Skocz do zawartości

e46 320d - wskaźnik doładowania, podciśnienia itp


vipdominik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam sie do zakupu wskaźników doładowania, podciśnienia i może ciśnienia oleju. Chciał bym zapytać czy ktoś montował już takie bajery w e46 i w którym miejscu. Wiem że miejsce tych akcesoriów jest na przednim słupku, ale wolał bym znalezc jakies inne ciekawe miejsce. Którędy puścić przewody i w które miejsca najlepiej się wpiąć? Chętnie zobaczył bym jakieś fotki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam u siebie w aucie zamontowane takie wskaźniki, roboty przy tym co nie miara.

 

Ja zamontowałem na słupku, teraz to zastanawiam się czy dobrze zrobiłem bo mam kurtyny, słupek już przygotowany mniej więcej wygląda tak:

http://images63.fotosik.pl/777/4efe2d285f351466m.jpg

http://images64.fotosik.pl/779/04f950be63abcfdem.jpg

 

Jak już mamy słupek, ewentualnie inne miejsce montażu to teraz trzeba gdzie umieścimy czujnik temperatury oleju, ciśnienia oleju oraz pomyśleć gdzie podłączymy się z ciśnieniem doładowania.

Ja czujnik temperatury oleju, ciśnienia oleju do wskaźników, oraz od oryginalnej kontrolki na zegarach umieściłem w jednym czwórniku wygląda to tak:

http://images65.fotosik.pl/778/fc261eebe0a9adc3m.jpg

http://images65.fotosik.pl/778/eb679cc247c9638bm.jpg

Dobra rada!

Czujnik temperatury oleju najlepiej umieścić w misce olejowej pomiar będzie wiarygodniejszy.

Przy najbliższej wymianie oleju zamierzam umieścić czujnik temperatury oleju w misce. Dodam fotki dla zainteresowanych.

 

Co do ciśnienia doładowania to wpiąłem się w zawór EGR (zawór od nowszej wersji BMW z klapą gaszącą)

http://images65.fotosik.pl/778/f525d9f00a13aa28m.jpg

http://images62.fotosik.pl/778/a93ade2b015dc217m.jpg

 

jak już mamy czwórnik to trzeba go połączyć z podstawą filtra oleju najlepiej za pomocą takiego kolanka i przedłużki:

http://images63.fotosik.pl/777/a87c615ee8700fc0m.jpg

http://images62.fotosik.pl/778/d4a90e005a0a8864m.jpg

http://images61.fotosik.pl/776/d4405b58b1a12376m.jpg

http://images63.fotosik.pl/777/6a2da388a4f177fcm.jpg

http://images63.fotosik.pl/777/93a8d42ca70878c0m.jpg

http://images61.fotosik.pl/776/53b9787afff5ca70m.jpg

Z kolankiem zeszło mi się chyba najwięcej czasu, najpierw zrobiłem za długie, po skróceniu okazał się że kąt za duży trzeba było przeciąć dopasować i zespawać z powrotem, następnie dobrać podkładki tak aby po skręceniu kolanko skierowane było ku górze itd:.

 

Tutaj stara wersja, kolanko za długie i zaczepiało o karoserię.

http://images62.fotosik.pl/778/027bb8f86c3e2dadm.jpg

http://images63.fotosik.pl/777/478c5e0915bb4501m.jpg

http://images65.fotosik.pl/778/9a1a6f4df8d16fc6m.jpg

 

Po wymierzeniu wszystkiego i przykręceniu kolanka wyglądało to tak:

http://images62.fotosik.pl/778/f0dc6b06683be7a0m.jpg

http://images61.fotosik.pl/776/8f6751deb7d43a1dm.jpg

 

Po przykręceniu czwórnika:

http://images65.fotosik.pl/778/0a9b554671f65a08m.jpg

http://images62.fotosik.pl/778/ec81d0ddf361c2e4m.jpg

 

Końcowy efekt:

http://images62.fotosik.pl/778/e64085b2a5e1038cm.jpg

 

Z zegarami jeżdżę już 2 lata, pół roku temu padł mi czujnik ciśnienia oleju - teraz pokazuje ciągle max, oraz mam zastrzeżenia co do pomiaru temperatury oleju, poza tym to całkiem nie zły bajer.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Ci to wyszło! :cool2: Chyba mnie zaraziłeś, aby to wykonać u siebie :D Tyle, że ja bym zamiast temperatury dorzucił zegar podciśnienia - żeby wskazówki kręciły cały czas. Fakt faktem, miejsce montażu na słupku jak dla mnie jest najbardziej atrakcyjne... jednak obawiałbym się wystrzału kurtyny przy jakimś wypadku. Jaki koszt zegarów i kubeczków na słupek??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztorys proszę bardzo:

 

Cena zegarów: 315zł (z przesyłką)

flokowanie słupka: coś ok. 300zł (cena tak duża ponieważ 2 lub nawet 3 razy reklamowałem usługę i doszły koszty przesyłki)

przewody elektryczne + przewód od wskaźnika turbo: ok. 30zł

 

Razem mniej więcej 645zł

 

Inne elementy takie jak czwórnik, kolanko, przedłużka, podkładki, króciec od wskaźnika doładowania itp. dorabiał mi mój tato więc nie liczę tych elementów.

 

P.S Teraz jestem w trakcie składania silniczka (silniczka bo to raptem 1.6) od Golfika, oczywiście zegary (temp. oleju i ciśnienia oleju) już czekają na montaż.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie słupek odpada bo jest w nim airbag. Szukam jakiegoś pomysłu zastępczego... Może na obudowie kolumny kierowniczej, albo między zegarami, a lewym słupkiem w pojedynczych obudowach (tzw. kubkach). Narazie mam zamiar założyć wskaźnik doładowania i podciśnienia.

Z ciekawości jak u ciebie zachowywała się temperatura i ciśnienie oleju? Czy przy dużym obciążeniu wychodziły ponad normę? Z tego co wiem to trzeba się namęczyć żeby to zrobić... U mnie sytuacja moze wyglądać inaczej bo mam dosyć mocnego chipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury oleju to w zimie podczas normalnej jazdy temperatura oleju mieści się w granicach 80 - 85°C

Lato jazda miejska 110 - 120°C

Lato jazda w trasie przy prędkości 120 - 140km/h temperatura oleju ok. 100°C

 

Fakt faktem nigdy temperatura oleju nie przekroczyła więcej jak 120°C

 

Olej jaki używam to Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40

 

Z tego co się orientuję to max. dla silnika to 145°C

 

 

Przy rozgrzanym silniku (ok. 85°C) ciśnienie oleju o ile pamiętam wynosiło 1,4bar, przy większych prędkościach obrotowych nie pamiętam jak wymienię czujnik to mogę sprawdzić.

W zimie na zimnym silniku ciśnienie na max . czyli ok. 4 bar ale to przecież oczywiste bo olej bardziej lepki, w miarę rozgrzewania silnika ciśnienie oleju malało.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przewodami miałem problem, gdybałem, mędrkowałem i wymyśliłem że nawiercę niewielką dziurkę w pokrywie DDE tak, aby zmieścił się przewód od ciśnienia turbiny i kilka kabelków od czujników i tak też zrobiłem. Przepuściłem wszystkie przewody przez skrzyneczkę, które ujście znalazły wewnątrz kabiny tuż pod konsolą, oczywiście trzeba było odchylić wykładzinę i odkręcić dekielek o ile pamiętam na 3 śrubki torx, przez który bez żadnej rzeźby przechodziły wszystkie przewody. Dalej to już trudniej bo trzeba wszystkie te przewody przewody jakimś sposobem "przeszyć" przez konsolę tuż przy słupku, co nie jest łatwe.

 

Jutro jak będę miał czas to pstryknę jakieś fotki.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.