Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem BMW e 39 lift 2000R silnik 525D (163km) z automatyczną skrzynią biegów

Problem polega na tym że w pewnym momęcie przy danej prędkości Skrzynia nie przerzuca kolejnego biegu np ciagnie powiedzmy na 3 lub 4 do 80 i dalej nie che przerzucać .....następnie zapala się kontrolka żółta od skrzyni biegów i auto wchodzi w tryb awaryjny i dalej już toczy cię bez mocy

Co jest ewentualnie do zrobienia coś mechanicznego czy elektrycznego jak myslicie? Czy podłączenie pod kompa coś podpowie

Dzięki i pozdrawiam

Opublikowano
Podepnij kompa i podaj błędy tutaj, może coś razem zaradzimy :) Może to tylko jakaś pierdoła, kiedyś słyszałem o tym trybie awaryjnym, jednak nie pamiętam, co w tamtej skrzyni było nie tak ;/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tej skrzyni może się popsuć wszystko, nie grzeszy ona trwałością gdy nikt w niej nie zmieniał oleju i była katowana.

Po prostu jest trochę słaba.

Pierwsze to błędy z kompa, potem myślimy co dalej.

Opublikowano

Podlaczylem pod kompa wyszły błędy skrzyni numery 149 oraz 053( brak transmisji 3 biegu?)

Dodam także że wyskoczył mi dziś błąd czujnika predkosci obrotowej koła (napisane jest że jakies zakłucenia występują)

Przejechałęm się dziś z palącą się kontrolką ABS i Kontrolką kontroli trakcji i odziwo auto normalnie jeździ skrzynia ok nie wywala błędu i nie wprowadza w tryb awaryjny(może to zbieg okoliczności pojezdziłem troche wolno i szybko przeciagałem skrzynie, a takze jechałęm normalnie i spoko było jakies 15 minut pojeździłem tylko było odczucie tak jak by pozno z 3 na 4 przełączał.

Problem jest gdy te kontrolki od ABS i TC się nie palą wtedy skrzynia głupieje(tak było wczoraj) i nie wiem może to jest jakoś powiązane?

I co według was problem mechaniczny czy elektroniczny?

Jutro jeszcze się przejade po skasowaniu tych błędów i zobacze dziś już nie dałem rady bo bateria mi padła i ładuję ją przez noc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ABS jest w pewnym stopniu powiązany ze skrzynią, wygląda na to że któryś czujnik głupieje (systemy działają), skrzynia odbiera też jakiś plew, i łapie błąd, a jak się systemy wyłączą, to chodzi normalnie.

Ja bym spróbował naprawić ABS/ASC i patrzeć co się dzieje ze skrzynią, możliwe że się uspokoi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skrzynia czyta z ABSu prędkość, sądzę że także orientuję czy czy auto skręca, czy nie, bo mam ASC (tu nie ma czujnika skrętu pod kierownicą) i skrzynia nie zmieni biegu w zakręcie, więc chyba po obrotach kół musi wiedzieć że samochód skręca, także sądzę że wyłączenie ABS/ASC powoduje że musi operować na jakiś swoich danych awaryjnych, i stąd te właśnie błędy.

Ale to trochę moje domysły, w każdym razie na pewno jest jakieś połączenie, więc usprawnij sobie ten ABS żeby wszystko chodziło, i zobacz jak będzie chodzić skrzynia.

Wiem natomiast, że jak wyciągnąłem od siebie sterownik ABSu do naprawy, to jakieś tam błędy się pojawiały, i skrzynia trochę nieprzewidywalnie zmieniała biegi, nie tak jak robiła to zazwyczaj, więc coś w tym musi być :mrgreen:

Opublikowano
No właśnie co do sterownika ABS. Bo tu troszkę poczytałem i chłopaki piszą że mimo tego że komp pokaże bład czujnika ABS to uszkodzeniu mógł uleć właśnie sterownik ABS. I teraz jak to sprawdzić żebym nie naprawiał 2 rzeczy bo możę czujnik jest dobry a sterownik do naprawy.......
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz zamienić czujniki stronami, jak błąd pójdzie za czujnikiem, to wina czujnika, jak zostanie, to albo przerwana wiązka do czujnika albo sterownik.

Czujniki bardzo fajnie sprawdza się oscyloskopem, ale nie każdy ma do tego dostęp :roll:

Opublikowano

Niestety chyba to nie będzie wina czujnika/sterownika ABS

Dziś wyjechałem ponownie na "trase" Pogoniłem bunie i mimo świecącego się ABS/TC Skrzynia po jakimś czasie weszła w tryb awaryjny.

Potem sprobowałem podczas jazdy wyjac bezpiecznik od skrzyni i włożyć - pomogło. Lecz gdy weszła po jakimś czasie znowu w tryb awaryjny juz wyciągnięcie Bezpiecznika nic nie dało. Jechaliśmy dalej i teraz zacząłem wyciągać bezpieczniki od ABS u po wyciągnięciu pierwszego bezpiecznika auto zgasło i na tą chwile już nie che odpalić.

Ręce mi opadły............Jutro od rana sprobuje ją odpalić może coś jej "odbiło"

Od czego zacząć diagnoze tej skrzyni nie licząc tych 2 błędów co pokazał komputer

DZieki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wolno tak sobie wyciągać bezpieczników w czasie jazdy :!:

Teraz to dopiero mogło się namieszać.

Mówisz że nie będzie to od ABS/ASC, ale te systemy nadal nie są sprawne, wiec może jednak one coś krzaczą.

Co do tych błędów to ciężko coś powiedzieć, kurcze, coś mi się zdaje że bez dobrego speca od skrzyń się nie obejdzie :?

Opublikowano
Mam ten samo problem, mianowice jakiś czas temu zapalily mi się kontrolki abs/asc jeździłem z tym troche one gasly i sie zapalaly same z siebie. Postanowiłem się wkońcu za to zabrac. Na kompie wyświetlał się błąd lewy przedni czyjnik abs sprawdziłem go podmieniając piny przy wtyczce od pompy abs zamieniłem i okazalo się, że nadal wywala błąd lewego czujnika przedniego, diagnoza była jasna uwalony sterownik abs. Kilka dni temu palacym się kontrolką abs/asc zaczeło towarzyszyć zanikanie wskazań prędkości pojazdu i ekonomizera, działo sie tak najczęściej po odpaleniu i nie dzialalo przez ok 2 km potem wszystko wracalo do normy. Dziś wracałem samochodem z miasta, wsiadam odpalam i przeżyłem szok, zapaliła mi się kontrolka trybu awaryjnego skrzyni automatycznej, gasiłem samochód pare razy i nic to nie dało, wrociłem do domu podłączyłem kompa, włączyłem zapłon i kontrolki już nie było. Domyślam sie, że jest to spowodowane uszkodzonym sterownikiem abs, więc trzeba wysłać go do magika co go zregeneruje i niczym sie nie martwić.
Opublikowano
Mam ten samo problem, mianowice jakiś czas temu zapalily mi się kontrolki abs/asc jeździłem z tym troche one gasly i sie zapalaly same z siebie. Postanowiłem się wkońcu za to zabrac. Na kompie wyświetlał się błąd lewy przedni czyjnik abs sprawdziłem go podmieniając piny przy wtyczce od pompy abs zamieniłem i okazalo się, że nadal wywala błąd lewego czujnika przedniego, diagnoza była jasna uwalony sterownik abs. Kilka dni temu palacym się kontrolką abs/asc zaczeło towarzyszyć zanikanie wskazań prędkości pojazdu i ekonomizera, działo sie tak najczęściej po odpaleniu i nie dzialalo przez ok 2 km potem wszystko wracalo do normy. Dziś wracałem samochodem z miasta, wsiadam odpalam i przeżyłem szok, zapaliła mi się kontrolka trybu awaryjnego skrzyni automatycznej, gasiłem samochód pare razy i nic to nie dało, wrociłem do domu podłączyłem kompa, włączyłem zapłon i kontrolki już nie było. Domyślam sie, że jest to spowodowane uszkodzonym sterownikiem abs, więc trzeba wysłać go do magika co go zregeneruje i niczym sie nie martwić.

 

 

Też tak myślałem że to będzie wina Sterownika lub czujnika ale tak sobie myślę że jeśli by to było to to skrzynia w tryb awaryjny wchodziła by od razu a nie po kilku kilometrach jak u mnie. Poza tym u mnie jest problem z przełączeniem z 2 na 3 za dlugo to trwa dopiero jak obrotościomierz jest przy czerwonym polu.

Nie wiem wyślij sterownik do naprawy ja poczekam na Ciebie i zobacze jaki był u Ciebie efekt.

Opublikowano
Pod koniec tego tygodnia wyśle lub zawiozę do Rumi gościowi za 250zł naprawia, wtedy zobaczymy czy to wina sterownika. Ogólnie tryb awaryjny włączył mi się wczoraj, ale dzis juz wszytko było ok, tylko prędkościomierz nie działał z ekonomizerem.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich :) Mam e39 525D z 2001 roku w automacie i wczoraj zapaliła mi się kontrolka od automatycznej skrzyni biegów przy troche zwawszym ruszeniu i mam pytanie co to może być? zaznaczę ze nie był silnik katowany przeze mnie a jak poprzednik jeździł to nie wiem autkiem sam zrobiłem 10 tysięcy km i nic nie działo się nigdy ani nic a skrzynia dobrze zmienia biegi i nie załączył się wczoraj mi tryb awaryjny bo normalnie zmieniała biegi do 5 i obroty były takie jak powinna zmienia sama skrzynia, podjechałem do domu i zobaczyłem że ,,WLOT POWIETRZA CHŁODNICZKI PALIWA" wyszedl z jednej strony i zamontowałem go na swoje miejsce i zgasiłem silnik i odczekałem chwile i odpaliłem i kontrolka zgasła, może mieć to coś wspólnego z tym czy nie bardzo?

Dzięki za jakieś odpowiedzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.