Skocz do zawartości

528i zawieszenie gwintowane Vogtland


SaluCK

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

chciałem wam napisać o moim doświadczeniu z nowym zawieszeniem bo może zaciekawi to pare osób.

 

Kilka tygodni temu przy niewielkich mrozach zamrazł mi lewy przedni amor, potworne uczucie w trakcie jazdy, nie polecam :). a że mam ok 300 tys km na orginalnych amorach i sprężynach postanowiłem wymienić cały komplet wraz z poduszkami.

nie chciałem montować standardowego zawieszenia bo przerażał mnie efekt podniesienia auta co jest prawie pewne w stosunku do tego co było na starych.

koszt grał jak zawsze dużą rolę więc najwyższa półka odpada.

dwie sensowne alternatywy to było dla mnie montaż, sprężyń eibach z obniżeniem 30/25 plus amory sachs advantage lub gwintowane zawieszenie Vogtland. zdecydowałem się na to drugie ponieważ jest to dedykowane do tego auta i ma dużo dobrych opinii na zachodzie, bo w polsce jeszcze niewiele można się o tej marce dowiedzieć.

wczoraj odebrałem auto i powiem tak na razie twardo, i inaczej. spodziewałem się że będzie twardo ale może nie aż tak, przedstawiciel tej firmy zapewniał mnie o tym że komfort zostanie zachowany, na razie nie jest tak do końca. zobaczymy podobno takie zawieszenia potrzebują czasu aby się ułożyć i po kilkuset km trzeba zrobić geometrie i może będzie lepiej.

co jest pozytywne to reakcja na zmiany kierunku, chłopaki bajka, nie ma pływania czy nachylania się na zakrętach autko stoi. co mnie martwi i tu moje pytanie do was mechanik troche mi ponarzekał na montaż tyłu, twierdzi że te zwoje są zbyt blisko siebie i ocierają o siebie,

rzeczywiście te dolne zwoje sprężyny leżą na sobie i tak się zastanawiam czy to tak ma wyglądać?

jakby ktoś miał podobne doświadczenie proszę o podpowiedź.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cenowo jak to wygląda mniej więcej?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .a jak to wyglada na aucie,jaki przeswit.zröb jakies fotki bokiem.

masz tez dystanse zalozone ,jakie masz laczki?

bo mam taki dylemat : ze chcialbym szersze laczki zalozyc (mam 225/55 r 16 standard)

a myslalem oszerszych i o dytansach ,takich aby wyröwnac felge z blacha nadkola(tak jak bys patrzyl z göry auta)

tylko niewiem jakby to sie mialo do dsc3 , czy nie zawarzylo by to na jego funkcjonowaniu(bezpieczenstwo idzie przed kosmetykä czy wygladem)

czy po prostu nie bedzie reagowal np.za pözno?

ale offtopa zrobilem .

sory :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się czy do kombiaka taki zestaw występuje?

 

szczerze ci powiem że nie wiem, jak będziesz chciał to dam ci numer telefonu do przedstawiciela Vogtland na Polske, z którym byłem w kontakcie w sprawie zakupu.

 

jeśli chodzi o wygląd to na razie nie ma chyba co oceniać. sprezyny na najwyższym gwincie są ok -30 mm w stosunku do standardowego zawieszenia

 

mechanik kazał mi pojeżdzić troche aby sprężyny osiadły i się dostosowały, i po kilkuset km podjade do niego i ustawimy tak wysokość aby dobrze to wyglądało. myślę że tył zostawię na -30mm a przód może -40mm.

na razie nie będe robił fotek bo mam paskudne zimówki r16, zrobię jak zmienie koła na letnie 235/18 na obu osiach. chce wstawić dystanse i mam już nawet upatrzone ale dopiero wraz z letnimi oponami.

 

wczoraj jeszcze pośmigałem troche i jest jak pisałem, prowadzi się świetnie, naprawdę bez porównania ale niestety trochę twardo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na tym zawieszeniu do się zrobić +40mm :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha offroad to może nie :mrgreen: ale troszkę jeżdżę z przyczepą kempingowa i czasami przydało by się te +40mm

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha offroad to może nie :mrgreen: ale troszkę jeżdżę z przyczepą kempingowa i czasami przydało by się te +40mm

 

Nie chcę sobie nawet wyobrażać, jak to by wyglądało :D

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To by właśnie nie wyglądało :mrgreen:

W e46 mam haka i często śmigam z przyczepką, ale zasada jest prosta, nacisk na haka ok 50kg, nie wywala wtedy zawieszenia z tyłu, i nie "siada" tył.

Więc podnoszenie zawieszenia jest raczej trochę średnim pomysłem.

Lepiej pomyśl nad lepszym rozkładem masy w kempingu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o to aby auto było cały czas podniesione bo faktycznie wyglądało by to śmiesznie, ale czasami są takie sytuacje

że wjazdy na jakieś drogi czy kempingi są takie że brakuje mi tych 4 czy 5 cm więcej. U mnie wygląda to tak jak na foto i po zwykłej drodze

nie ma problemu ale uwierzcie mi że są takie drogi np. Rumunia czy Albania ze ten prześwit zwiększony na pewno by się przydał, szczególnie

gdy są podjazdy i w dodatku progi wtedy szorowanie brzuchem jest murowane :shock:

Oczywiście przepraszam za OT ale tak zapytałem bo na takim zawieszeniu się nie znam, a myślałem że jak można obniżyć to można i podwyższyć :mrgreen:

http://i.imgur.com/AGifF5N.jpg

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
uwierzcie mi że są takie drogi np. Rumunia czy Albania ze ten prześwit zwiększony na pewno by się przydał

W Polsce też są i to nawet bardzo dużo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u nas są w standardzie :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Myślę że po półtora roku kolega problem rozwiązał, także gratuluję odkopu.

Montować nivo? Po co? 99% osób je wywala, bo po prostu jest dość awaryjne i drogie w naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.