Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślałem dokładnie o tym ale chciałbym pobawić się troszeczkę w tjunera a kupić gotowca jeszcze zdążę :mrgreen:

Oryginalny wydech zostawiam a pod przeróbki szukam czegoś używanego i nasuwa się kolejne pytanie. Czy wydech z 650 różni się od przedliftowego 645?

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Orientuję się ktoś czy istnieje możliwość w naszych e63 zmodyfikować tak wydech aby przy redukcji bądź zmianach biegów były te fajne wystrzały ?

Nie oczekuję efektu jak np w a45 ale chociaż troszkę coś

Opublikowano

 

Jeżeli chodzi ci o coś takiego to jak najbardziej. Generalnie wywalasz rezonatory, katalizatory i jakiś sportowy tłumik bądź też straight pipe i masz.

Ja u siebie po wywaleniu samych tłumików miałem juz podobny efekt

 

Jeżeli chodzi ci o konkretne marchewki to raczej nie masz szans bez zmieniania składu mieszanki, a co za tym idzie wywalenia katalizatorów

Opublikowano
Takie fajerwerki to najszybciej w manualu lub SMG i w jak najbardziej uwolnionym wydechu. Ja właśnie u siebie wywaliłem rezonatory i środkowy. Zainstalowałem X-pipe i dalej rury fi 54 czyli 2" zewnętrzna jak w oryginale, żeby nie poprawiać inżynierów BMW :wink: no i oczywiście na końcach Ultery. Wrażenia są mieszane, na pewno dżwięk się bardziej spłaszczył i wyrównał i jest bardziej basowo, wręcz bucząco. Poprzednio lekko bulgotał i chrapotał. Przeróbka poskutkowała na pewno lepszą dynamiką w dolnym zakresie obrotów, zbiera się jak wściekły jest szybsza reakcja na gaz. Co do strzałów, fajerwerków, wodotrysków itp. :D to jak będzie chwila nagram filmik porównawczy i sami ocenicie :norty:

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano
Przeróbka poskutkowała na pewno lepszą dynamiką w dolnym zakresie obrotów, zbiera się jak wściekły jest szybsza reakcja na gaz. :norty:

Warto by te subiektywne wrażenia słuchowe potwierdzić dokładnymi badaniami empirycznymi. Myślę, że ta wściekłosć to głównie skutek hałasu... Na profesjonalnym stoperze byłby kłopot z uchwyceniem różnicy. To tak jak z motorami. Te wyjące japońskie 600tki wydają sie szybkie a ja moim 1200 (oczywiscie BMW) po cichutku je wyprzedzam. :D

Opublikowano
W seryjnych wydechach motocykli jest stosowany zawór exup, który ma za zadanie utrzymywać wysoki moment obrotowy zarówno w dolnym jak i w górnym zakresie obrotow. Jednakże chłopcy sportowcy wyrzucają ze środka wszystko co się da aby było jak najgłośniej ,oczywiście także ze względów bezpieczeństwa (głośno oznacza słyszalne z daleka). Efektem takich zabiegów jest utrata mocy w dolnym zakresie.Więc głośno nie zawsze oznacza szybko. Ogólnie X-pipe ma za zadanie szybsze opróżnianie spalin z cylindrów co prowadzi do łatwiejszego napełniania ich mieszanką co poprawia osiągi. Czy jest głośniej ... chyba nie, jest innaczej

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano
Takie fajerwerki to najszybciej w manualu lub SMG i w jak najbardziej uwolnionym wydechu. Ja właśnie u siebie wywaliłem rezonatory i środkowy. Zainstalowałem X-pipe i dalej rury fi 54 czyli 2" zewnętrzna jak w oryginale, żeby nie poprawiać inżynierów BMW :wink: no i oczywiście na końcach Ultery. Wrażenia są mieszane, na pewno dżwięk się bardziej spłaszczył i wyrównał i jest bardziej basowo, wręcz bucząco. Poprzednio lekko bulgotał i chrapotał. Przeróbka poskutkowała na pewno lepszą dynamiką w dolnym zakresie obrotów, zbiera się jak wściekły jest szybsza reakcja na gaz. Co do strzałów, fajerwerków, wodotrysków itp. :D to jak będzie chwila nagram filmik porównawczy i sami ocenicie :norty:

 

Turek, masz więc wręcz odwrotnie niż u mnie- najwidoczniej dzwięk w takim wypadku zależy od koncowych tłumików - u mnie MG Motorsport. Ja co prawda rezonatory jeszcze posiadam, ale po wstawieniu X-pipe zamiast środkowego dzwięk stał się bardziej metaliczny, jakby wyższy. Przed operacją był bardzo basowy.

Co do "strzałów" - wydaje mi się, że to ma związek z mieszanką. U mnie na rozgrzanym silniku, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez kilka pierwszych przyśpieszeń (zapewne do póki komp nie ustawi skłądu mieszanki) strzela w wydechy jak szalona :wink:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po przerwie


Długo ryczałem że będę robił u siebie wydech i w końcu znalazłem przyzwoity towar dla modyfikacji, dla bezpieczeństwa dobrałem dokładnie taki jak mam pod autem.


Jak wygląda sprawa z wydechami u Was? Udało się komuś uzyskać strzały przy zmianie biegów lub chrypę po odpuszczeniu gazu? Może jakieś marchewki się pokazały? :D


Zastanawiam się co kupić.

Na pewno x-pipe...

Wleci również 2x przepustnica do ominięcia tłumików końcowych...


Przyglądając się pogiętej rurze którą mam zamiar zbeszcześcić, zastanawiałem się co przebudować i które elementy za co odpowiadają oraz co jest w środku tych wszystkich puszek...


Reasumując... Od strony katalizatorów.

2x okrągła puszka... Odprężniki? Rezonatory?

1x płaska puszka. Pusta w środku? Rozbierał ktoś?

2x tłumik końcowy... Miałem gdzieś zdjęcie otwartego ale zginęło. Fotka pomogłaby zorganizować miejsce dla bypassu. Posiada ktoś?


Planuję zostawić symetryczne elementy na początku, płaską puchę zastąpić x-pipe a przy końcowych tłumikach zrobić przepustnice z bypassami.


Miejska legenda głosi że im bliżej silnika montuje się x-pipe tym lepiej ale co to poprawia, nie wiem... Słyszałem że niektórzy montują 2x x-pipe, czemu to pomaga?


Co o tym sądzicie? Testował ktoś konkretne modyfikacje?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej,



"2x okrągła puszka... Odprężniki? Rezonatory? " - Rezonatory, wtnij bez zastanawiania się- u mnie zostały najdłużej a bez nich dziwęk diametralnie na plus.

"1x płaska puszka. Pusta w środku? Rozbierał ktoś?" - środkowy tłumik, z tego co pamiętam nie jest przelotowy- ja w jego miejsce wstawiłem x-pipe.

"2x tłumik końcowy... Miałem gdzieś zdjęcie otwartego ale zginęło. Fotka pomogłaby zorganizować miejsce dla bypassu. Posiada ktoś?" - u mnie w tym miejscu wydechy MG Motorsport.


Podsumowując, po takim zabiegu auto na niskich obrotach jest basowe, w środku nie męczące jednak słychać je. Na wyższych obrotach dzwięk bardzo zbliżony do M6, moim zdaniem przyjemniejszy dla ucha. Co do strzelania w wydechy- robi to zawsze przy schodzeniu z obrotów, gdzieś w okolicy 4tys :) :wink:

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.