Skocz do zawartości

Felgi, ET, zamiana, pierścienie dystansowe - pytanie.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

Jak przystało na pogodę, zmieniłem koła na letnie... i tu zaczął się coroczny dół.

 

Zimówki mam oryginalne felgi ALU BMW 15 z oponami Klebera. Jeździ się wyśmienicie, nic nie ściąga, kolein nie czuć, kierownica chodzi lekko, nic się nie tłucze.

 

Letnie mam ALU BMW 16 z E36 M3 i tu jest problem. Auto jeżdzi fatalnie, prowadzi się źle, każda dziura, koleina jest wyczuwalna, trzeba mocno trzymać kierownicę. Ponadto trzeba włożyć sporo siły, żeby koła obrócić na parkingu. Ogólnie kaszana... Zmieniłem opony z przodu z 225 na 205 - trochę lepiej, ale nadal źle.

 

Teraz pytanie: Moje felgi 16 (te z M3) mają ET41 (czy coś koło tego), oryginał E34 ma mieć ET20-25 ze wskazaniem na ET20. Rozumiem, że w celu zwiększenia ET można wsadzić dystanse, a w celu zmniejszenia? Co zrobić?

 

Dopiszę, że możliwa jest zamiana na inne 16' do E34 (dopłata ze strony oferenta). Mogę zamienić bez dopłaty, ale na koła z oponami nowymi lub w lepszym stanie (przód mam 205/60 z 4mm bieżnika do znaczników, tył mam 225/50 z 3mm bieżnika - ogólnie nie mam zamiaru wymieniać opon, można pojeździć). Pewnie E36 będzie się na nich dobrze czuło, a może ktoś kosztem trakcji będzie chciał mieć ładny wygląd w E34?

 

Doradźcie...

Kai
Opublikowano
Witam!

 

Rozumiem, że w celu zwiększenia ET można wsadzić dystanse, a w celu zmniejszenia? Co zrobić?

 

 

Witam Kai, troche zamieszales w celu zmniejszenia ET (wiekszego odsadzenia od piasty) stosuje sie dystanse. A w celu zwiekszenia :mad2: nie ma chyba patentu....

 

Zalatw sobie dystanse jak fele ci pasuja i powinno byc lepiej, ET 40 do E32 i E34 jest zbyt duze...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!

 

Rozumiem, że w celu zwiększenia ET można wsadzić dystanse, a w celu zmniejszenia? Co zrobić?

 

 

Witam Kai, troche zamieszales w celu zmniejszenia ET (wiekszego odsadzenia od piasty) stosuje sie dystanse. A w celu zwiekszenia :mad2: nie ma chyba patentu....

 

Zalatw sobie dystanse jak fele ci pasuja i powinno byc lepiej, ET 40 do E32 i E34 jest zbyt duze...

 

Właśnie nigdy nie wiem, w którą stronę jest liczone ET... Spróbuję z dystansami 20mm i dłuższymi śrubami. Zobaczymy jaki będzie efekt...

Taaaaa... to następne pytanie - gdzie na Śląsku dystanse dorwać :)

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie wożenia po koleinach ma stanowcze znaczenie geometria, a po drugie właśnie ET. Jeżeli masz zdrowe zawieszenie i odpowiednie felgi, to szerokość opon nie ma znaczenia. Testowałem to w poprzedniej E34M20B20, gdzie z 235 zszedłem do 195 i nadal nic. Zrobiłem zawieszenie i nic. Dopiero po geometrii auto zaczęło jeździć prosto (a odchyłki w geometrii były niewielkie) i mogłem wrócić do 235.

 

Odnośnie dystansów, to koszt jest chory, więc szukam kogoś na zamianę na oryginały 16 do E34 (jeden w Katowicach się znalazł, pojadę, pooglądam).

Kai
Opublikowano
Odnośnie wożenia po koleinach ma stanowcze znaczenie geometria, a po drugie właśnie ET. Jeżeli masz zdrowe zawieszenie i odpowiednie felgi, to szerokość opon nie ma znaczenia. Testowałem to w poprzedniej E34M20B20, gdzie z 235 zszedłem do 195 i nadal nic. Zrobiłem zawieszenie i nic. Dopiero po geometrii auto zaczęło jeździć prosto (a odchyłki w geometrii były niewielkie) i mogłem wrócić do 235.

 

Odnośnie dystansów, to koszt jest chory, więc szukam kogoś na zamianę na oryginały 16 do E34 (jeden w Katowicach się znalazł, pojadę, pooglądam).

 

Kai ja mam u siebie geometrie i cale zawieszenie w aucie ok, ET tez ok, jestem w 100% pewny i na 205-tkach jezdzilo sie calkowicie idealnie zalozylem 225 na przod i wozi na maxa.... Mialem juz sporo aut i zawsze bylo to samo, wieksza szerokosc i wozenie na dziurach/koleinach... wiem z doswiadczenia...

 

Jak mozesz to wyslij mi fotki tych twoich felg do E36 i dokladne wymiary na meil [email protected]

 

pzdr :cool2:

Opublikowano
Ja mam felgi 16" u siebie i opony 225/55, jeździ się super, ale wszystko jest od E39 + pierścienie centrujące na piastę, jednak jest ET20. Może tylko delikatnie bardziej wciąga w koleiny, ale nie mam z niczym problemu. Podejrzewam, że musisz założyć dytanse i wtedy sprawdzić, czy będzie różnica. Jednak jestem zdania, że nie ma co kombinować, tylko najlepiej kupować od piątki do piątki, wtedy jedyną różnicą może być rozmiar piasty, który w nowszych modelach średnicowo jest większy, wtedy pierścienie centrujące załatwiają sprawę, a jeździ się super i wygląd o niebo lepszy :8)

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.