Skocz do zawartości

Geometria a bicie kierownicy


Venom90

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku chcialbym sie przywitac ze Wszystkimi gdyz jestem tu nowy :D .

Zastanawia mnie jedna rzecz i tez jest to moje pytanie czy geometria kol ma zwiazek z delikatnym biciem kierownicy w przedziale 80 -100kmh. Dodam ze auto zostalo obnizone 30mm przod /25mm tyl (eibach) do felg 16 cali po czy zostala ustawiona geometria zaraz na drogi dzien. Teoretycznie byl to blad bo jak sie dowiedzialem potrzeba troche czasu by auto siadlo na nowych sprezynach. Do tego zostaly wrzucone 18 stki Avus Racing z nowymi oponami Fulda SportControl i czy powinienem sprawdzic geometrie po takim zabiegu? Zawias bez luzow . Nowe hamulce,kola wywazane 2 razy. Auto na co dzien porusza sie na miemieckich drogach felgi proste. Na zimowych kolach 205/55/16 efekt podobny tak samo bije lekko kierownica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli mieszales cos w zawieszeniu, czyt. kolumnie mcphersona, odpinles wachacze itd. - to powinno sie ustawic na nowo geometrie :cool2: albo przynajmniej sprawdzic.

Sprawdz jeszcze zawieszenie pod katem luzow, czasem zdarza sie , ze problem z tylnym zawiasem objawia sie wlasnie trzepaniem kierownicy :|

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja miałem podobnie ale u mnie były tarcze z przodu do 80km był spokój ale później była masakra kiedy hamowałem kierownica mało zębów nie wybiła.Pisales ze masz nowe hamulce ale mogłeś je przegrzać...ja wymieniłem tarcze i u mnie jest spokój
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzow nie ma zadnych . Dwa razy bylem na niemieckim tüv i nic :!: :!: :?:

Hah niemiecki tuv, oni tu podchodza do tego jak w pl, raczej nie robia problemow bo wiecej do nich nie pojedziesz :cool2:

Iedz sie zbadac do normalnego warsztatu :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja miałem podobnie ale u mnie były tarcze z przodu do 80km był spokój ale później była masakra kiedy hamowałem kierownica mało zębów nie wybiła.Pisales ze masz nowe hamulce ale mogłeś je przegrzać...ja wymieniłem tarcze i u mnie jest spokój

 

Na nowych tarczach nawet nie zdazylem przychamowac a kierownica intak miala bicie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmw BEDZIESZ MIAL WYDATEK :D ale poważnie szukaj dobrego warsztatu tylko nieeeeeeeee ATU :nienie:

 

Nie nie. ATU z gory odpada :lol:

Zawias sprawdzalem tez raz w polsce u znajomego mechanika na trzepakach itd . Tez nic nie znalazl

W sobote mam termin na geometrie w Vergölst zobaczymy co oni powiedza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne może masz gdzieś jakieś luzy? bo dziwne albo to może wina nowych opon

Na zimowkach efekt jest podobny... Myslalem nawet czy moze ktorys zacisk nie odbija ale nic na to nie wskazuje. Klocki sa rowno starte a felgi tak samo cieple po obu stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzow nie ma zadnych . Dwa razy bylem na niemieckim tüv i nic :!: :!: :?:

Kolego pisales ,ze bylo kombinowane cos przy wahaczach przy okazji wymiany sprezyn. Napisalem Ci ,ze warto zrobi geometrie do tego :cool2:

Nie wiem jak to bylo u Ciebie ,ale jesli problem powstal wlasnie po owej wymianie to tu szukal bym przyczyny :|

 

btw. ile w PL zaplace za wymiane amo przod z ustawieniem geometri? orientuje sie ktos ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. Na geometri bylem na drugi dzien po obnizeniu samochodu. Sama geometria byla robiona na 16tkach 205/55 pod obciazeniem ... Czy pozniejsze zalozenie 225/40/18 ma wplyw na geometrie i byc moze bicie kierownicy..? Zreszta jutro sie okaze . Dam znac czy cos uleglo zmianie. Dzieki wszystkim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założyłeś 18 to wywarzałeś je przed założeniem może są krzywe ? U mnie powodem bicia kierownicy powyżej 100 był luz na dolnym sworzniu wahacza z tyłu , na trzepakach tez tego ie było widać dopiero na podnośniku koło miało lekkie luzy na boki .

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o piaste to kiedys zalozylem dystanse z e46 ktore wchodzily idealnie na scisk do piasty. Potem zalozylem je na e90 gdzie byl bardzo, podkreslam BARDZO delikatny luz. Doslownie mozna bylo 2 zyletki wlozyc. Po zalozeniu dystansow przod 1,5 i tyl 2 tak bilo kierownica a do tego tak trzeslo autem ze na autostradzie nie chcialem przekraczac 100 bo myslalem ze puszcze pawia. Po powrocie odrazu pierwsze co to poszly dystanse. Najlepsze ze teraz jezdze na felgach z e60 i potrzebne sa do tego pierscienie centrujace, ktore mialem dorabiane bo zabraklo oryginalow w wulkanizacji a musialem je juz zalozyc bo jechalem w wtrase. Te samorobki tez nie sa idealnie zrobione i tez czuje delikatne bicie podczas jazdy. Jak zmienie teraz felgi to w koncu wszystko wroci do normy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a próbowałeś zrobić doważanie kół(nie mylić z wyważaniem).Mój kuzyn kiedyś miał problemy -drgania kierownicy i za cholere nie mogli mu zdiagnozowac co to-juz wszystko chcieli wymieniac -piasty,tarcze itp.Po dowazeniu problem zniknal.Jest to wywazanie robione na samochodzie a nie na kolach gdzie przyczyna moze byc wlasnie krzywa piasta itp.Koszt nie jest wielki ok 150 zl,naprawde warto.Ja na wiosne po zmianie kół bede na pewno robił.Wiem ze w warszawie jest na pewno serwis,nie wiem jak gdzie indziej.Ja szukam w Łodzi.Jakby ktos znał jakiś adres w Łodzi to bede wdzieczny,pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a próbowałeś zrobić doważanie kół(nie mylić z wyważaniem).Mój kuzyn kiedyś miał problemy -drgania kierownicy i za cholere nie mogli mu zdiagnozowac co to-juz wszystko chcieli wymieniac -piasty,tarcze itp.Po dowazeniu problem zniknal.Jest to wywazanie robione na samochodzie a nie na kolach gdzie przyczyna moze byc wlasnie krzywa piasta itp.Koszt nie jest wielki ok 150 zl,naprawde warto.Ja na wiosne po zmianie kół bede na pewno robił.Wiem ze w warszawie jest na pewno serwis,nie wiem jak gdzie indziej.Ja szukam w Łodzi.Jakby ktos znał jakiś adres w Łodzi to bede wdzieczny,pzdr.

Myskalem nad tym. Wie ktos moze gdzie w okolicach koln/ leverkusen/ dusseldorf wywazaja kola na samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co w krefeld byl jakis zaklad co to robili takie rzeczy.

Jak bede z powrotem w pracy to spytam tego co mk mowil. Poki co jestem na chorobowym jeszcze tydzien :|

 

Mowil mi ,ze maja tam maszynke co ci sprawdzi co bije i dlaczego , ta analiza kosztuje chyba ze 160 oiro.

Moga ci ustawiac wahacze zbierznosc itd. Za cholere nie pamietam nazwy tego miejsca -kojarzy mi sie tylko krefeld. :mad2:

Ktos ostatnio pisal o podobnych klopotach i z tego co pamietam pomogla wymiana tuleji plywajacych z tylu.

Dowarzanie kol byl sobie odpuscil, jak piasta jest krzywa to lepiej wymienic a nie sie bawic w jakies cuda. To powazna sprawa ,ktora moze doprowadzic do wypadku :cry: . Dowazanie pewnie przyniesie tylko krotkotrwaly efekt.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Po dlugim szukaniu problem bicia kierownicy ustal.wywazanie kol z testem rogowym nie pomogl. Sprawe zalatwily nowe amortyzatory przednie Na przegladzie stare amory mialy po 67% ( po wyjeciu i ogledzinach wygladaly na jekies 20%) ... A jednak nie dociskaly kol dobrze do drogi co przenosilo sie na bicie kiery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.