Skocz do zawartości

BMW E36 1.6 M43 - ciąg dalszy ze spalaniem i zamuleniem!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Pisałem wcześniej, że mam problemy ze swoim Compactem, ale zrobił się bałagan i wolę napisać nowy temat. Problemy to zamulenie auta i wysokie spalanie jak na silnik 1.6.

Wydaje mi się, że to się stało po tym, jak go kupiłem. Dwa dni po zakupie auto po odpaleniu (upały były i lekko przegrzałem, ale to potem opiszę) miało obroty od 0 do 2tysięcy i tak dwa razy i zgasł po uruchomieniu ponownym to samo i zgasł, a następnie odpalił normalnie i od tamtego czasu spala dużo i kiepsko jedzie. A co do tego przegrzania, to wskazówka doszła lekko ponad 3/4 wskaźnika i silnik wyłączyłem, auto zostawiłem i po 4 godzinach chciałem auto przestawić na przerwie i był nagrzany i właśnie działo się tak jak wyżej, obroty falowały 0-2tysiące i gasł. Ciężko mi ruszyć bez szarpnięcia, jak chcę szybciej ruszyć to mam żabkę, przy zmianie biegów też szarpie i auto ciężko się wkręca na obroty pod obciążeniem (na luzie chyba normalnie). Dzisiaj jak jechałem rano do pracy, to po przejściu na gaz po wciśnięciu sprzęgła obroty od 500 do 1000 i tak falowały, aż się stabilizował i po ponownym zatrzymaniu to samo. Raz mi nawet zgasł i nie mogłem go odpalić, za drugim razem odpalił po dłuższym kręceniu. Jak byłem u gazownika, to mówił mi, że mam za duże czasy wtrysków na benzynie, bo ok. 4.5ms, na gazie mi lekko poprawił i auto na gazie lepiej jechało, ale znów chyba jest to samo. Sonda u gazownika miała dziwnie wysokie napięcie, bo aż 3.5V i czasem przeskoczyła na 3.6V... a sonda boscha, więc powinna mieć chyba do 1V. Auto po minucie na zimnym silniku zaczyna kopcić na biało i śmierdzi mocno spalinami, że aż w oczy szczypie... nie idzie wytrzymać (płynu nie ubywa). Dodam, że obroty lekko czasem zafalują, a na aucie czuć drgania i silnik nierówno chodzi, choć na wskazówce obrotomierza tego nie widać. Auto jedzie raz lepiej, a raz gorzej...

Auto mi pali ok 17 - 18 litrów LPG, a benzyny za 100 zł ledwo starcza na miesiąc przy odpalaniu dwa razy na dzień (przełącza się po 1 - 1,5 km). Na komputerze mam błąd sondy 201: regulator lambda. Sonda została wymieniona dwa razy, przepływomierz wymieniłem, gumę przepływomierza i świece. Nic to nie dało.

Czy to może być wina źle ustawionego rozrządu? Pytam, bo widzę, że głowica i uszczelka była wymieniana, a na kolektorze jest od cholery silikonu nawalonego... Samochód nie ma problemu z rozruchem.

Pomóżcie mi, bo już nikt nie wie co może być.

Chciałbym teraz wymienić właśnie uszczelki kolektora ssącego i czujniki temperatury (na wskaźniku raz działa, a raz nie).

Co muszę kupić, jakie uszczelki i czujniki?

Opublikowano
Cewkę, przepływomierz? podmieniałeś bądź wymieniałeś? i podstawa to dojść ładu i składu ze wskazaniami lambdy bo to ona jest przyczyną wysokiego spalania, znajdź lambdę nawet używkę na szrocie i podmień
Opublikowano
Jedz na kompa i zobacz jaka dawka paliwa idzie czy nie za duża ja miałem podobny problem czyjnik który jest w głowicy od temperatury podawał złą dawke i paliła jak szalona nie chciała jechać zamulała i skakała po obrotach miała tak ze wchodziła na 2600 i nie chciała zejsć wymieniłem czujnik i wszystko jest w normie
Opublikowano
Mam duże czasy wtrysków na benzynce jak i na lpg. 4,5ms na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku! Ale takich jaj z obrotami to nie mam, że stoi na 2600... wolno schodzi z obrotów i czasem się zatnie na 1000/1100 i jak się zatrzymam to się normują.
Opublikowano
Doszedłeś dlaczego takie spalanie? Mam to samo, od 2 lat mam E36 tylko silnik m40 i średnie spalanie benzyny to 14-15 l, a gaz nowy sekwencyjny założyłem z myślą że będzie oszczędniej, a zużycie LPG na poziomie 16 litrów :) Jak tylko coś oszczędziłem to wymieniałem przewody wysokiego napięcia, czujniki temperatury, czujnik położenia wału, cewkę, świece NGK, dwa razy już sondę lambda bo raz wymieniłem na uniwersalną to powiedziano mi żeby kupić typową do modelu samochodu. I dalej bez zmian spalanie. Nie wiem już sam co robić i nikt nie wie dlaczego tak się dzieje...
Opublikowano
Co prawda nie ma problemów z rozruchem silnika, a falowanie jest tylko przez 1 góra 2 minuty od załączenia gazu i tylko na zimnym silniku. Może sporadycznie jak wcisnę do końca pedał gazu to zadławi się. Ostatnio zauważyłem, że jak puszczam pedał gazu i nie wcisnę sprzęgła jadąc na biegu to szarpie i rzuca ale to na benzynowy silnik chyba normalne?
Opublikowano
Nie naprawiłem i nie wiem co jest :) za 30 zł gazu robię obecnie ok 70 km... świetnie po prostu. Samochód raz jedzie dobrze, a raz jest zamulony (częściej to drugie).
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.