Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem nowym użytkownikiem forum oraz posiadaczem pięknej buni. Autko zakupiłem w niedziele niecały tydz. temu.

na początku myślałem że autko ma zapchany wydech i dlatego na wolnych obrotach delikatnie faluje lecz po prawie tyg jazdy wydech musi być już drożny (autko u poprzedniego właściciela jeździło tylko w słoneczne letnie dnie) stąd podejrzenie przypchanego wydechu. Ale teraz widzę że to nie to, ogólnie autko posiada moc, wszystko chodzi jak należy. po odpaleniu na zimnym wiadomo chodzi na ssaniu i chodzi równo po wyłączeniu ssania obroty spadają na około 600-700 obrotów co powoduje delikatne falowanie które mnie pedanta i miłośnika marki denerwuje. I tu pojawia się pytanie czy jest możliwość podkręcenia obrotów w garażu czy to jakaś sonda .. czy coś innego. Następnymi drażniącymi mnie są dwie sprawy Pierwsza to Brak świateł cofania i towarzyszący błąd który wyskakuje po odpaleniu/ podczas jazdy właściciel mówił że to błąd tylnych świateł ale one są oprucz tylko wstecznego reszta działa bez problemu (wiec sądzę że wiązka jest ok), no i 3 problem mojej 23 letniej bawareczki to spowodowane prawdo podobnie złym odpowietrzeniem układu chłodzenia (jak wynika z opini byłego właściciela po wymianie termostatu nie chciał mu się tego odpowietrzać) tylko że objawy dziwnie wyglądają ponieważ jadąc do 90 km/h wskazówka trzyma pion powyżej zaczyna szybko się grzać Nawet Do Czerwonego Pola !! lecz tylko gdy zwolnię poniżej 90 wskazówka wraca w pion równie szybko jak się podnosi. Jeżeli moglibyście pomóc był bym wdzięczny.

 

Ps. Posiadam garaż (w miarę wyposażony) i około roku pracowałem jako mechanik oraz jestem mechanikiem z zamiłowania tak więc jeżeli mogli byście napisać miej więcej jak wygląda dana część i gdzie szukać na pewno sobię poradzę z wymianą/naprawą. Ponieważ niestety nie znam budowy tech BMW na pamięć i mało obycia miałem wcześniej jedynie czytałem marzyłem i wzdychałem :cry2: jak przejerzdżały

:mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

Pieniążek

Opublikowano

1. Falowanie obrotów - warto przeczyścić silnik krokowy w m50 jest on pod kolektorem ssącym, jak czyścić było już na forum więc sobie poszukasz ew wujek google Cię poprowadzi jak nie pomoże to wpisz w wyszukiwarkę forum "falowanie obrotów" i jest mase innych rzecz które warto sprawdzić

2. Co do braku świateł cofania to w skrzyni biegów masz czujnik, albo nie jest podłączony albo jest uszkodzony albo go nie ma, zależy kto wczesniej tam grzebał i co chciał osiągnąć, myślę, że to najbardziej prawdopodobny powód

3. Staraj się nie przegrzewać silnika, z tym że Ci się grzeje powyżej tej prędkości czyli też danej skali obrotów to moim zdaniem albo pompa wody - najpewniej albo wiskoza Ci pada. Sprawdź na postoju jak masz już dogrzany silnik do pionu to czy wtedy wskazówka idzie dalej czy nie. Jak gasisz samochód to jeżeli wisko jest sprawne powinno zrobić dosłownie 1-3 obroty i stanąć, jeśli się kręci i kręci to na pewno jest do wymiany. Pozostaje jeszcze kwestia czy samochód dobrze CI grzeje no i czy faktycznie jest dobrze odpowietrzony, instrukcja jak to zrobić poprawnie również na forum i od tego powinieneś zacząć. :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
dzieki napewno w sobotę zajrzę bo obecnie nie mam czasu a co do świateł i grzania słyszałem że bezpiecznik komfortu jest za światła odpowiedzialny i lubi płatać czasami figle albo że styki zardzewieją i też nie łączy możliwe ?? a co do grzania na postoju po rozgrzaniu wskazówka trzyma pion jak przylepiona ... gasisz i visco odrazu gaśnie (mam na karteczce pod machą że visco było zmienione przy przebiegu 128 tyś obecnie na blacie 163) i poprzedni właściciel też mówił że visco mam nowe i termostat ... pewnie pompa tak ??
Opublikowano

Moduł komfortu masz pod kanapą i tam siedzi wyposażenie dodatkowe auta, oświetlenie kabiny jak najbardziej ale świateł wstecznych nie masz w module komfortu, najlepiej jakbyś załatwił sobie czujnik na podmiane bo moim zdaniem tylko i wyłącznie tego wina. Tak czy inaczej żeby CI tam styki zardzewiały to musiałbyś mieć sporo wody w środku, nie ma takiej opcji.

A jak wskazówka jest w pionie na postoju i przytrzymasz chwile na obrotach to rośnie temp czy nie? Jeśli rośnie to na 99% pompa jest po prostu niewydolna

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
sprawdziłem co napisałeś tej temperatury na rozgrzanym silniku stałem na biegu jałowym , (wskazówka oczywiście w pionie) gaz ... 2 tyś obrotów przez 2 min nic , 4 tyś obrotów przez 1 min nic, 5,6 tyś obrotów jakieś 30 sek nic nawet nie pomyślała o ruchu w jakąś ze stron ... więc co jedynie mocno zapowietrzona ??
Opublikowano
sprawdziłem co napisałeś tej temperatury na rozgrzanym silniku stałem na biegu jałowym , (wskazówka oczywiście w pionie) gaz ... 2 tyś obrotów przez 2 min nic , 4 tyś obrotów przez 1 min nic, 5,6 tyś obrotów jakieś 30 sek nic nawet nie pomyślała o ruchu w jakąś ze stron ... więc co jedynie mocno zapowietrzona ??

 

Dopóki nie odpowietrzysz to nic się nie dowiesz bo to tylko sugestie z mojej strony. Odpowietrz i zobacz wtedy co się będzie działo. Mi z m50 schodzi ok 30min żeby zrobić to całkiem dobrze.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
jutro ide do garażu pogrzebać przy autku to powiem co wskórałem a czego nie ... jutro też porobię fotki to wrzucę w dziale Galeria
Opublikowano
jutro ide do garażu pogrzebać przy autku to powiem co wskórałem a czego nie ... jutro też porobię fotki to wrzucę w dziale Galeria

Zeby sprawdzic czy pompa jest sprawna to wystarczy odkrecic korek w zbiorniku wyrownawczym chłodnicy, i wewnątrz okolo centymetra jest otworek z ktorego po do daniu gazu okolo 2000obr/min powinna leciec strużka plynu jak leci jest ok jak jej nie ma to pompa lezy :norty:ale tak jak juz moi przedmowcy pisali zacznij od odpowietrzenia :cool2:

Opublikowano

Zeby sprawdzic czy pompa jest sprawna to wystarczy odkrecic korek w zbiorniku wyrownawczym chłodnicy, i wewnątrz okolo centymetra jest otworek z ktorego po do daniu gazu okolo 2000obr/min powinna leciec strużka plynu jak leci jest ok jak jej nie ma to pompa lezy :norty:ale tak jak juz moi przedmowcy pisali zacznij od odpowietrzenia :cool2:

 

tak jak mówiłem pogrzebałem troszkę .. odpowietrzona , zauważyłem że mam pęknięte mocowanie od dekla tzn. plastik z napisem BMW jest połamany i zastanawiam się czy da się go wymienić czy muszę kleić , jutro autko odstawiam do lakiernika na tydz. polakieruje cały dolny pas z obu stron oraz prawy tylny błotnik , oraz wymieni mi uszczelkę pod miską,filtry i olej .. na dodatek dzisiaj poczułem zapach benzyny :cry: co mnie zmartwiło z tyłu auta zauważyłem plamę muszę sprawdzić gdzie cieknie ... świateł wstecznego nie zrobiłem problem musi tkwić gdzieś w wiązce , oraz tego felernego schowka też nie zrobiłem coś haczy coś blokuje a jak nie to odstaje tak więc zaczyna mi brakować pomysłów...

Opublikowano

Pieniazek podobno Tyś jest mechanik ale dajesz zarobić ludziom na takich pierdołach. Nie doczytałem się nic o tym schowku ale jak sięgniesz ręką głęboko to masz takie dwie spinki z tyłu odpinasz je, wtedy otwierasz schowek i ustawiasz go sobie idealnie jak Ci pasuje, zamykasz i zapinasz spinki spowrotem i ma być dobrze.

A z tym wstecznym to podmieniałeś ten czujnik?

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
wiem że mam spinki .. znalazłem je ;) spokojnie ale jak bym nie przestawił przesuną zamienił miejscami i położeniem to coś haczy połamać nie sztuka ;P a co do czujnika nie znam się na elektryce czujnika na podmianę nie mam ... a tak oddam i mam święty spokój bo autko mi potrzebne na razie w lato będzie czas będę dłubał sam .. obecnie nie mam czasu żeby zająć się tym sam w garażu (poza tym mówiłem że mam dość dobrze wyposażony garaż ) ale to nie warsztat ...
Opublikowano
ale żeby za wymiane oleju komuś płacić gdy masz możliwości i w pewien sposób się tym jarasz z tego co widać;) za te pieniądze kupiłbys sobie czujnik używke i już byś miał na podmiane. Co do dobrze wyposażonego garażu to ja mam zestaw 150 Covala nasadek, podstawowy płaskich, jakiś podnośnik, żabe i robię tym wszystko, zaczynając na składaniu czy rozkładaniu silnika aż po karoserie. Dla chcącego nic trudnego :cool2: Więcej zapału i własnej ciekawości życzę :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
ale żeby za wymiane oleju komuś płacić gdy masz możliwości i w pewien sposób się tym jarasz z tego co widać;) za te pieniądze kupiłbys sobie czujnik używke i już byś miał na podmiane. Co do dobrze wyposażonego garażu to ja mam zestaw 150 Covala nasadek, podstawowy płaskich, jakiś podnośnik, żabe i robię tym wszystko, zaczynając na składaniu czy rozkładaniu silnika aż po karoserie. Dla chcącego nic trudnego :cool2: Więcej zapału i własnej ciekawości życzę :cool2:
płaskich kluczy to mam od... szlifierkę stołową , z 4 żaby (podnośniczki) , ale np. nie mam jeszcze nasadowych torksa,riba, takich bardziej specjalistycznych nie mam kompresora itp. i przede wszystkim nie mam narazie czasu to jest największa bolączka :cry: a co do czujki na podmianę objechałem 5 szrotów w okolicy (nie wyciągamy, sprzedajemy całe skrzynie , mogę sobie wyciągnąć ? nie bo skrzynia nie będzie kompletna ... tylko na podmianę zobaczyć nie ...) tak więc wiesz albo nówka albo wcale
Opublikowano
allegro, tablica :cool2: zamienniki nowe po 30zł są, myślę, że w motoryzacyjnym podobnie.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.