Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej mam problem z moja 316 94r. otoz ubywa mi plynu z chlodnicy nie sa to straszne ilosci bo ok 1l/miesiac ale uwazam ze trzeba to zrobic :)

zauwazylem wyciek z silnika zaraz za jednym kolem od paska.. tam chyba znajduje sie owa pompa, ale rozmawialem z kolega i powiedzial ze problem moze byc z odpowietrzaniem.. tnz ze walniety jest korek wlewu do chlodnicy w ktorym znajduje sie zaworek. po jakims czasie silnik zaczyna mi falowac wtedy dolewam plynu odpowietrzam i jest spokoj... do czasu z gory dzieki za pomoc

aha jakie moga byc konsekwencje wymieszania ze soba dynagelu i petrygo?? i jaki plyn najlepiej zalac? -pozdrawiam paweu

Opublikowano

Dobrze kombinujesz. :cool2: :cool2:

 

Skalkuluj, czy przy okazji wymiany pompy cieczy nie warto wymienić paska rozrządu. Dwie roboty przy jednej okazji.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Skalkuluj, czy przy okazji wymiany pompy cieczy nie warto wymienić paska rozrządu. Dwie roboty przy jednej okazji.

A jeśli to jest M43?
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
A jeśli to jest M43?

 

Słuszna uwaga :cool2:

Dopiero teraz doczytałem, że to rocznik 1994 :roll:

 

Szczęściarze co nie mają z Pralką Franią na pasek do czynienia :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Co ma wspólnego przy M40 pasek rozrządu z pompą wody :?: :?:

Bo jakoś nie widzę żadnego pokrewieństwa :twisted:

Przecież pompa wody jest napędzana zwykłym paskiem klinowym, a nie paskiem rozrządu. :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Przecież pompa wody jest napędzana zwykłym paskiem klinowym, a nie paskiem rozrządu. :norty:

 

:duh: :duh: :duh:

Popierniczyło mi się. To dlatego, że ostatnio walczyłem z pompą cieczy w silniku Pioruna w kółeczku (śni mi się jeszcze ta pokraka po nocach), a tam jest napęd pompy od paska rozrządu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Rapid, Piorun :?: :?: :shock: :norty:

Ja sobie czasem przypominam czasy gdy walczyłem z 126 Bisem i jego układem chłodzącym, z chłodnicą z tyłu :lol:

 

Taki mały OT :norty:

 

Znajomy kilka lat temu kupił transportera.

Podniecony postanowił wymienić pasek rozrządu, oddał więc auto w ręce prawdziwego fachury, znawcy VW :norty:

 

Ten sumiennie wymienił owy pasek, jednak zapomniał wspomnieć memu znajomemu, że pasek ten napędza także pompe wody, którą wypadało by wymienić (taki wynalazek :norty: ) no ale po co ponosić dodatkowe koszty i brudzić ręce :norty:

 

I tak transporterek sobie śmigał na nowiutkim paseczku pachnącym świeżutką gumą :norty: a jego właściciel z uśmiechem od ucha do ucha,że nic go nie zaskoczy :twisted:

 

Aż tu nagle pumpka odmówiłą posłuszeństwa, zatarła się, paseczek nie wytrzymał i bum :twisted2:

Zerwany pasek rozrządu :arrow: wszyscy wiemy co oznacza

 

Tak więc jeżeli ktoś ma taki wynalazek, że pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu to radzę ja zawsze wymieniać razem z paskiem.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
czyli to pompa wody na bank? a nie zaden korek? i do tego pasowaloby wymienic pasek ktorym jest napedzana? w sumie taki mam zamiar bo mi cos piszczy przy rozruchu.. a jak z kosztami? oplaca sie wziac jakas uzywke? czy lepiej nowke?
Opublikowano

Ten wyciek płynu z okolic pompy wyraźnie sugeruje.

 

W większości pomp cieczy, jeżeli skończą się uszczelnienia, to płyn wycieka specjalnym otworkiem technologicznym w korpusie pompy.

 

To taki "przeciek informacyjny" od pompy (Uwaga, padłam :!:)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
hehehe ciekawy sposob na komunikoowanie sie :wink: juz koncze meczyc tylko jak jest z kosztami oplaca sie kupic nowke i za ile czy moze sprobowac redukcji kosztow i wsadzic jakas uzywke i tez za ile? :) a i mieszanie plynow czy moze sie cos stac jak pomieszalem petrygo z bodajze dynagelem? pozdro
Opublikowano

Nie kupuj używanej pompy płynu :naughty:

Z używką będzie ruska ruletka.

Wytrzyma do jutra, czy przez 4 lata :?:

 

Gdy zdejmiesz pasek klinowy, to sprawdź jak się pompa kręci.

Wszelkie wyraźne opory, chroboty, szurania, lekkie zacinania kwalifikują pompę do wywalenia, na 110 %. Powinien być na niej widoczny ślad wycieku. Cieknący płyn dość szybko paruje i wysycha, ale zwykle zostaje po nim kolorowy nalot (resztki barwnika).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Nie polecam używanej pompy wody, ten element powinien być pewny w 100%

 

Pomieszanie płynów nie powinno spowodować niczego złego, wszystkie płyny są na bazie glikoli.

Sam mam dwa zmieszane płyny i w teście mrozowym wypadają świetnie :cool2:

 

Rapid ciekawa informacja z tym otworkiem, zastanawiałem się gdy montowałem sobie nową pompę po co w niej taki otworek :lol: a tu się okazuje, że ma on konkretne, określone zadanie :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Rapid, Piorun :?: :?: :shock: :norty:

 

Piorun w kółeczku -> Opel (Vectra A 1.6) :twisted2: :twisted2:

Z pantentem pt. pompa na pasku rozrządu da się żyć, trzeba tylko montować pompę dobrej firmy i - jeżeli się kończy - nie olewać pierwszych objawów choroby (ostrzegawczy wyciek z pompy, piski, skrzeki, itp. dziwne dźwięki).

 

Ja sobie czasem przypominam czasy gdy walczyłem z 126 Bisem i jego układem chłodzącym, z chłodnicą z tyłu :lol:

 

To niezły wynalazek był :duh: :duh:

"Prościej" się nie dało tego rozwiązać.

Chłodzenie w BIS-ie nie sprawiałby aż tylu problemów, gdyby - ze względu na nominalnie bardzo wysokie ciśnienie i temperaturę pracy - nie wymagało najlepszych płynów chłodzących i spec-procedury odpowietrzania.

Borygo i pan Kazio nie umieli sprostać temu wyzwaniu... :norty:

Ale szkoda, że zwykłe 126p nie były tak ciche, tak szybkie i tak mało palące jak BIS.

 

Ende :!: Bo nam się tutaj OT robi :twisted2: :twisted2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.