Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z turbem w moim BMW a mianowicie, podczas jazdy auto rozpędza się do 150-160 km/h i staje jak zaczarowane. Po podpięciu pod komputer na INPIE pokazuje ze turbo zostaje przeładowane dmucha one wtedy ponad 2.4 bara, dodam że po odpięciu kabla od czunika ciśnienia doładowania turbiny auto ma błąd 565 boost pressure sensor oczywiście ten błąd jest spowodowany odpięciem kabla od czujnika ale co za tym idzie, inpa pokazuje 900 -1000 mb (z wykrzyknikiem) doladowania, ale auto bez problemu rozpędza się powyżej 160 km/h tylko wtedy jest kolejny problem że auto wkręca się powolnie na obroty powyżej 3 tysięcy.

- Czyszczenie elektrozaworka sterowania turbiny nic nie pomogło .

- Sztanga od turbo była zapieczona, została już rozruszana.

Moje pytanie czy ktoś może wie czy wymian czujnika ciśnienia doładowania pomoże czy jest to winna czego innego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten zaworek od turba jak wyczyściłeś?

Sam filterek, czy rozbierałeś?

A przewody podciśnieniowe w jakim masz stanie?

Wina czujki to raczej nie będzie, one naprawdę rzadko się psują.

Zacznij jednak od sprawdzenia tych wężyków, jak nie były wymieniane to najlepiej wymień od razu, i przy okazji sprawdź tą dużą puchę przy samej turbinie, ten jakby akumulator podciśnienia, czy jest cały i szczelny.

Raz się spotkałem że był uszkodzony i uciekało nim podciśnienie, przez co właśnie podobne jaja były, i auto miało dużego laga zanim turbo ożywało.

Opublikowano

wyczyściłem sam filterek, oczywiście najpierw musiałem się namęczyć żeby się dostać do niego, przewody ciśnieniowe były wymieniane na nowe około dwóch lat temu.

Sztanga od turba powinna chodzić swobodnie? i czy może to być jej wina ?

Opublikowano

Witam problem został rozwiązany, przyczyna okazał się brudny filterek elektrozaworu podciśnienia turbiny, po przeczyszczeniu auto na każdym biegu bez problemu wkręca się do końca obrotów.

 

Podaje linki do zdjęć jak wyglądał filterek przed wyczyszczeniem i po.

 

http://w517.wrzuta.pl/obraz/5clNfSR7Nbp/dsc_0067

 

http://w517.wrzuta.pl/obraz/57f8K9rgcdV/dsc_0069

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jednak nie dokładnie go wyczyściłeś za pierwszym podejściem :mrgreen:
Opublikowano
nie :8) po prostu pierwszy który czyściłem był to filterek elektrozawu egr, teraz wyczyściłem filterek elektrozaworu podciśnienia turbiny.
Opublikowano
Witam problem został rozwiązany, przyczyna okazał się brudny filterek elektrozaworu podciśnienia turbiny, po przeczyszczeniu auto na każdym biegu bez problemu wkręca się do końca obrotów.

 

Podaje linki do zdjęć jak wyglądał filterek przed wyczyszczeniem i po.

 

http://w517.wrzuta.pl/obraz/5clNfSR7Nbp/dsc_0067

 

http://w517.wrzuta.pl/obraz/57f8K9rgcdV/dsc_0069

 

Na tych zdjęciach jest elektrozaworek,czy jest w nim jakiś filterek o którym piszesz?

Czy go rozbierałeś i czyściłeś w środku? bo wydaje mi się że samo czyszczenie obudowy z wierzchu to raczej nie ma wpływu na działanie tego zaworka.U mnie nieszczelność była na łączeniach przewodów podciśnieniowych przy tym zaworku.

Opublikowano
filterek to jest taka gęsta plastikowa siateczka w kształcie prostokąta, jak to jest zasyfiałe, to turbina nie chce dmuchać, oryginalny elektrozawór kosztuje 100 pln.
Opublikowano
filterek to jest taka gęsta plastikowa siateczka w kształcie prostokąta, jak to jest zasyfiałe, to turbina nie chce dmuchać, oryginalny elektrozawór kosztuje 100 pln.

 

Możesz napisać gdzie jest ta siateczka i jak się do niej dostać? bo chcę ją wyczyścić,ale nie chcę niczego połamać.

Opublikowano
Witam, na zdjęciach widać bardzo dobrze tą siateczkę od filterka przed i po wyczyszczeniu, żeby się do niej dostać musisz zdjąć plastik który jest nałożony na ten filterek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.