Skocz do zawartości

Wibracje po wciśnieciu hamulca


Naczos

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

 

cóż to może być:

Samochód stoi na luzie, ma włączony silnik, wciskam pedał hamulca, puszczam go - i w trakcie puszczania auto wpada w delikatne wibracje. Wskazówka obrotomierza lekko porusza sie w tym momencie.

Podobne lekkie wibrację zdarzają się przy zdecydowanym hamowaniu przy prędkościach ok. 120km/h.

W pozostałych przypadkach wciskania hamulca efekt taki nie występuje, a same hamulce są bardzo skuteczne i do siły hamowania nie mam żadnych zastrzeżeń. Intersuje mnie tylko źródło tych wibracji w dwóch opisanych wyżej przypadkach.

Nie wiem też, czy powinienem je łączyć szukajać wspólnej przyczyny, gdyż te wibracje przy 120 może moga byc spowodowane nieco zużytymi tarczami hamulcowymi. Niemniej jednak zagadka są dla mnie te wibracje na postoju.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód stoi na luzie, ma włączony silnik, wciskam pedał hamulca, puszczam go - i w trakcie puszczania auto wpada w delikatne wibracje. Wskazówka obrotomierza lekko porusza sie w tym momencie.

 

Zmiana trybu pracy serwa wspomagania hamulców -> skok ciśnienia w kolektorze ssącym, przy puszczaniu hamulca, jest odczuwany przez silnik.

Ale faktycznie, to dziwaczne... :think:

Jakby była jakaś drobna nieszczelność między kolektorem ssącym a serwem, krótko zakłócająca pracę silnika tylko przy puszczaniu hamulca.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zmiana trybu pracy serwa wspomagania hamulców -> skok ciśnienia w kolektorze ssącym, przy puszczaniu hamulca, jest odczuwany przez silnik.

Ale faktycznie, to dziwaczne... :think:

Jakby była jakaś drobna nieszczelność między kolektorem ssącym a serwem, krótko zakłócająca pracę silnika tylko przy puszczaniu hamulca.

Zmiany te sa odczuwalne jedynie przy rytmicznym naciskaniu na pedał hamulca co w efekcie objawia się wzrostem obrotów silnika . I w przypadku nieszczelności układu serwo-kolektor ssący zaczyna kuleć silnik :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielony, trochę nieprecyzyjnie napisałem. :duh:

 

Sens był taki:

Zmiana trybu pracy serwa wspomagania hamulców powoduje skok ciśnienia w kolektorze ssącym, przy puszczaniu hamulca, odczuwany przez silnik. Chociaż to, że silnik odczuwa tę zmianę nie jest normalne.

 

A wibracje w tym momencie, to tylko efekt "przyświrowania" silnika (z ww. przyczyn), siedzącego na poduszkach niepierwszej młodości.

 

Ale kombinujmy dalej, może coś się wykluje....

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.To ciekawe ,bo ja mam chyba tak samo w m10,a mianowicie gdy jestem zatrzymany i silnik pracuje na 1000obr. i jak wciskam hamulec,robiac to wielokrotnie to silnik jakby przestaje pracowac na wszystkich garach.Tez mnie to zastanawia co ma piernik do wiatraka.Ale piszesz tez ze przy 120 wibracje.Ja bym nie wiazal jednego z drugim.
nie jedź szybciej niż myslisz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.To ciekawe ,bo ja mam chyba tak samo w m10,a mianowicie gdy jestem zatrzymany i silnik pracuje na 1000obr. i jak wciskam hamulec,robiac to wielokrotnie to silnik jakby przestaje pracowac na wszystkich garach.Tez mnie to zastanawia co ma piernik do wiatraka.Ale piszesz tez ze przy 120 wibracje.Ja bym nie wiazal jednego z drugim.
To logiczne , wciskajac wielokrotnie pedał hamulca serwo zasysa większą ilość powietrza przez co ma to bezposredni wpływ na odczyt przeplywu powietrza i komputer automatycznie generuje inny skład mieszanki :lol: W starszych silnikach bez zaawansowanego sterowania obiawia się to spadkiem obrotów :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi i wskazówki :)

Mam nadzieję, ze uda mi sie szybko znalezc przyczynę i oczywiście dam znac co to było.

(Swoj samochód traktuje jak fetysz i nie moge zniesc gdy cos nie jest cacy :P ;) )

Luzów w zawieszeniu nie mam - sprawdzałem to, kółka też są świeżo wyważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.