Skocz do zawartości

Tryby DSC


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam M135i z manualem i RWD, na zwykłym zawieszeniu. W aucie mam 6 trybów jazdy:

eco pro

comfort

sport

sport +

ograniczone dsc

wyłączone dsc

 

Rozumiem, gdybym miał automat, gdzie są jego różne tryby oraz zawieszenie regulowane elektroniczne, to te tryby miały by sens (chyba).

Pytania mam 2:

1. Czy ograniczone DSC (krótkie naciśnięcie) cokolwiek daje? Czym się różni od sport+ ? Czy to może jest coś jakby "comfort+" ?

2. Wyłączone DSC ma pozostałe parametry jak tryb sport+? Mam wrażenie, że w sporcie lepiej reaguje na gaz, ale nie jestem pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wszystko tak jak powinno byc...

 

Ma to sens nawet w manualu i sprawia duzo frajdy podczas jazdy...w trybie sport/sport+ masz szybsza reakcje na gaz oraz sztywniejzy uklad kierowniczy - czyli te tryby odzialuja na uklad napedowy i jezdny. Majac EDC mialbys jeszcze w trybach sport/sport+ sztywniejsze amortyzatory oraz tryb comfort+ do jazdy komfortowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M 135i a z automatem oprocz tego co juz zostalo napisane w trybie sport i sport + nie wskakuje 8 bieg. No i skrzynie mozesz wrzucic w tryb sportowy ( dziwgnia w lewo ) no i plus jeszcze regulacja amortyzatorow i trybow robi sie 12 ... aha w trybie sport i sport+ generator dzwieku w m135i glosniej udaje ryk silnika :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nadal nikt nie odpowiedział na moje 2 pytania.

 

A co do generatora dźwięków, mam wątpliwości, czy to istnieje. Słuchałem auta z środka, zewnątrz i przy otwartym oknie/drzwiach, dźwięk zawsze tak samo dochodzi z wydechów. Do tego jest wyraźna różnica między ciepłym a zimnych wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Czy ograniczone DSC (krótkie naciśnięcie) cokolwiek daje? Czym się różni od sport+ ? Czy to może jest coś jakby "comfort+" ?

 

Krótkie nacisniecie DSC wlacza tryb DTC (czyli DSC dziające z opoznieniem). Od sport+ rozni sie tym, że układ napędowy i jezdny pozostaje w trybie normal/comfort (nie ma szybszej reakcji na gaz/sztywniejszej kierownicy i/lub amortyzatorow).

 

Ad 2. Wyłączone DSC ma pozostałe parametry jak tryb sport+? Mam wrażenie, że w sporcie lepiej reaguje na gaz, ale nie jestem pewny.

 

Nie ma. ma parametry trybu normal/comfort...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. A generator dzwieku masz w schowku w bagazniku po lewej stronie ( w sciance bocznej jest rusztowanko a na nim takie srebrne pudelko-to wlasnie jest generator). Zdarza sie ,ze jest nie podlaczony badz uszkodzony-dzwiek jest generowany przez tylne glosniki-jak przygazujesz,szczegolnie w trybie sport lub sport plus osoby siedzace z tylu niech przysuna sie do glosnikow lub poloza reke na nich-powinni wyczuc roznice-jesli nie trzeba sprawdzic czy dziala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę bez sensu że trybów jest 6, a nie ma trybu "sport + zero DSC" :(

 

Generator dźwięku muszę sprawdzić, bo naprawdę absolutnie tego nie słychać. Niestety z tego co czytałem, to odłączenie tego wyłącza radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam M135i z manualem i RWD, na zwykłym zawieszeniu. W aucie mam 6 trybów jazdy:

 

Ja to trochę inaczej odbieram - tryby jazdy są cztery, właśnie te które napisałeś - może stąd się bierze małe zamieszanie z tymi trybami :wink:

 

eco pro

comfort

sport

sport +

 

Co prawda mam automat i 2.0 d, ale zakładam, że elektronika ta sama (też mam M-Pakiet i sport+)

O ile dobrze to rozkminiłem, to co regulujesz tym drugim guzikiem od kontroli trakcji to nie to samo co tryby jazdy u góry, tym ustawiasz tylko sposób działania esp/kontroli trakcji.

Zresztą można je łączyć przecież - do każdego trybu (eco, comfort, sport) możesz częściowo lub całkowicie wyłączyć esp ("dsc") jak potrzebujesz (w eco-pro też możesz całkowicie wyłączyć dsc lub je ograniczyć)

 

IMHO to co się wyświetla nie jest zbyt czytelne, w instrukcji też nie jest to jakoś specjalnie klarownie wyłożone:

 

ograniczone dsc
- świeci się żółta kontrolka trakcji i wyświetla się "DTC aktywowane" - co sugeruje się że się coś włączyło, dodatkowo przy wskaźniku od wskazania biegu pokazuje się mały czerwony napis "traction", tak jak piszesz częściowo uśpione/ograniczone dsc; zamielisz kołami
wyłączone dsc
j.w.świeci się żółta kontrolka trakcji, wyświetla się "DSC dezaktywowane",a przy wskaźniku od wskazania biegu pokazuje się mały żółty napis "DSC OFF", to jest akurat dość czytelne, kontroli trakcji brak

 

Rozumiem, gdybym miał automat, gdzie są jego różne tryby oraz zawieszenie regulowane elektroniczne, to te tryby miały by sens (chyba).

Pytania mam 2:

1. Czy ograniczone DSC (krótkie naciśnięcie) cokolwiek daje? Czym się różni od sport+ ? Czy to może jest coś jakby "comfort+" ?

2. Wyłączone DSC ma pozostałe parametry jak tryb sport+? Mam wrażenie, że w sporcie lepiej reaguje na gaz, ale nie jestem pewny.

 

Mam nadzieję, że to co wyżej nieco rozjaśnia

Swoją drogą, jak kojarzę poprzednie auta, to o ile np nie było tam różnych trybów jazdy, to z reguły był tam odpowiednik guzika dotyczącego DSC (ESP/VDC/traction off czy coś w tym stylu) - a teraz doszły do tego zupełnie niezależnie "tryby jazdy" (eco / comf./ sport) więc nie wiem czy w ogóle jest sens szukania odpowiednika guzika działającego na system kontroli trakcji/stabilności w ramach guzika, który z założenia zmienia zachowanie całego auta (reakcja na gaz / ptk. zmiany biegów / zawieszenie itd.)

 

Zauważ, że w trybie "sport+" nieco myląco w menu pomiędzy zegrami co prawda pojawia się ikonka jak ta przy kontroli trakcji i to z dopiskiem "OFF", ale na napis pojawia się taki jak przy ograniczonym dsc ("dtc aktywowane"); czyli w sport+ esp jest częściowo uśpione / nieco zamieli kołami i zarzuci tyłem, ale jak przegniesz, to elektronika wkracza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to trochę inaczej odbieram - tryby jazdy są cztery, właśnie te które napisałeś - może stąd się bierze małe zamieszanie z tymi trybami :wink:

Z tego co już tu wyżej ludzie napisali i co też sam czuję, tryb DSC/traction wyłącza tryb sport. Także jest 6 trybów, a nie ma najważniejszego (sport + brak DSC) co mnie denerwuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, ze wchodzą tutaj w gre kwestie prawne-trybem domyślnym jest tryb comfort-tryb sport jest jego pewną modyfikacją-samochod w tym trybie z definicji staje sie potencjalnie bardziej "niestabilny"- calkowite wylączenie esp+ tryb sport+ = czestsze wypadki i pozwy przeciw producentowi-pomijając juz fakt prawa obowiązującego w UE.

Nie wiem czy widzieliście już filmy z driftujacym M235i -kierowca trzyma rece na szybie-samochod robi to sam-znaczy jakis nowy elektroniczny system... system poki co nie moze byc uzywany w seryjnych samochodach bo nie pozwala na to prawo- skoro CALKOWICIE samochod przejmuje nad soba kontrole-w razie kolizji/wypadku kto jest odpowiedzialny za wypadek -kierowca czy samochod/producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co już tu wyżej ludzie napisali i co też sam czuję, tryb DSC/traction wyłącza tryb sport. Także jest 6 trybów,

 

W sumie... jeden pies, kwestia podejścia; jeśli liczyć to co się pokazuje na ekranie po naciśnięciu każdego guzika ("Tryb" / "Modus") to masz racje, wyjdzie 6 trybów :wink:

 

a nie ma najważniejszego (sport + brak DSC) co mnie denerwuje..

 

Dopiero na to natrafiłem i nie badałem tego jeszcze u siebie, ale jeśli Tobie koniecznie zależy na tym połączeniu, to zdaje się w ukrytym menu jest opcja "Rollenbetrieb" ("Roll test" to się chyba nazywa, ale nie mogę teraz sprawdzić) - z tego co z grubsza przejrzałem to powinno całkowicie wyłączać ESP i mimo zezwalać opalić tryb Sport+ (chociaż zdaje się są jakieś różnice pomiędzy Xdrive i RWD)

Zobaczę przy okazji jak to u mnie działa

 

http://s1.directupload.net/images/130918/z5wxglxu.jpg

 

http://s1.directupload.net/images/130918/kwr7mr8r.jpg

 

 

(zdjęcia zapożyczone stąd: http://www.1erforum.de/der-neue-1er-bmw/rollenbetrieb-154352.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.