Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Panowie mam taki problem, że muszę wymienić u siebie oba czujniki poziomowania zawieszenia NIVO i tutaj kieruje do was pytanko:

Otóż posiadam BMW e39 520d, 2001(poliftowa) i nie wiem czy każdy czujnik oferowany np na portalach aukcyjnych będzie pasował do mojego autka? Jeżeli nie to czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie zgodności czujników do samochodu. Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

 

Odgrzebuje trochę temat, ponieważ nie chciałbym zakładać bez potrzeby nowego.

 

Sprawa odnosi się do BMW E39 525TDS Touring z zawieszeniem NIVO bez Xenonów.

 

A mianowicie mam pytanie odnośnie czujników NIVO i czujników Xenon - montowanych z przodu. Czy te czujniki oprócz numerów różnią się czymkolwiek? Wyglądają na identyczne i w sumie ich działanie jest takie samo.

 

Potrzebuję wymienić czujnik NIVO w prawym tyle i szukam jakiegoś używanego, a chciałbym żeby był jakiś trochę świeższy i znacznie więcej dostępnych jest tych niby do poziomowania Xenon. W katalogu części też spory galimatias, ponieważ jest kupa numerów, które pasują do większości modeli BMW i które były montowane i z przodu i z tyłu, ciężko się z tym połapać.

 

Bardzo proszę o jakąś informację.

Opublikowano

Jakby były takie same to by miały jeden numer katalogowy. Mogą przecież mimo takiego samego wyglądu mieć inną elektronikę lub inny zakres elektroniczny.

Najlepiej i najpewniej zdemontować u siebie i spisać nr.

Pzdr

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, ale nie wniosła nic nowego, oczekiwałem jakiś konkretów i przykładów, możliwe że ktoś montował lub próbował montować inny czujnik. Natomiast stwierdzenie: "Jakby były takie same to by miały jeden numer katalogowy" jest błędne. Producenci często działają w ten sposób, byle napchać kieszenie, klepią jedną część, nadają różne numery, no i oczywiście różne ceny, a w rzeczywistości okazuje się że to jedno i to samo.

Doskonale zdaję sobie sprawę, że najlepiej zdemontować i sprawdzić, ale nie mam na to czasu, gdyby było inaczej, to bym nie pisał zapytania.

Opublikowano

W BMW nie spotkałem się z taką sytuacją, więc uważam ją za teorię spiskową. Sprawdź sobie na Realoem jaki powinieneś mieć numer, po wpisaniu tego numeru pokazuje Ci do jakich modeli pasuje i jakby był zastosowany w różnych miejscach to też Ci pokaże. Robienie tych samych rzeczy z innymi numerami to bez sensu, a najprościej bardzo drogie i skomplikowane, bo trzeba zmieniać matryce na całej linii produkcyjnej.

I po co to? Po to żeby tobie oraz wszystkim serwisantom uprzykrzyć życie.

Licz się z tym że w różnym czasie i w różnym wyposażeniu mogły wychodzić różne te czujniki, więc jak ktoś wyłoży Ci nr na tacy to może być inny niż u ciebie.

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.