Skocz do zawartości

e46 320d 136 km. Problem z kopceniem.


MihasZiom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnimi czasy zaobserwowałem taki problem w moim e46 320d. Czasem jak się zagrzeje porządnie, (po dłużeszej jezdzie) zaczyna przykapcać na biało/ jaśniutko niebiesko. Gdy to zjawisko występuje to nieraz w korku puszcza sporą chmure za sobą. Nie zauważyłem ubytków płynu, oleju itp itd. Nie śmierdzi mi spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego itp itd. Ma moc taką jak zawsze, odpala jak zawsze. Jak jest zimny to normalnie wali parą z tłumika jak w wiekszości samochodów. Dzisiaj na przykład stanąłem na stacji i jak ruszyłem to taka przypałowa chmura za mną że żal patrzec. Za jakiś czas nawet dymka nie puszczał. Obstawiam że albo Turbina pada albo Uszczelka pod głowicą padła. Czy jest jakiś sposób żeby to potwierdzi/ wykluczyć ? Śmigam na paliwie z BP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika, niech zrobi test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym. To wyjaśni sprawę uszczelki.

 

Co do turbo - zdejmij węża z muszlę turbo i pomerdaj wirnikiem - jak luz poprzeczny spory - turbina może puszczać soki, sprawdź zatem ile masz oleju w intercoolerze.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, oleju też nie. W rurze od filtra do turbiny nie ma oleju. Turbina ma delikatniutkie luzy na wirniku, przy kupnie sprawdzałem i jest tak samo. W Odmie miałem sporo "mazi" która spływała tą gumową rurką w ten dolot od filtra do turbiny. Odme wymyłem chemią, dałem nowe uszczelki i filtr. Pod korkiem oleju nie mam "masła", w płynie nie ma oleju.

 

Może wtryski się przycinają ? Czy INPA wykaże mi ,że któryś wtrysk niedomaga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzic kat wtrysku dynamiczny czy oczekiwany pokrywa sie z rzeczywistym . Oczywiscie jesli Twoj wtrysk sterujacy jest sprawny .

Ale jesli czasami dym sie pojawia to zaczynaja sie problemy z pompa . Tloczek sie przycina I jest nieprawidlowy kat wtrysku stad jasny dym . Czasami sie przycina czasami nie sprobuj dolac mixolu do paliwa

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę regenerowałem w polecanym i dobrym warsztacie więc raczej możemy ją wykluczyć. (przynajmniej narazie) Cały czas smigam autem i problem czasem występuje ale już nie wali tak dymem jak kiedyś miało to miejsce. Zatankuje jeszcze może jakiegoś Shlella V power Racing ON i przegonie auto oporowo na jakiejś ekspresówce. Tyle że narazie mam pełny bak paliwa z bp i muszę je wyjezdzić. Dalsze sugestie i podpowiedzi mile widziane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę regenerowałem w polecanym i dobrym warsztacie więc raczej możemy ją wykluczyć. (przynajmniej narazie) Cały czas smigam autem i problem czasem występuje ale już nie wali tak dymem jak kiedyś miało to miejsce. Zatankuje jeszcze może jakiegoś Shlella V power Racing ON i przegonie auto oporowo na jakiejś ekspresówce. Tyle że narazie mam pełny bak paliwa z bp i muszę je wyjezdzić. Dalsze sugestie i podpowiedzi mile widziane.

Sprawdz ten kat o ktorym mowilem . Wiele firm tylko "regeneruje " ... jesli korpus pompy jest zuzyty to nawet nowy tloczek nie pomoz3 ;) sprawdz kat dynamiczny wtrysku ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kabel diagnostyczny i zainstalowałem jakaś inpe.

 

Kąt wtrysku oczekiwany wynosi (-1.5) a rzeczywisty (-1.45) na biegu jałowym przy silniku rozgrzanym do +/- 60 stopni. Dobre są te wartości ?

 

Może mi ktoś podać linka do inpy po polsku? bo ja mam taką że główne menu po polsku, dalej po ang, a im głębiej w program to po niemiecku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.