Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Dzisiaj postanowiłem zawalczyć z INPA no i sie udało(chyba) wrzucam tu swoje parametry robione na zimnym silniku. Chciałbym żeby obyci ludzie powiedzieli coś doradzili co może być nie tak itp.Na dniach postaram sie wrzucić wykresy podczas jazdy. i tutaj do Was pytanie -gdy wchodzę w Analog Values 5 to zaczyna trząś autem gdy wychodze z tego to auto zaczyna pracować normalnie i tak za każdym razem.

analog1.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/12398117/file.html

analog2.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/73436170/file.html

analog3.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/29473325/file.html

analog4.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/31840214/file.html

analog5.jpghttp://www10.zippyshare.com/thumb/41140671/file.html

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Opublikowano

Zprezentowałeś logi pracy silnika na biegu jałowym, tj bez obciążenia. Z tego powodu nie jesteśmy w stanie zweryfikować sprawności jednostki. Jeżeli chodzi o wolne obroty to wszystko jest w jak najlepszym porządku.

 

Co do dziwnego zachowaniu w diagnozie zakładki "wyrównoważania wolnych obrotów" to również miałem kilka takich przypadków, że silnik zaczynał drgać, a po wyjściu z tej zakładki wszystko wracało do normy. Nie wiem czym to może być spowodowane... może jakieś zakłócenia w ECU wynikające z obciążenia elektrycznego w czasie wywołania testu.

 

PS. Jeśli logujesz auto, to nagrywaj pomiar za pomocą np CAMSTUDIO i wrzuć na YT. Ruchomy/rzeczywisty pomiar jest nieporównywalnie lepszy niż "sztywne" screeny. Ponadto jest to metoda zapewniająca max bezpieczeństwo w czasie diagnozy. Możesz się skupić na szczególnych warunkach pracy auta, w których występuje problem. Był przypadek na forum, że kolega wyjeżdżając z podwórka zamiast obserwować lusterka wsteczne, patrzył w ekran monitora komputera... diagnostyka przyczyniła się do kosztownej naprawy blacharsko-lakierniczej auta - kolega przycelował w słupek ogrodzenia uszkadzając tył auta... o ogrodzeniu nie wspomnę (czy jakoś tak to było).

Opublikowano
To, że silnikiem zaczyna trząść to normalne, gdy wchodzisz w parametry wtryskiwaczy. Po wejściu w korekcje po chwili paski ustalą korekcje dla poszczególnych wtryskiwaczy, a silnik się uspokoi. Po wejściu w zakładkę pokazującą prędkości dla poszczególnych cylindrów masz okazję zobaczyć jak pracowałby silnik bez funkcji korygowania różnic między wtryskami. Im bardziej podskakuje, tym większe różnice są między wtryskami, a korekcję będą bardziej rozjechane. U Ciebie konkretnie, wtryskiwacz na cylindrze 6 otrzymuje impuls dłuższy o czas odpowiadający dawce 2,59mg/suw. Powód takiej korekcji może być chociażby nadmiernie lejący w powrót wtryskiwacz na cylindrze, który miał wcześniej zapłon. Przyjmując kolejność zapłonów 1-5-3-6-2-4, to poprzednim cylindrem jest cylinder nr 3 i to na nim spodziewałbym się najbardziej lejącego w powrót wtryskiwacza. Sprawdzić możesz samemu robiąc test przelewowy da on najlepszy podstawowy obraz na wtryskiwacze w Twoim silniku. Równie dobrze kompresja na jednym z cylindrów będzie słabsza i korekcje także mogą się lekko rozjechać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.