Skocz do zawartości

[318ti]Chwilowy brak wspomagania na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowni koledzy,

zaczęły się mrozy i wyszedł pewien bubel moja sprawa wygląda następująco odpalam auto i gdy chce kręcić kierownicą to nie ma wspomagania lecz po chwili się pojawia i wszystko jest ok :) problem pojawia się gdy temp. spada niżej niż -5*C. Czekam na wasze pomysły i pozdrawiam.

Opublikowano
Możesz miec dosyć kijowy płyn od wspomagania i gęstnieje mocno przy mrozie wszystko powraca ponownie do normy gdy się już rozchodzi i rozrzedzi bo przy skręcaniu podczas pracy rozgrzewa się ciut jak na postoju skręcisz parę razy kierownicą powinno być ok ale radziłbym zmienić na wszelki wypadek bo szkoda się męczyć tylko na dobry :)
Opublikowano

Po kolei:

1. Auto na podnosnik lub przod w powietrzu aby sie dostac pod spod i aby kola sie mogly krecic w powietrzu.

2. Odczepiamy waz odchodzacy od zbiorniczka do pompy\maglownycy (czyli odczepiamy waz na koncu nie przy zbiorniczku tylko na drugim jego koncu)

3. Czekamy az plyn zleci (przypominam oby nie lac oleju na ziemie tylko do naczynia i oddac do utylizacji) a nastepnie krecimy kierownica ze 20 razy lewo do konca na zmiane z w prawo na wylaczonym silniku. Po okolo tych 40 obrotach nie powinno juz nic wyciakac z rozlaczonego układu.

4. Laczymy uklad na nowo zaciskamy cybant aby nie wystrzelila rurka pod cisnieniem i nalewamy nowy plyn do zbiorniczka. Krecimy nadal pare razy na zgaszonym aucie i kontrolujemy poziom plynu, nastepnie zakrecamy zbiorniczek i odpalamy auto i krecimy pare obrotow lewo prawo.

5. Stawiamy auto na ziemi i robimy pare ''rundek'' na parkingu etc. aby mozna bylo poskrecac do konca kierownice w lewo i prawo , robimy tak az przestanie buczec, ewentualnie dolewamy plynu.

6. Tu mozna by zakonczyc wymiane, bedzie ona napewno polepszeniem dzialania i zywotnosci pompy ale mozna to zrobic lepiej, tak jak to opisze dalej.

7. Po punkcie 5 na nowo podnosimy auto zpuszcamy olej, wykrecamy zbiorniczek, czyscimy go np. benzyna ekstrakcyjna ,zakladamygo, zamykamy obieg laczac weze na dole i zaciskajac cybanty i napelniamy zbiorniczek na nowo i postepujemy od nowa z punktami 4 i 5 w ten sposob mamy prawie 100% nowego, czystego plynu wspomagania. Dodam ze do takiej wymiany spokojnie wystarczy 2 baniaczki po 1 litrze i zostanie jeszcze (przynajmniej w e36) do tego dochodza nowe cybanty i to tyle.

Opis jest z któregoś forum nie wiem dokładnie jak to jest w e36 bo nie zmieniałem tam ale powinno być ok z tą instrukcją :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.