Skocz do zawartości

świeca pali się przy odpaleniu auta


daniell-gda

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki świece kupiłem , na dniach zabieram się do wymiany , z tego co pamiętam to świece są zaraz pod plastikami , jak wymieniałem filtr powietrza to było widać świece , z tego co wiem to należy uważać by nie przekręcić ich klucz dynamometryczny zamówiony , jak ktoś z was dysponuje przydatną wiedzą wymiany świec , poprosił bym o podzielenie się :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz m47 to po stronie filtra panie kolego to macie dmuchawe a swiece sa pod kolektorem dolotowym. po demontazu kolektora mozesz dojsc do swiec !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzegladaj sobie realoem... bedziesz cos wiedział... chociaz nie kazdemu dane jest ogarniac wiedze techniczna.... zwroc uwage na te zdjecia co kolega poesłał... dokaldnie widac jaki duzy problem mozesz napotkac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazda uszczelka powinna byc zakladana tylko 1 raz.... ale moze zrobic nawet na silikon jesli chcesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zanim zmienisz swiece podlacz sie pod komputer jak wywali blad wszystkich to sterownik !! ale swiece tez sprawdz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bmw raczej psuja sie sterowniki.....( od zepsutych termostatow)

 

 

podlacz inpe

 

1. sprawdz temperature silnika....

2 sprawdz sterownik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bmw raczej psuja sie sterowniki.....( od zepsutych termostatow)

 

 

podlacz inpe

 

1. sprawdz temperature silnika....

2 sprawdz sterownik...

jaka jest opcja sprawdzenia bez kompa, która świeca padła, ewentualnie czy jest to wina sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bmw raczej psuja sie sterowniki.....( od zepsutych termostatow)

 

 

podlacz inpe

 

1. sprawdz temperature silnika....

2 sprawdz sterownik...

jaka jest opcja sprawdzenia bez kompa, która świeca padła, ewentualnie czy jest to wina sterownika?

 

Ściagasz kolektor dolotowy, dzięki czemu uzyskujesz dostęp do świec. Następnie należy przygotować sobie przyrząd do sprawdzania - jest to żarówka 12v z dwoma kabelkami. Kolejno należy zdjąć kapturki z świec i wcześniej zrobionym przyrządem zewrzeć końcówkę świecy z klemą + na akumulatorze (+ jest także pod maską, pod czerwoną zaślepką). Jeżeli żarówka zaświeci znaczy, że świeca jest ok. Tak należy postąpić z każdą świecą. Jeżeli wszystkie "zaświecą", a auto opornie pali znaczy, że sterownik uwalony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że żarówka się zapali nie świadczy o tym ze świece są w 100% dobre ,odkręcisz świece i zobaczysz jaki syf / nagar na nich jest :wink:

:idea: Auto przez ten syf/ nagar może też opornie zapalać :wink: ale ...

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki sciagacz do kolektora.... ??

mysl dalej i bezsensu wydawaj pieniadze... twoja sprawa..

jesli nie znasz sie na tym oddaj do kogos kto naprawia tylko bmw... poukręcasz swiece to bedzie kosztowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dziś zabrałem się za wymianę świec żarowych , kilka godzin zabawy było , początek wszystkie plastiki osłony silnika , przy okazji wymieniłem filtr powietrza silnika , osłonę nad grodzią a następnie kolektor odpinamy szybko złącze przepustnica - intercooler , kostka przepustnicy , wężyk podciśnienia , kostka za kolektorem a grodzią , 5 nakrętek nasadka 11 , 8 śrubek nasadka 10 , i kolektor wychodzi do góry baz kłopotu , uszczelki zostają na kolektorze gumowe wciskane u mnie nadawały się do ponownego użycie , w kolektorze było bardzo dużo nagaru , dużo czyszczenia było , świece odkręcałem kluczem dynamometrycznym , siła 25nm i spokojnie udało się wszystkie świece odkręcić , stare świece miały biały osad na końcówkach , nowe wkręciłem po kolei , czyszczenie i składanie , jutro się okażę czy to była wina świec i nagaru na kolektorze .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.