Skocz do zawartości

[523i] brak prądu w pompce spryskiwaczy reflektorów


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

ładna pogoda wziąłem sie dzis za spryskiwacze reflektorów bo od nowosci nie dzialaly, zdjałem nadkole i zaczalem od sprawdzania pompki, wyjalem ja podpialem na krótko i działa, niestety bo wolalbym zeby nie, sprawdziłem bezpieczniki nr 2 30A i byl okej, wymienilem nawet na inny 30A. takze prąd nie dochodzi, a to jzu gorzej zdiagnozowac, macie jakies pomysly? moge dac prąd na "krótko" od pompki szyb? tylko bezpiecznik nr 4 zmienic z 20A na 30A bo do szyb jest mniejszy. tylk wtedy beda chodzisz razem z szyba a podobno normalnie pracuja co 3ci raz.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Manetka nic nie ma do rzeczy.

Jak działa sprysk przedniej szyby, to manetka jest sprawna, bo z tego sprysku jest brany sygnał do uruchamiania spryskiwacza świateł.

Żeby odezwał się sprysk świateł, muszą być światła włączone, to chyba wiesz.

Pryska pierwszy raz po ich włączeniu, a potem co 5, ale musi pomiędzy pryśnięciami ileś tam czasu upłynąć.

Pompka spryskiwacza świateł jest sterowana poprzez taki przekaźnik:

http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/72/30/05/3872300520

Jak masz intensywne zmywanie, to pompka intensywnego też idzie przez ten przekaźnik.

Powinien być gdzieś za schowkiem.

Do niego idą przewody: plus, minus, wyjście na pompkę, i jeden albo 2 do moduły GM.

Jak masz intensywne, to jest jeszcze wyjście na 2 pompkę, i jeszcze jakiś tam kabelek do GM.

Więc musisz sobie go wyjąć, i obadać, możliwe że po prostu się uszkodził, lub nie ma go wcale.

Jak dostaniesz się do jego kostki, to sprawdzisz czy jest przejście na kablach do pompki spryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz. nie wiedzialem ze musza byc wlaczone swiatła, a wiec musi byc gdzies cos co przekazuje mu ze swiatła wlaczone. jutro sprawdze raz jeszcze, dostep do tej kostki gdzies za schowkiem pewnie ciezki, wolałbym juz to zrobić na krótko razem z pompa szyb ale duzo by szlo płynu znów i czy kable wytrzymają 2 pompki.

 

taka kostke tez ciezko sprawdzic czy jest sprawna czy nie, hmm

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź najpierw czy zadziała ze światłami.

I nie drutuj już na krótko, zrób tak jak ma być w oryginale.

Napisałem wyżej, ruszy ze światłami to dobrze, nie, to obadaj czy przekaźnik jest, jak jest, to sprawdź czy po kabelku z przekaźnika do pompki jest przejście, oraz czy z drugiego kabelka jest przejście do masy, czy przekaźnik ma zasilanie i masę.

Jak tak, to zostaje ci do wymiany przekaźnik, koszt ok 10-20pln na allegro.

Momentem uruchomienia spryskiwacza świateł decyduje moduł GM, dlatego z niego masz wyprowadzenie na ten właśnie przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie dobijaj mnie :mrgreen:

Wykręć go po prostu, 5 minut roboty, a nawet i mniej :mrgreen:

Osłonę pod schowkiem wyciągasz do siebie, tylko na zatrzaskach siedzi, a pod schowkiem są 2 śrubki, po odkręceniu i otwarciu schowka zostaje ci w rękach.

I masz widok na wszystko za schowkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.