Skocz do zawartości

Wybór czujników NIVO


MlodyBS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam taki problem, że muszę wymienić u siebie oba czujniki poziomowania zawieszenia NIVO i tutaj kieruje do was pytanko:

Otóż posiadam BMW e39 520d, 2001(poliftowa) i nie wiem czy każdy czujnik oferowany np na portalach aukcyjnych będzie pasował do mojego autka? Jeżeli nie to czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie zgodności czujników do samochodu. Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

 

Odgrzebuje trochę temat, ponieważ nie chciałbym zakładać bez potrzeby nowego.

 

Sprawa odnosi się do BMW E39 525TDS Touring z zawieszeniem NIVO bez Xenonów.

 

A mianowicie mam pytanie odnośnie czujników NIVO i czujników Xenon - montowanych z przodu. Czy te czujniki oprócz numerów różnią się czymkolwiek? Wyglądają na identyczne i w sumie ich działanie jest takie samo.

 

Potrzebuję wymienić czujnik NIVO w prawym tyle i szukam jakiegoś używanego, a chciałbym żeby był jakiś trochę świeższy i znacznie więcej dostępnych jest tych niby do poziomowania Xenon. W katalogu części też spory galimatias, ponieważ jest kupa numerów, które pasują do większości modeli BMW i które były montowane i z przodu i z tyłu, ciężko się z tym połapać.

 

Bardzo proszę o jakąś informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby były takie same to by miały jeden numer katalogowy. Mogą przecież mimo takiego samego wyglądu mieć inną elektronikę lub inny zakres elektroniczny.

Najlepiej i najpewniej zdemontować u siebie i spisać nr.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale nie wniosła nic nowego, oczekiwałem jakiś konkretów i przykładów, możliwe że ktoś montował lub próbował montować inny czujnik. Natomiast stwierdzenie: "Jakby były takie same to by miały jeden numer katalogowy" jest błędne. Producenci często działają w ten sposób, byle napchać kieszenie, klepią jedną część, nadają różne numery, no i oczywiście różne ceny, a w rzeczywistości okazuje się że to jedno i to samo.

Doskonale zdaję sobie sprawę, że najlepiej zdemontować i sprawdzić, ale nie mam na to czasu, gdyby było inaczej, to bym nie pisał zapytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW nie spotkałem się z taką sytuacją, więc uważam ją za teorię spiskową. Sprawdź sobie na Realoem jaki powinieneś mieć numer, po wpisaniu tego numeru pokazuje Ci do jakich modeli pasuje i jakby był zastosowany w różnych miejscach to też Ci pokaże. Robienie tych samych rzeczy z innymi numerami to bez sensu, a najprościej bardzo drogie i skomplikowane, bo trzeba zmieniać matryce na całej linii produkcyjnej.

I po co to? Po to żeby tobie oraz wszystkim serwisantom uprzykrzyć życie.

Licz się z tym że w różnym czasie i w różnym wyposażeniu mogły wychodzić różne te czujniki, więc jak ktoś wyłoży Ci nr na tacy to może być inny niż u ciebie.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.