Skocz do zawartości

Problem z 5hp24 w 730d po wymianie oleju


525d

Rekomendowane odpowiedzi

Problem wygląda następująco: skrzynia chodziła normalnie miała tylko coś takiego że jak się włączało D to trzeba było minimalnie musnąć gaz i czuć było że się załączyła, na wstecznym podobnie, w końcu podczas jazdy wywaliło getriebenotprogram i skrzynia weszła w trym awaryjny ciągnąc na 4 lub 5 od początku. Podłączyłem kompa zapisany był błąd czujnika prędkości na wyjściu, czujnik został wymieniony olej i filtr też na febi spełniający normy oryginału. Wymiana przeszła bez problemu zgodnie z procedura ZF , pojechałem na jazdę próbną wszystko wyglądało na w porządku skrzynia zmieniała biegi bez szarpnięć nie ślizgała. Na drugi dzień sprawdziłem jeszcze raz stan oleju przy 40 *C dolałem jeszcze ok 0.5 L i pojechałem na kolejną jazdę próbną , po ok 10 km wyskoczył getriebenotprogram poprzedzony lekkimi 2 szarpnięciami. Wyłączyłem auto odpaliłem i skrzynia znowu pracowała dobrze ok 5 km i znowu wyskoczył getribenotprogram. Podłączyłem pod komputer pojawił się błąd stallig speed (festbremsdrehzahl). Jak skrzynia postała przez noc to rano ruszyła normalnie jak się nagrzeje to nie ciągnie w ogóle na D. Trzeba dodać gazu do ok 2 tys obrotów wtedy wywala getrie..... i rusza z 4 albo 5. Wsteczny działa normalnie. Spuściłem olej odkręciłem miskę i olej znowu jest brudny a przejechał może z 50 km i na magnesach jest trochę opiłków i takiego szlamu grafitowego. Podejrzewam, że mógł pęknąć kosz forwardu bo to często przypadłość tych skrzyń.Ma ktoś jakiś pomysł co może jej dolegać? Auto ma przejechane 260 tyś nie wiem czy oryginal olej raczej nie był wcześniej zmieniany. Znajomy powiedział mi że ten błąd odpowiada za uszkodzony czujnik hamowania skrzyni, wie ktoś gdzie coś takiego jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello mam podobny problem i niestety skrzynia do remontu najprawdopodobniej uwalony kosz tak jak piszesz. Rozwazalem opcje podmiany skrzyni ale mi to odradzono bo nigdy nie wiadomo na co natrafisz (zwarzywszy na przebiegi diesli) i lepiej zrobić remont ale tylko i wyłącznie u speca, żadne roboty w garażach itp. Teoria obiegowa jest taka ze po 200 tys. pracy elementow takich jak skrzynia (bez wymiany oleju) czy turbo (bez regeneracji) ma prawo się wysypać. U mnie tak wlasnie się stało a co najlepsze ze skrzynia nie zdradzala zadnych objawow, wręcz bym powiedział ze była to najpewniejsza czesc mojego auta, a tu masz!!! pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przejechane 260 tyś nie wiem czy oryginal olej raczej nie był wcześniej zmieniany. Znajomy powiedział mi że ten błąd odpowiada za uszkodzony czujnik hamowania skrzyni, wie ktoś gdzie coś takiego jest?

 

Problem z tą skrzynią wystąpił już przed wymianą oleju, co precyzyjnie opisałeś na początku, po wymianie tylko się powiększył. Do tych 260tys możesz sobie spokojnie dopisać stówkę, jeżeli nie dwie, gdyż piętnastoletnia siódemka w dieslu z przebiegiem 260 tys jest tak samo prawdopodobna, jak dziewica w burdelu. Moja 750ka z końca 2000 zbliża się do 450 tys i to jest prawdziwy przebieg. Tak więc uszkodzenie skrzyni jest jak najbardziej uzasadnione, gdyż po 300 tys jest to zupełnie normalne zużycie eksploatacyjne.

A tak na marginesie; czy to jest na 100% 5HP24? W dieslach były raczej montowane skrzynie GM...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.