Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spore spalenie mojego BMW skłoniło mnie do wejścia w menu ukryte i sprawdzenia czy samochód się nagrzewa. Auto stało na zewnątrz 24h, temperatura która pokazywał komputer to -2oC. Przejechalem autem 20km po mieście, jadąc raczej spokojnie. Temperatura po tym dystansie doszła do 82oC. Po zatrzymaniu po ok. 5-6 minutach pracy silnika na biegu jałowym temperatura wzrosła do 93oC. Temperatura na zewnątrz pokazywana przez komputer to +3,5oC. Po godzinie przejechałem autem kolejne 10km, temperatura podczas jazdy utrzymywała sie w okolicach 76-80oC - trochę wzrosła, późnej zmalała

Przeglądając wcześniej forum wyczytałem, ze mając sprawne termostaty 3litrowy diesel powinien po 8-10km pracy osiągnąć temperaturę 88-90oC.

Czy mógłby mi ktoś potwierdzić, ze opisany przypadek wskazuje definitywnie na termostaty wymagające wymiany w moim aucie? Czy z tego opisu można stwierdzić który termostat jest do wymiany - może miał ktoś podobne objawy?

Opublikowano
Jeżeli będzie to zakorkowane miasto to 3.0d ze sprawnymi termostatami może osiągnąć prawidłową temperaturę roboczą czyli 88-89C po przejechaniu 8-10 km. Natomiast przy spokojnej jeździe w trasie na osiągnięcie tej temperatury potrzeba 12-15 km. Wszystko to przy zewnętrznych temperaturach jakie panują teraz czyli ~0C
Opublikowano

Z tym ze termostaty sa sprawne to bym się tak nie wyrywał.

Jeśli silnik ma poniżej 82 stopni to nie włączy się proces dopalania DPF więc to oznacza że termostat do wymiany.

 

Termostat otwiera się przy temperaturze 83 stopnie. Jeśli temperatura spada poniżej 80 stopni w czasie jazdy to znaczy ze termostat już nie domaga i trzeba go wymienić bo jest już po porostu stary i bi-metal niema swoich właściwości.

 

Polecam ci najpierw wymieni termostat EGR bo to możne też być jego wina a jak nie pomoże to termostat główny.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
To już kolegi problem co tu przeczyta a co wdroży w życie i do kogo będzie miał pretensje :cool2:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.