Skocz do zawartości

E46 330d M57


Bambi1306

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Dzisiaj postanowiłem zawalczyć z INPA no i sie udało(chyba) wrzucam tu swoje parametry robione na zimnym silniku. Chciałbym żeby obyci ludzie powiedzieli coś doradzili co może być nie tak itp.Na dniach postaram sie wrzucić wykresy podczas jazdy. i tutaj do Was pytanie -gdy wchodzę w Analog Values 5 to zaczyna trząś autem gdy wychodze z tego to auto zaczyna pracować normalnie i tak za każdym razem.

analog1.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/12398117/file.html

analog2.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/73436170/file.html

analog3.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/29473325/file.html

analog4.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/31840214/file.html

analog5.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/41140671/file.html

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zprezentowałeś logi pracy silnika na biegu jałowym, tj bez obciążenia. Z tego powodu nie jesteśmy w stanie zweryfikować sprawności jednostki. Jeżeli chodzi o wolne obroty to wszystko jest w jak najlepszym porządku.

 

Co do dziwnego zachowaniu w diagnozie zakładki "wyrównoważania wolnych obrotów" to również miałem kilka takich przypadków, że silnik zaczynał drgać, a po wyjściu z tej zakładki wszystko wracało do normy. Nie wiem czym to może być spowodowane... może jakieś zakłócenia w ECU wynikające z obciążenia elektrycznego w czasie wywołania testu.

 

PS. Jeśli logujesz auto, to nagrywaj pomiar za pomocą np CAMSTUDIO i wrzuć na YT. Ruchomy/rzeczywisty pomiar jest nieporównywalnie lepszy niż "sztywne" screeny. Ponadto jest to metoda zapewniająca max bezpieczeństwo w czasie diagnozy. Możesz się skupić na szczególnych warunkach pracy auta, w których występuje problem. Był przypadek na forum, że kolega wyjeżdżając z podwórka zamiast obserwować lusterka wsteczne, patrzył w ekran monitora komputera... diagnostyka przyczyniła się do kosztownej naprawy blacharsko-lakierniczej auta - kolega przycelował w słupek ogrodzenia uszkadzając tył auta... o ogrodzeniu nie wspomnę (czy jakoś tak to było).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że silnikiem zaczyna trząść to normalne, gdy wchodzisz w parametry wtryskiwaczy. Po wejściu w korekcje po chwili paski ustalą korekcje dla poszczególnych wtryskiwaczy, a silnik się uspokoi. Po wejściu w zakładkę pokazującą prędkości dla poszczególnych cylindrów masz okazję zobaczyć jak pracowałby silnik bez funkcji korygowania różnic między wtryskami. Im bardziej podskakuje, tym większe różnice są między wtryskami, a korekcję będą bardziej rozjechane. U Ciebie konkretnie, wtryskiwacz na cylindrze 6 otrzymuje impuls dłuższy o czas odpowiadający dawce 2,59mg/suw. Powód takiej korekcji może być chociażby nadmiernie lejący w powrót wtryskiwacz na cylindrze, który miał wcześniej zapłon. Przyjmując kolejność zapłonów 1-5-3-6-2-4, to poprzednim cylindrem jest cylinder nr 3 i to na nim spodziewałbym się najbardziej lejącego w powrót wtryskiwacza. Sprawdzić możesz samemu robiąc test przelewowy da on najlepszy podstawowy obraz na wtryskiwacze w Twoim silniku. Równie dobrze kompresja na jednym z cylindrów będzie słabsza i korekcje także mogą się lekko rozjechać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki wszysto rozumiem. Postaram sie wrzucić wykresy podczas jazdy tz 3 bieg i gaz do spodu. Własnie zaciekawił mnie 6 wtrysk ktory ma pomiar odbiegajacy od reszty . 3i 2 wtrysk był wymieniany w grudniu
_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości co do czujnika paliwa na listwie,chodzi o ten z przodu auta nie ten od szyby.Podczas jechania autem 220 jakies 2 km zaświeca się kontrolka DDE. Jak najlepiej to sprawdzic? Moze jak wywali ten błąd to pod INPE i coś znajdzie?
_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.