Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim! Nazywam się Piotrek. Jestem nowy na forum, aczkolwiek czytam regularnie odkąd kupiłem bmw.

Mam problem. Otóż coś stuka (dźwięczy) w silniku. Przekopuje internet, szukam informacji co to może być, no i w końcu postanowiłem zwrócić sie do Was o pomoc.

 

Auto to: BMW e36 318is Coupe 1996 silnik M44 1.9, przebieg 160 tys km.

 

Na wolnych obrotach (w kabinie) nie słychać tego. Po otwarciu maski słychać w okolicy kolektora ssącego - odgłos jest dość dziwny, jakby takie dźwięczenie metaliczne (można powiedzieć ze lekko piskliwe). Jak pykam przepustnicą dźwiek się nasila z obrotami ale silnik zagłusza troche. Jestem na 99% pewny że to z kolektora. Jak nasłuchuje w okolicy pokrywy zaworów jest dobrze. Jak ma być z tym dźwiekiem kolektora? Czy to wtryskiwacze tak pracują czy to jakiś przedmuch lub coś innego?

 

Gorzej jest podczas jazdy.

 

Otóż podczas jadzy pojawia się inny dźwięk lub wzmożony ten z kolektora. Nie mam pojęcia. To mnie martwi najbardziej. Kiedy silnik jest pod obciążeniem (np: delikatna jazda 80km/h na 4 biegu), bądź jazda na niskich obrotach na wysokim biegu, słychać w kabinie ciągłe cykanie (dźwiek bardzo przypomina granie świerszczy) (albo odgłos cykającej, zepsutej linki prędkościomierza). Odgłos pojawia sie tylko przy obciążieniu silnika. Przy przyspieszaniu albo ucicha albo jest zagłuszany przez silnik więc ciężko powiedzieć. Najbardziej słychać podczas jazdy na trasie.

 

Wyczytałem że może to być łańcuchach rozrządu lub problem z wydechem.

Może jestem już przewrażliwiony ale moim zdaniem ten dzwięk zwiastuje coś złego. Muszę mieć pewnośc co to jest, bo za miesiąc mam jechać w trase ponad 3400km tam i z powrotem. Jestem teraz za granicą i mam troche ograniczone pole manewru.

Proszę Was o wskazówki.

Napiszcie czy zużyty łańcuch rozrządu słychac na wolnych obrotach ? Jaki to odgłos i jak zdiagnozować że to łańcuch. Oby to nie było to!

 

Dodam że silnik ma delikatną tendencje do nierównej pracy - ma minimalne drgania na wolnych obrotach. Z tłumika nie wydobywa się niejednostajny dźwiek.

 

Z góry dzieki za pomoc.

Pozdro

Piotr

Opublikowano

Zużyty łańcuch jest słyszalny na wolnych obrotach jako metaliczne grzechotanie, albo trzeszący szelest.

Nie wiem jak to jeszcze opisać, żeby oddać brzmienie. :?

Łańcuch odzywa się głośniej, gdy przegazowany silnik schodzi z wysokich obrotów.

 

Zużyty łańcuch może mieć wpływ na równomierność pracy silnika na wolnych obrotach. Bo przez zwiększony luz łańcucha fazy otwierania / zamykania zaworów są "rozlatane", podobnie jak wskazania czujnika położenia wału rozrządu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Ja w swoim iesie bardzo długo nie mogłem odkryć co to za odgłos podobny do tego co opisuje kolega Hawran i okazało się, że to przepustnica od zmiennej geometrii kanałow dolotowych wpada w rezonans w okolicach 3 tys obrotów. Od tamtej pory zrobiłem ponad 80 tys. i nic się nie dzieje, może tylko trochę bardziej to słychać. Ale równie dobrze może to być coś innego. Ale łańcuch po 160 tys. ?
Opublikowano

Ja powiem tak

 

a sprubu sie przysluchac przedniej czesci silnika bo moze niesie po calym i stad to zludzenie ze morze od kolektota...

 

mój lancuch nadawal sie do wymiany jak miale na budziku 155 000km

 

byl w tragicznym stanie(ja tak mysle ze w rzeczywistosci ma ze 350 000)

 

zrobilem rozrzad za 500zl.Ale sporo dziubanie przy tym bylo...

Opublikowano

lancuch to nie taka powazna sprawa w isie!!

 

wlasnie w tych granicach przebiegu 150-170kkm zaczyna go slychac! podobno to najslabasz strona tego silnika!

 

a naprawa w cale nie jest taka droga!!

 

w salonie lancuch kosztuje 300zl! ale nie zawsze to lancuch jest do wymiany! moze byc tylko napinacz za 150 zl!! mozna go wymienic bez rozbierania pokrywy rozrzadu!!

 

jesli bylby ktos zainteresowany dostaniem taniej tych czesci to zapraszam na priv!! lancuch (nr 11 31 1 247 160) w cenie 185 zl oraz napinacz ( nr 11 31 1 743 187) w cenie 101 zl!! dodam ze w m42 oraz m44 sa te same czesci!!

 

mam pytanie czy czasem silnik nie jest glosniejszy w granicach 3000 obr?? jesli tak to mozliwe tez ze prowadnice sa wytarte i one tez beda do wymiany!

 

pozdrawiam

Opublikowano

hej hawran

mamy dokladnie te same auta :P tez mam is m44 z 96r :lol:

wiec tak ja mam podobne odglosy od czasu do czasu ale slyszalem ze to jest przypadlosc iesow, poprostu cykaja wtryskiwacze i jak dodajesz gazu to cykaja tak jakby szybciej (logiczne)

a lancuch sprawdzac najlepiej tak jak pisze 130rapid jak silnik schodzi z obrotow bo wtedy on jest "rozluzniony" i grzechocze najmocniej no i odklos dochdzi z przedniej czesci silnika tam gdzie wentylator. a nie rowna praca to tez przypadlosc niestety R4 :? i przy tym wpada czasem w straszne wibracje ze calym autem czesie w sensie ze czuc w calym aucie wibracje ale to w iesach normalka, wiec wal smialo te 3400 km. jakbys slyszal jak u mojego kumpla cykaja wtryskiwacze jak zraszacz trawy :wink:

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witajcie,

 

to moj pierwszy post - stalem sie posiadaczem Z3 z silnikiem 1,9 M44 a wiec takim, o ktorym tutaj piszecie (140 PS, 130k km przebiegu - do 90k km jest udokumentowany w niemieckim ASO - weryfikowalem ksiazke serwisowa w polskim ASO - po nr VIN potwierdzili ostatnia date wizyty i przebieg zanotowany w Niemczech).

 

Przypadlosc motoru jest identyczna z ta, ktora dokladnie opisal hawran - cykanie, lekkie szarpniecia silnika na niskich obrotach (obrotomierz ich nie wylapuje, sa krotkie i niezbyt mocne - slychac to na wydechu, spaliny wyplywaja nie jednostajnie). Nie ma zadnego niepokojacego odglosu z przodu silnika przy schodzeniu z obrotow (mysle, ze lancuch jest O.K) - najwyrazniej slychac w okolicy kolektora dolotowego i listwy z wtryskami.

Po za tym wszystko wydaje sie byc dobrze - silnik ma moc, bez problemu wkreca sie na obroty, jest elastyczny.

 

Zauwazylem,ze srodkowy tlumik jest lekko uszkodzony (otarcie o podloze) i na jednym ze szwow jest odrobine odwiniety - zapewne nie ma 100% szczelnosci ale tez jesli jest jakas dziura to naprawde bardzo mala...

 

Ciekaw jestem czy "ojcu zalozycielowi" watku udalo sie znalezc przyczyne i ja usunac .... a moze jeszcze ktos tutaj zagladnie i cos poradzi...?

 

Dziekuje za ewentulane podpowiedzi i serdecznie pozdrawiam wszystkich kierowcow BMW .... ! :-) :-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Ja mam silnik 1.6 M43 i jak czytam wasze posty to wnioskuje że miałem podobną przypadłość i okazało się że to był jedynie napinacz łańcucha rozrządu. Wymieniłem i cykanie ustało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.