Skocz do zawartości

318i Wyciek płynu chłodniczego (m43) skąd ..?


xxxander3000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam ostatnio taki problem (w silniku 1.8 m43 98r.) , a mianowicie od jakiegoś czasu ubywa mi płynu. Widząc mokrą chłodnice z prawej strony i ślady mniej więcej w tym miejscu pod autem wymieniłem ją szybko. A tu psikus, dalej to samo. Płyn dalej w garażu na posadzce... :/

Zajrzałem pod auto i mokro, ale nie widać dokładnie źródła. Na mechanice się tak bardzo nie znam i nie wiem skąd może tu cieknąć. Myślałem, że z pompy ale jeśli dobrze ją lokalizuje rozumiem, że to na ostatnim zdjęciu "za" kołem pasowym z gwintem; nie wygląda jakby z niej ciekło.

Załączam poniżej zdjęcia może ktoś coś podpowie, a mam taką nadzieję. Nie wiem co tu z tym robić za co się brać.

 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/835/8u76.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/854/tewt.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/823/x9mp.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/837/tuze.jpg

Edytowane przez xxxander3000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no dość dużo ci tego tam leje, co do twojego pytania tak może to lać z pompy, i tak dobrze ją lokalizujesz znajduje się ona na ostatnim zdjęciu tam gdzie mówisz, nad kołem wału korbowego tam gdzie masz koło pasowe z gwintem (gwint od Visco). Może po prostu oring na pompie ci strzelił i zaczęło lać. Jeżeli nie z pompy to sprawdź termostat, może tam gdzieś ci się coś leje (znajduje się ciut wyżej nad owym kołem pasowym od pompy wody, takie kolanko wychodzące z głowicy). Jeżeli faktycznie ci leje z pompy wody, to musisz odkręcić koło pasowe po czym odkręcić 3 śruby z tego co pamiętam były to śruby fi 6 na główce 13, po czym jak już je odkręcisz to musisz wkręcić w dwa otwory dłuższe śruby fi 6 i dokręcać je po równo raz ta raz ta i pompa ci wyskoczy. Przy przykręcaniu uważaj by nie ukręcić śrub bo potem będzie nie ciekawie. A no i jeszcze jedna rzecz, byłem raz świadkiem jak z króćca po prawej stronie bloku silnika stojąc od przodu ciekło po obudowie i właśnie lało z prawej stronie, więc polecam też sprawdzić owy króciec.

 

Edit* - Tam są dwa króćce, jeden za filtrem oleju a drugi tam gdzie idzie górny wąż od chłodnicy. Tylko szczerze ci powiem wygląda to tak jak by któryś wąż nie był dociśnięty i puszcza i to fest mocno. Tak jak napisałem sprawdź dokładnie oby dwa węże.

 

Edit2* - I zedytuj nazwę tematu, ponieważ Cichy siedzi na straży i wyrzuci temat do kosza. Przeczytaj to: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120678

 

Dziękuję kolego.

Nie o to chodzi żeby komuś robić na złość, tylko żebyśmy mieli porządek i w razie czegoś można było zlokalizować temat z awarią która może nas kiedyś dotknie. A ostatnio..... hmm co tu dużo mówić, było jak było.Siedziałem od groma czasu i sam poprawiałem tematy, bo jakbym miał wszystkie wyrzucić to połowa by poszła. Dlatego teraz na bieżąco jak każdy zatytułuje poprawnie to będziemy mieli fajnie. Podwiesiłem i połączyłem kilka tematów w jeden o olejach silnikowych też żeby mozna było dyskutować bez potrzeby zakładania 100 tematów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na szybko:

Przez noc pociekło i nawet sporo, na zdjęciach widać:

Na tym ostatni punkt skąd cieknie:

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/15/5rhq.jpg

 

Tu zaznaczone miejsce gdzie się zbiera.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/843/fx62.jpg

 

Tu (powiększone) chyba koło źródła bo widać tutaj płyn...

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/268/6xki.jpg

 

Tu zaznaczone miejsce gdzie się zbiera.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/843/fx62.jpg

 

Koło termostatu sucho i z pompy wody też niby nic z resztą nie powędrowałby płyn w zaznaczone miejsce , dodam że wczoraj też tu obeserwowałem i było mokro, ale dzisiaj widać więcej płynu.

 

Co to chłopaki może być, skąd tutaj płyn !!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę nie miło to wygląda i szczerze ci powiem na pierwszy rzut oka obstawiał bym termostat (kolanko) bo jest w centrum tej wilgoci plus to ze z niego z dołu może kapać. Ale skoro mówisz że to nie termostat to kolejnym podejrzanym może być tak jak ci wcześniej wspomniałem Króciec wodny po prawej stronie, u mnie było tak że gdy walnął ten króciec do którego przypięty jest wąż górny chłodnicy to płyn ściekał na ten przewód czarny i po nim lało na lewą stronę. A tak to szczerze nie mam pojęcia skąd to może lać.. chociaż.. w sumie jest jedno miejsce z którego może jeszcze lać ale ja nie jestem pewien czy leje się z niego płyn chłodniczy czy olej... są różne wersje bynajmniej u mnie też lało stamtąd płynem chłodniczym znajduje się ono tu : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50099 Tylko tak jak mówię tu są różne wersje i akurat w tym temacie piszą o oleju. Ale warto sprawdzić. A tak to nie mam pojęcia co mogło by być innego, pęknięcie kanału wodnego w bloku? raczej nie możliwe, uszczelka pod głowicą wypluta w tym miejscu i woda się wydostaje? Tak można gdybać w nieskończoność, jak byś mógł i nie problemem będzie to dla ciebie to porób zdjęcia tam gdzie zaczyna się i kończy ten wilgotny syfek czarny na obudowie łańcucha może on też dokądś doprowadzi.

 

Offtop - Cichy ja wiem co próbujesz osiągnąć i szanuje to. Dlatego w pewien sposób staram się ciebie wyręczyć, a wkleić jeden link i po prosić o zmianę to można zawsze przy okazji zrobić jak się pisze post czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło obudowy termostatu nie jest morko jakby spod niego ciekło to wypłukało by ten syf który jest na silniku.

 

Po prawej stronie silnika (patrząc na silnik od przodu auta) sucho, przy króćcach ok. nie widać mokrej "ścieżki" od tej strony.

Nie wiem zgłupieć można, Ile jest dostępu żeby popatrzeć to nie wiele widać. Dam jeszcze fotki z troszke innej perspektywy mokrego miejsca:

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/826/5snl.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/811/bhx5.jpg

 

Nie wiem, na 90% gdzieś w tej okolicy cieknie płyn, a dokładnie nie ma jak dostrzec. Trochę jeszcze tu oczyściłem ile się dało może coś zobacze ale wątpie. Na rozgrzanym silniku nie skrapla się nic (może bardzo wolno i nie widać), ale na zimnym po nocy robi się kałuża pod autem.. im większy mróz teraz to jakby bardziej ciekło...

 

yyych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.