ssaca i wydechowa,

- przeplywomierz,

- gumy dolotu,

I nadal mam błędy 202, 203, 227, 228 i silnik pracuje nie równo i pali sie check.

 

Odpiąłem teraz przepływoomierz tak jak koledzy i auto działa bardzo ładnie. Równo i nie ma wypadania zaplonow. Parametry pracy silnika w normie .

W weekend planuje wymienić pompę paliwa i okaże sie czy to jest dla mnie lekarstwo.

 

W tej chwili mam błąd tylko przepływomierza no ale jest odłączony.

 

to przy okazji wymień sobie filtr paliwa jak jeszcze tego nie zrobiłeś. U ciebie będzie tańszy bo nie ma w nim reduktora ciśnienia. W m54 już jest.

BUNIA :)
Opublikowano

a może zacząć od czegoś tak prostego jak skasowanie adaptacji po tych wszystkich wymianach? Ja u siebie wymieniłem dziurawy dolot i problem 227... wciąż miałem. Skasowałem adaptacje, przejechałem ze 150-200km i jak ręką odjął, żaden błąd nie powrócił.

Myślę, że należy szanować swoje pieniądze. Wiem, że auto to dla wielu hobby, pasja, ale też nie ma co pół auta wymieniać od razu, bo być może któraś część jest nie sprawna.

Opublikowano

Kasowalem adaptacje ale po paru kilometrach check wracał. I telepalo silnikiem. Pompka paliwa jest względnie tania wiec jeszcze ja wymienię. Podepne przeplywomierz, skasuje adaptacje i zobaczymy.

Jak nie pomoże to będę posiłkowal sie dalej forum bo lubię sam coś zrobić przy aucie.

 

Oczywiście wolałbym aby wszystko działało bo kupiłem samochód który zawsze chciałem mieć.

 

Dlatego łatwo sie nie poddam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.