Skocz do zawartości

325 Zimny dolny waz chlodnicy (gruby)


pietya6

Rekomendowane odpowiedzi

witam, panowie co sadzicie o takim przypadku ? ... po zalaniu cieczy do chlodnicy "probie" odpowietrzenia calego ukladu... (e36 m50b25 +sekwencja)

wszystkie weze sie nagrzewaja poza tym jednym grubym dolnym przy chlodnicy i cala chlodnica rowniez jest zimna ..ogolnie wszystkie weze po nagrzaniu sa miekkie mozna bez problemu kazdy scisnac.....temp. na zegarze dogrzewa ladnie do pionu a ogrzewanie w kabinie bez szalu.. - letnie.

termostat wymienilem dzis na nowy (bez zmian).. Po wyjeciu obudowy termostatu (aluminiowa) zauwazylem mala dziurke (ok 3mm srednicy) tak jak by przewiercona przez scianke dzielaca komore gornego weza do komory weza ktory biegnie do dolu chlodnicy... czy to normalne? ew. w jakim celu ktos kiedys ja zrobil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dziurawą obudowę termostatu to kup nową i wymień i dopiero odpowietrzaj.

Dawno masz to auto? Może łapał duże ciśnienie i ktoś taki myk zrobił by upchnąć auto. Albo zrobił to bo masz pękniętą głowicę albo uszczelkę albo były problemy z ciśnieniem przez korek zbiornika.

Kupisz obudowę to się okaże. Ale jak to było robione pod sprzedaż to może być czarny scenariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że ona jest na wylot :wink:

 

Czyli musisz porządnie odpowietrzyć.

Ten wąż będzie ciepły, gorący, letni dopiero wtedy kiedy otworzy się termostat, a w tych temp to nie jest takie łatwe. Ale ogrzewanie powinieneś mieć dość mocne jak jest już pion.

Przelew masz? Przytrzymaj na obrotach z minutę przepustnicą i zobacz czy strumień jest ciągły bez przerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W termostacie też jest maleńka dziurka. Podejrzewam, że jest to zrobione po to żeby jednak był maleńki przepływ gorącej cieczy do pełnego obiegu.

Zawsze wtedy płyn nie jest zimny czy nawet zmrożony i w momencie kiedy termostat otwiera to silnik nie dostaje szoku termicznego w postaci totalnie zimnego płynu co jak wiadomo zimny płyn jest niezdrowy dla gorącego metalu.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie może być nie drożna chłodnica... Wcześniej miałeś jakieś kłopoty z układem chłodzenia ?

Ale mi wygląda na to, że najpierw musisz porządnie odpowietrzyć... na forum gdzieś jest opis...

Ja odpowietrzałem kilka razy mój wóz, to z pamięci postaram się opisać co i jak.. - jak bym coś pominął to prosze o poprawienie mnie przez innych użytkowników forum ;)

 

 

1. Sprawdź węże czy gdzieś nie ma rozszczelnień

2. Ustaw auto tak, by chłodnica była wyżej (np. wjedź na krawężnik)

3. Nalej tyle płynu, aż będzie przez odpowietrznik będzie wylewało się bez bąbelków powietrza

4. Uciskaj węże, tak aby ucisk wymuszał strumień

5. Odpal wóz i daj ogrzewanie odkręcone na max ( kierunek dmuchania daj na szyby, bo na twarz będzie letnie dmuchać)

6. Jak się troche zagrzeje to wymuś prace pompy wody, napinając linke przepustnicy aż będzie ciągły strumień

7. Zagrzej go do temp w pionie (możesz cały czas napinać linke przepustnicy)

8. Sprawdź czy jest ogrzewanie - Powinno się pojawić

9. Sprawdź czy chłodnica i wszystkie węże są ciepłe

10. Zakręć kurek i ciesz się sprawnym układem chłodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.