Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze swoją e91 w 3.0D 231 ps. Raz chodzi jak wariatka, a czasami muła łapie i słabo się wkręca. Na postoju jak wszystko ok to kręci do 4 tys, a jak łapie focha to do 3.3tys. Na co zwrócić uwagę? Czy to może być jakiś czujnik turbiny uszkodzony?

Np dzisiaj coś ją strzelilo i nie szła, zgasiłem, odpaliłem i było ok.

Opublikowano

Może sterownik turbiny lub po prostu już turbinka ma dosyć a to pierwsze objawy .

Też tak miałem jak zaczynała się kończyć . Wymiana na nową załatwiła sprawę .

Trzeba podpiąc pod kompa i zrobić diagnostykę w ASO koszt 140 zł . i będziesz dokładnie wiedział co jej jest .

U mnie przy diagnozie wykazało właśnie zacierającą się zmienną geometrię turbiny( była od nowości i padła przy 250 tyś. km. ) a przy okazji dodatkową pompę wody ( ogrzewanie ).

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Dziwna sprawa bo jak chodzi wszystko ok to ma taka wikse ze nic nie wskazuje ze turbo sie konczy, a mialem trzy silniki 3.0d i mam jako takie porownanie z osiagami. Raz np przez 100 km chodzila ok i znow foch. A ty jakie miales objawy? Raz szla raz nie?
Opublikowano

Dokładnie tak samo . Raz jezdziło auto normalnie nawet przez 200 km. na jednej trasie .

Po ponownym odpaleniu brak mocy i dopiero po 3000 obrotów przyspieszało .Wciskasz gaz na 4 i 2000 obr a auto nie idzie dopiero jak dojdzie do 3000 obr to jest efekt .

Wszystko zalezy jak akurat ustawią się te łopatki . Jak się przytną to brakuje mocy .

Nie było gwizdów , świstów tylko brak mocy w różnych zakresach obrotów .

Po wymianie auto jest o wiele bardziej elastyczne i reaguje wyrażnie już od 1500 odrotów i tak przez wszystkie biegi i w pełnym zakresie obrotów .

Objawy te mogą wskazywać na inne usterki ale to była turbina więc szkoda kasy na inne wymiany sprawnych podzespołów .

Podczas diagnozy wszystko wyjdzie tylko aby mechanik dobrze zdiagnozował a nie wymieniał wszystko jak leci .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Problemem była masa silnika, myślałem, że to sterownik turbiny, komputer na to wskazywał, a okazała się masa. Może komuś się przyda :)

pozdro

Opublikowano
kolego jak możesz coś więcej powiedzieć o tej masie silnika ?? rozwinąć dokładnie o co chodzi i co było powodem utraty mocy przez tą masę i jak zostało to rozwiązane .. w moim silniku jest podobnie i diagnozuje ten problem . Z góry dzięki za rozwinięcie tematu
Opublikowano
Raz samochód miał kopa, a raz nie. Gasiłem i np miał kopa i chwile pojeździłem tracił, raz miał długi czas, raz wcale. Myślałem, że zepsuty sterownik turbiny, albo turbina popsuta, sprawdziłem także przepływomierz. Komputer wskazywał sterownik turbiny uszkodzony, zregenerowałem i problem nie ustąpił. Mechanik przejrzał całą instalacje elektryczną i doszedł do tego, że problem był z masą silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.